Ολοένα και περισσότερους καταναλωτές ανά τον κόσμο κερδίζουν τα phablets, ήτοι τα smartphones με πολύ μεγάλη οθόνη, λόγω της τεχνολογίας και της αισθητικής τους, με αποτέλεσμα να έχουν αυξήσει σε μεγάλο βαθμό τις πωλήσεις τους. Τον εφετινό Δεκέμβριο μία στις τρεις συσκευές phablet που διατέθηκε στην αγορά παγκοσμίως ανήκε σε αυτή την κατηγορία. Πιο συγκεκριμένα, από το σύνολο των ενεργοποιήσεων νέων συσκευών στα τέλη Δεκεμβρίου 2015 το 27% αφορούσε smartphone με οθόνη μεταξύ 5″ και 6,9″. Η αντίστοιχη επίδοση των phablets έναν χρόνο νωρίτερα αντιστοιχούσε σε ποσοστό 13%, ενώ έναν χρόνο νωρίτερα μόλις το 4% των νέων ενεργοποιήσεων συσκευών αφορούσε τα phablets.
Σχεδόν μία στις τρεις νέες ενεργοποιήσεις συσκευών αφορούσε phablets, δηλαδή smartphone με οθόνη μεταξύ 5″ και 6,9″. Σύμφωνα με έρευνα της Flurry Analytics, η οποία εξετάζει στοιχεία που αντλεί παρακολουθώντας περισσότερα από 780.000 apps, αν και τα smartphones παρέμειναν ο αδιαφιλονίκητος ηγέτης της αγοράς των συσκευών και αυτή την εορταστική περίοδο, τα φώτα της δημοσιότητας έκλεψαν σε έναν μεγάλο βαθμό τα phablets.
Τα «έξυπνα» κινητά με πολύ μεγάλη οθόνη φαίνεται ότι αποσπούν μερίδια από όλες τις επί μέρους προϊοντικές κατηγορίες των συσκευών, με τις απώλειες να είναι εντονότερες στον τομέα των tablets. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, τον εφετινό Δεκέμβριο (και συγκεκριμένα το διάστημα 19-14 Δεκεμβρίου) από τον συνολικό αριθμό ενεργοποιήσεων νέων συσκευών ένα ποσοστό 9% αφορούσε tablets με οθόνη 7″ ως 8,4″, ενώ σε ίσο ποσοστό αντιστοιχούσαν και οι ενεργοποιήσεις συσκευών tablet με οθόνη 8,5″ και άνω. Οι αντίστοιχες επιδόσεις των δύο κατηγοριών ήταν 11% το 2014, ενώ έναν χρόνο νωρίτερα διαμορφώνονταν σε 12% και 17% αντίστοιχα.
Απώλειες, αν και μικρότερες, υπέστη την εορταστική περίοδο και η κατηγορία των smartphones με οθόνη μεταξύ 3,5″ και 4,9″, καθώς ποσοστιαία αντιπροσώπευε το 54% των νέων ενεργοποιήσεων συσκευών, όταν έναν χρόνο νωρίτερα το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 63% και 64% το 2013. Τα δε μερίδια των smartphones με οθόνη μικρότερη των 3,5″ παραμένουν ισχνά, φθάνοντας στο 1% το 2015, από 2% το 2014 και 3% το 2013.
Πάντως οι περισσότεροι αναλυτές συγκλίνουν στην άποψη ότι η οθόνη και το μέγεθός της θα συνεχίσουν να παίζουν ρόλο στην επιλογή μιας συσκευής από τους καταναλωτές. Σύμφωνα με την IDC, οι πωλήσεις smartphones με οθόνη από 5,5″ και άνω θα συνεχίσουν να διευρύνονται με ταχύτατους ρυθμούς. Η εταιρεία εκτιμά μάλιστα ότι τα phablets μπορεί και να αποτελούν ποσοστό περί το 70% της αγοράς ως το 2019.
HeliosPlus



