Τη σημασία να στηρίξει και να ενισχύσει περαιτέρω η Πολιτεία τη θέση των ΑΕΙ στην κοινωνία και το διεθνές στερέωμα, καθώς επίσης και την ανάγκη να ενσκήψει στο ζήτημα ισότιμης πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που προκύπτει από την ίδρυση των μη κρατικών πανεπιστημίων, υπογράμμισε στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ Δελφών ο πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεράσιμος Σιάσος.

Στο πάνελ που συμμετείχε, από κοινού με τον πρόεδρο του ΔΣ του Κολλεγιακού Έτους στην Αθήνα (CYA), Αλέξη Φυλακτόπουλο, με τίτλο: «Το μέλλον της μάθησης: εύρεση κοινού εδάφους μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού», και συντόνισε η δημοσιογράφος του Βήματος Μάρνυ Παπαματθαίου, οι δύο άνδρες μίλησαν για το κοινό έδαφος που καλούνται να βρουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση τα δημόσια και τα μη κρατικά πανεπιστήμια.

«Πρωταρχικός στόχος της Πολιτείας θα πρέπει να είναι η στήριξη των δημόσιων πανεπιστημίων, για τα οποία θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι. Γιατί έχουμε πολύ καλά δημόσια πανεπιστήμια, με πάρα πολλές διακρίσεις στο διεθνές στερέωμα», τόνισε ο κ. Σιάσος και πρόσθεσε ότι στην Ευρώπη, τα δημόσια πανεπιστήμια σε χώρες όπως η Βρετανία, η Γαλλία και η Γερμανία, είναι «η ατμομηχανή της τριτοβάθμιας».

Όπως επεσήμανε ο πρύτανης του ΕΚΠΑ, τα μεγάλα πανεπιστήμια της Ευρώπης και της Αμερικής, όπως είναι το Harvard, το Johns Hopkins, το Υale και το Columbia, βρίσκονται στην Ελλάδα και έχουν συνεργασίες με τα ελληνικά ΑΕΙ εδώ και δεκαετίες, και «θα πρέπει η Πολιτεία να ενισχύσει τις συνεργασίες αυτές που ήδη υπάρχουν».
Επιπλέον, ο κ. Σιάσος εξέφρασε την άποψη ότι η λειτουργία των υπό ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων θα θέσει ζήτημα ισότιμης πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. «Εφ’ όσον η εισαγωγή στα ιδιωτικά θα παρακάμπτει τις Πανελλαδικές, ως προς τη βάση εισαγωγής, θα πρέπει να δούμε κατά πόσον είναι σωστό να έχουμε δύο ταχύτητες», ανέφερε και πρότεινε να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στο λύκειο, ώστε οι μαθητές να εστιάζουν όχι τόσο στις Πανελλαδικές, αλλά στις σπουδές τους στο λύκειο, ώστε με ένα Εθνικό Απολυτήριο να μπορούν διεκδικήσουν την εισαγωγή τους σε ένα ΑΕΙ ή σε άλλο ίδρυμα. Εκτίμησε, μάλιστα, ότι «τα επόμενα χρόνια θα υπάρξουν εξελίξεις» σε αυτόν τον τομέα.

Από την πλευρά του, ο κ. Φυλακτόπουλος αναφέρθηκε στα προτερήματα της ιδιωτικής εκπαίδευσης, αλλά και στο Διεθνές Απολυτήριο (ΙΒ) ως κοινό τόπο ιδιωτικής και δημόσιας εκπαίδευσης, το οποίο θα μπει σε Πρότυπα Λύκεια.

Ακόμη, ανέφερε σχετικά με το νέο πλαίσιο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ότι πραγματοποιήθηκαν αναγκαίες αλλαγές για τη διεθνοποίηση των πανεπιστημίων, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την ανταλλαγή φοιτητών μεταξύ αμερικανικών και ελληνικών πανεπιστημίων.

Όσο για την ιδιωτική τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο κ. Φυλακτόπουλος επεσήμανε: «Η ιδιωτική εκπαίδευση μπορεί να φέρει την καινοτομία, την ευελιξία και πολύ συχνά τις υποδομές, κτιριακές και φροντίδας φοιτητών».