Υπερήφανοι για τη σημαντικότερη έκθεση αυτοκινήτου της Γηραιάς Ηπείρου, οι Ελβετοί υποδέχθηκαν εφέτος 160 παγκόσμιες, ευρωπαϊκές και ελβετικές πρεμιέρες νέων μοντέλων, μέγεθος που αναδεικνύει τον ρόλο της χώρας τους στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Η χρονική συγκυρία ήταν για μία ακόμη φορά θετική καθώς οι εκθέτες έφτασαν στη Γενεύη ενθαρρυμένοι από την πρόοδο της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου σε επίπεδο πωλήσεων –ο Ιανουάριος ήταν ο 29ος συνεχόμενος μήνας αύξησης των ταξινομήσεων καινούργιων αυτοκινήτων -, γεγονός που επιτρέπει μια σχετικά ασφαλή πρόβλεψη για ακόμη θετικότερη πορεία το 2016.
Πίσω από τα χαμόγελα και τις ανακοινώσεις για τις βελτιωμένες εμπορικές επιδόσεις, τα στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών δεν έκρυβαν τον σκεπτικισμό τους για τα αποτελέσματα του δημοψηφίσματος που θα πραγματοποιηθεί στη Βρετανία σχετικά με την παραμονή ή μη της χώρας στην ΕΕ.
Και αυτό διότι η Αγγλία είναι η δεύτερη σε μέγεθος αγορά καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη και η τρίτη χώρα της Γηραιάς Ηπείρου σε παραγωγή αυτοκινήτων φιλοξενώντας, για παράδειγμα, εργοστάσια όχι μόνο των γηγενών MINI, Rolls-Royce και Bentley αλλά και των Toyota, Nissan και Honda.
Εύλογα λοιπόν υπογραμμίζεται ότι το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος μπορεί να επηρεάσει το σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς όχι μόνο σε επίπεδο τιμών αλλά και στο πεδίο των επενδύσεων που έχουν πραγματοποιηθεί ή πρόκειται να πραγματοποιηθούν.
Στο προσκήνιο της έκθεσης και με δεδομένη την παρουσία του συνόλου των τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται σήμερα, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται όχι μόνο σε εμπορικά μοντέλα αλλά και σε εξαιρετικές περιπτώσεις αυτοκινήτων όπως η Bugatti Chiron. Η διάδοχος της Veyron έχει απόδοση 1.500 ίππους και μέγιστη ταχύτητα 420 χλμ./ώρα, μεγέθη που την καθιστούν συλλεκτική από κάθε άποψη.
Κάτι ανάλογο αλλά με σαφή ιστορικά ερείσματα συμβαίνει και με τη Lamborghini Centenario των 770 ίππων, ένα καθηλωτικό supercar που δημιουργήθηκε για τα 100 χρόνια ιστορίας της ιταλικής φίρμας.
Μία ακόμη ιδιαίτερη περίπτωση είναι αυτή της Aston Martin DB11 που διαδέχεται την DB9, καθώς η DB10 «ανήκει» στον James Bond, με πλατφόρμα από αλουμίνιο και για πρώτη φορά με turbo V12 μοτέρ σε μοντέλο παραγωγής της AM.
Στην κατηγορία των crossover / SUV υπάρχουν τρία μοντέλα με έντονο ελληνικό ενδιαφέρον: το Audi Q2 με τη διαφορετική αισθητική και τις πολλαπλές λόγω κίνησης στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς δυνατότητες θα διατίθεται με κινητήρες από 1.000 κ.εκ. / 116 ίππους. Το Toyota C-HR που τοποθετείται απέναντι από το Nissan Juke αλλά θα διατίθεται και ως υβριδικό διευρύνοντας τις επιλογές στη συγκεκριμένη κατηγορία. Μεγαλύτερο σε διαστάσεις και από τα δύο προηγούμενα είναι το πρώτο SUV της Seat με το όνομα Ateca που μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με το VW Tiguan και θα προτάξει τα δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά του.
Από τον ίδιο όμιλο το ανοιχτό τετραθέσιο T-Cross Breeze αποκαλύπτει πως θα είναι το μικρότερο crossover της VW, ενώ η C-Class Cabrio αποτελεί την πρώτη ανοιχτή C-Class στην ιστορία της Mercedes-Benz και θα διατίθεται και με τα διακριτικά AMG.
Από την πλευρά της, η Volvo παρουσίασε το νέο V90, τη wagon εκδοχή του S90, που θα διατίθεται στην Ελλάδα μετά το καλοκαίρι με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου 2,0 λίτρων, από 190 ίππους, αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων, τετρακίνηση και στοιχεία αυτόνομης οδήγησης.
Η αυτόνομη οδήγηση αποτελεί και την κεντρική ιδέα του πρωτότυπου Nissan IDS, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ευρώπη, αποκαλύπτοντας τον τεχνολογικό και αισθητικό δρόμο που ακολουθεί η ιαπωνική φίρμα.


Hakan Samuelsson: Τα καλύτερα είναι μπροστά μας…
Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Volvo Cars

Τρίτη 1 Μαρτίου 2016, 14.30 ώρα Ελβετίας. Ο Hakan Samuelsson κατεβαίνει από τη σκηνή του stand της σουηδικής φίρμας στην Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης αφήνοντας χώρο και χρόνο στους δύο επόμενους ομιλητές. Χαλαρός ως συνήθως, «παραβιάζοντας» το πρωτόκολλο που επιβάλλει τη γραβάτα στους ομολόγους του, χωρίς ίχνος από τη θεατρικότητα που χαρακτήριζε τους προκατόχους του, δείχνει πολύ σίγουρος για το αύριο.
Γνωρίζει ότι βρίσκεται στην καλύτερη φάση της καριέρας του από τη στιγμή που ανέλαβε τα ηνία της Volvo, κάτι που αποτυπώνουν εύγλωττα οι αριθμοί. Ο σουηδός μάνατζερ έφθασε στην Ελβετία με ένα νέο ρεκόρ πωλήσεων –το 2015 η εταιρεία του ξεπέρασε το όριο των 500.000 πωλήσεων διεθνώς –και ένα ακόμη σημαντικότερο μέγεθος στην ατζέντα του: τριπλάσια λειτουργικά κέρδη το 2015 έναντι του 2014.
«Η μεταμόρφωση της Volvo έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Η αναζωογόνηση της εταιρείας είναι εμφανής, αλλά έχουμε πράγματα ακόμη να κάνουμε και γι’ αυτό είμαστε προσανατολισμένοι στο μέλλον. Το επόμενο στάδιο επέκτασης της Volvo θα είναι ακόμη πιο συναρπαστικό» δηλώνει ο κ. Samuelsson.
Αυτή η επέκταση εστιάζεται σε διαφορετικούς τομείς –αύξηση πωλήσεων, βελτιωμένη κερδοφορία, ενισχυμένη παραγωγικότητα –με στόχο την καθιέρωση στις κορυφαίες θέσεις των premium αυτοκινητοβιομηχανιών.
Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα, ο επικεφαλής της Volvo προανήγγειλε από τη Γενεύη έξι καινούργια/ανανεωμένα μοντέλα τα επόμενα χρόνια. Ανάμεσά τους θα βρίσκονται αυτοκίνητα βασισμένα σε μια μικρότερη πλαφόρμα σε σχέση με τις σημερινές που θα βασίζεται στη νέα «Compact Modular Architecture –CMA» αρχιτεκτονική.
Χάρη σε αυτά η διείσδυση της Volvo σε αναπτυσσόμενες κατηγορίες της αγοράς θα εδραιωθεί επιφέροντας αύξηση των συνολικών πωλήσεων. Ο στόχος των Σουηδών προσδιορίζεται στις 800.000 μονάδες ετησίως, μέγεθος που θα επιτευχθεί από τον διπλασιασμό του μεριδίου αγοράς στην Ευρώπη, την επανατοποθέτηση της φίρμας στις ΗΠΑ και την περαιτέρω ανάπτυξή της στην Κίνα.
Στους τομείς της τεχνολογίας και πέρα από εκείνον της ασφάλειας, στον οποίο η Volvo κατέχει ηγετική θέση, η σουηδική φίρμα επενδύει συστηματικά στην ηλεκτροκίνηση και στην αυτόνομη οδήγηση.
«Στο άμεσο μέλλον τουλάχιστον το 10% των πωλήσεών μας θα αφορά ηλεκτρικές και plug-in εκδόσεις με τρικύλινδρους και τετρακύλινδρους κινητήρες που θα διακρίνονται για την αυξημένη ισχύ και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων. Επίσης ως το 2019 θα διαθέτουμε ένα νέο, αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο» υπογραμμίζει ο κ. Samuelsson.
Σε ό,τι αφορά την πλήρως αυτόνομη οδήγηση, το 2017 θα ξεκινήσει στο Gothenburg το πιλοτικό πρόγραμμα κυκλοφορίας 100 τέτοιων αυτοκινήτων με οδηγούς καθημερινούς χρήστες μοντέλων Volvo. Τα συμπεράσματα από αυτό θα ενισχύσουν την προσπάθεια της εταιρείας στην εφαρμογή της στρατηγικής «Vision 2020» για μηδενικά σοβαρά ή θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα με αυτοκίνητα Volvo ως το τέλος της δεκαετίας.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ