Στόχος η καινοτομία για το λιανικό εμπόριο

Στους τομείς των φυσικών σημείων πώλησης, της έλλειψης αποθεμάτων και των διασυνοριακών επιστροφών θα

Στους τομείς των φυσικών σημείων πώλησης, της έλλειψης αποθεμάτων και των διασυνοριακών επιστροφών θα πρέπει να καινοτομήσουν τα ευρωπαϊκά καταστήματα λιανεμπορίου ώστε να είναι ανταγωνιστικά στο εξωτερικό. Αυτό επισημαίνεται σε έρευνα της UPS για τις προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει το ευρωπαϊκό λιανεμπόριο στην προσπάθειά του να ανταποκριθεί στις ανάγκες των ψηφιακών πελατών. Η εν λόγω έρευνα με τίτλο «UPS Pulse of the Omni-channel Retailers» υπογραμμίζει ότι η καινοτομία είναι απαραίτητο συστατικό για την επίτευξη σταθερού ή διευρυμένου μεριδίου αγοράς στο λιανικό εμπόριο, το οποίο λειτουργεί πλέον σε παγκόσμια κλίμακα έχοντας παίκτες με διασυνοριακή δραστηριότητα.
«Οι καταναλωτές πλέον αναζητούν πολλαπλά διαδικτυακά και παραδοσιακά κανάλια πωλήσεων και χρησιμοποιούν εκείνα που ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες τους» σημειώνει η κυρία Carrie Royle, Retail Marketing Manager της UPS Europe, αναφέροντας παράλληλα ότι οι καταναλωτές «χρησιμοποιούν και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με σκοπό να συγκρίνουν και να κρίνουν τις υπάρχουσες προσφορές».
Στο πλαίσιο της έρευνας, ερωτήθηκαν μέσω τηλεφωνικών συνεντεύξεων ειδικοί πάνω σε θέματα logistics από 700 εταιρείες λιανικής και πάνω από το 30% των στελεχών ανέφεραν ότι αντιμετωπίζουν μεγάλες προκλήσεις στην υλοποίηση επενδύσεων σε συστήματα πληροφορικής, στην οργάνωση των λειτουργιών logistics, στην κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών αλλά και στο να καταστήσουν τη διοικητική λειτουργία των επιχειρήσεών τους ικανή να ανταποκριθεί στην πολυεπίπεδη λειτουργία της εν λόγω αγοράς.
Οπως σημειώνεται στα συμπεράσματα της έρευνας, «στο πλαίσιο της ευθυγράμμισης των υφιστάμενων εφοδιαστικών αλυσίδων με τις ανάγκες των λεγόμενων «flex shoppers», οι retailers πρέπει εμβαθύνουν σε τρεις βασικούς τομείς: τα φυσικά σημεία πώλησης, την έλλειψη αποθεμάτων και τις διασυνοριακές επιστροφές». Ειδικότερα αναφέρεται ότι «για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί οι ευρωπαίοι retailers, θα πρέπει να αντιληφθούν ότι τα παραδοσιακά φυσικά καταστήματα γίνονται όλο και λιγότερο δημοφιλή την ώρα που οι online πωλήσεις αυξάνονται, γεγονός που σημαίνει ότι θα πρέπει να γίνουν κινήσεις πέραν της παραδοσιακής λειτουργίας των καταστημάτων, τα οποία θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν ως χώροι αποθήκευσης αποθέματος και ως μέρος του δικτύου διανομής».
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, σχεδόν το ένα τρίτο (27%) των ευρωπαϊκών εταιρειών λιανικού εμπορίου χρησιμοποιούν ήδη τα καταστήματά τους ως κέντρα που εξυπηρετούν online αγορές, όμως όπως δείχνει και το διάγραμμα, υπάρχουν μεγάλες διαφορές ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες που εξετάστηκαν. Παράλληλα, το 31% των λιανεμπόρων της Ευρώπης, σχεδιάζουν να εκμεταλλευτούν τις αλυσίδες καταστημάτων τους ή άλλες εγκαταστάσεις μέσα στους επόμενους 12 – 24 μήνες, προκειμένου να προσφέρουν μεγαλύτερη ευκολία στους πελάτες που κάνουν online παραγγελίες.
Μετατροπή της έλλειψης αποθέματος σε πωλήσεις

Σύμφωνα με προηγούμενη έρευνα της UPS, σε περιπτώσεις έλλειψης κάποιου προϊόντος, 41% των ευρωπαίων καταναλωτών θα ανατρέξει στην ιστοσελίδα ή εφαρμογή κάποιου ανταγωνιστή, ενώ το 20% σημειώνει ότι θα πάει σε ανταγωνιστικό κατάστημα. Μόνο το 17% ανέφερε ότι είναι διατεθειμένο να περιμένει. Η έρευνα καταδεικνύει ότι οι online επιχειρήσεις προσαρμόζονται πιο εύκολα σε καταστάσεις έλλειψης κάποιου προϊόντος.
Το 68% των εμπόρων παρακολουθούν τη διαθεσιμότητα του προϊόντος και προχωρούν σε αποστολή του σε συγκεκριμένη διεύθυνση αμέσως μόλις το προϊόν είναι διαθέσιμο και το 59% ειδοποιεί τον πελάτη εκ των προτέρων για τη διαθεσιμότητα του επιθυμητού αντικειμένου, την ώρα που τα φυσικά καταστήματα έχουν μείνει αρκετά πίσω.
Περίπου τα μισά φυσικά σημεία πώλησης (45%) προτείνουν απλώς στους πελάτες τους να περιμένουν, χωρίς ωστόσο να προτείνουν εναλλακτικές λύσεις.
Οσον αφορά τη διαχείριση διασυνοριακών επιστροφών, επισημαίνεται ότι είναι βασικό συστατικό επιτυχίας όλων των επιχειρήσεων λιανικής, συμπεριλαμβανομένου και του ηλεκτρονικού εμπορίου. «Η εμπιστοσύνη του πελάτη και η ακεραιότητα των εμπορικών σημάτων εξαρτώνται από τα αποδοτικά συστήματα επιστροφών» αναφέρεται.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, οι retailers ισχυρίζονται ότι οι βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σε αυτόν τον τομέα έχουν να κάνουν με τη διαχείριση ελαττωματικών προϊόντων (64%) και τη διεξαγωγή ελέγχων ποιότητας (50%).
Η έρευνα επίσης αναφέρει ότι οι λιανέμποροι χρειάζονται υποστήριξη από τρίτους σε επίπεδο logistics. Πάνω από το 60% των ηγετών στον χώρο των logistics αναφέρουν ότι χρειάζονται πολλαπλούς συνεργάτες στον τομέα των logistics προκειμένου να διαχειριστούν τις επιστροφές, ενώ πάνω από 70% θεωρούν ότι αυτοί οι συνεργάτες συμφέρουν από οικονομικής άποψης.

HeliosPlus

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk