κινητήρας: 1.969 κ.εκ.
ισχύς: 190 ίπποι / 4.250 σ.α.λ.
ροπή: 400 Nm
κιβώτιο ταχ.: αυτόματο 8 σχέσεων
κατανάλωση: 4,6 λίτρα / 100 χλμ.
0-100 χλμ.: 7,8 δευτερόλεπτα
τελική ταχ.: 210 χλμ./ώρα
service: 30.000 χλμ. ή 12 μήνες
ρύποι: 120 γραμμ. / χλμ.
τέλη κυκλοφορίας: 108 ευρώ
τιμή πώλησης: από €33.900 (με απόσυρση)

Η κυριαρχία της Volvo στην κατηγορία των premium Station Wagon μετά την εμφάνιση του V60 το 2010 αποδείχθηκε καταλυτική για την πορεία της σουηδικής φίρμας και δημιούργησε μια εξαιρετική ευκαιρία για την παρουσίαση ιδιαίτερων εκδόσεων.

Προηγήθηκε η R-Design με έμφαση στον οδηγοκεντρικό σπορ χαρακτήρα και τώρα εμφανίζεται η περιπετειώδης Cross Country που αποτελεί τον συνδετικό κρίκο μεταξύ των «απλών» V60 και των SUV της Volvo.
Χωρίς να είναι απαραίτητα τετρακίνητο, το V60 Cross Country διαθέτει όλα τα αισθητικά χαρακτηριστικά που ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του, με ποδιές στο μπροστινό και στο πίσω τμήμα του αμαξώματος, σκούρα προστατευτικά στα τόξα των τροχών και κυρίως αυξημένη απόσταση από το έδαφος που φτάνει πλέον τα 20 εκατοστά.
Το στοιχείο αυτό όχι μόνο διαφοροποιεί την οπτική υπόσταση του μοντέλου αλλά και εκτοξεύει τις δυνατότητες κίνησής του πέρα από την άσφαλτο.
Ο θάλαμος επιβατών παραμένει υπόδειγμα εργονομίας και άνεσης χάρη κυρίως στα καταπληκτικά καθίσματα, ενώ ο οδηγός έχει στη διάθεσή του πολλαπλές επιλογές ρύθμισης για το αριστερό κάθισμα και το τιμόνι. Συνειδητοποιεί επίσης ότι κάθεται λίγο πιο ψηλά και αυτό κάνει την καθημερινότητα πολύ ευχάριστη και την περιφερειακή ορατότητα πιο αποτελεσματική. Από πλευράς χωρητικότητας, ο όγκος του χώρου αποσκευών παραμένει στα 430 λίτρα όντας χρηστικός παρά τον ιδιαίτερο για λόγους στυλ και αεροδυναμικής σχεδιασμό της οροφής.
Τα τρία επίπεδα εξοπλισμού Kinetic, Momentum και Summum συνδυάζονται είτε με τους δίλιτρους κινητήρες τεχνολογίας Drive-E βενζίνης 245 ίππων και diesel 190 ίππων είτε με τον πετρελαιοκινητήρα 2,4 λίτρων που εξοπλίζει αποκλειστικά τις τετρακίνητες εκδόσεις.
Επιλέγοντας ανάμεσά τους θεωρώ ότι η σωστή, και για λόγους κόστους χρήσης, έκδοση για την ελληνική αγορά είναι η πετρελαιοκίνητη 2.0 D4 των 190 ίππων, στην οποία η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς είτε μέσω μηχανικού κιβωτίου έξι ταχυτήτων, από 31.900 ευρώ, με το όφελος απόσυρσης και το ειδικό προωθητικό πρόγραμμα της Volvo Car Hellas, είτε μέσω του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων που διαμορφώνει την τιμή πώλησης στα 33.900 ευρώ.
Αυτό το αυτόματο κιβώτιο ταιριάζει γάντι στον χαρακτήρα του V60 Cross Country εξασφαλίζοντας όχι μόνο υποδειγματική οικονομία καυσίμου σε μεικτή χρήση και ομαλές αλλαγές ταχυτήτων αλλά και τη δυνατότητα να επιλέγεις τη χειροκίνητη λειτουργία αλλάζοντας ταχύτητες μέσω των paddles που βρίσκονται στο τιμόνι.
Στον δρόμο το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του V60 Cross Country είναι ότι συμπεριφέρεται παρόμοια με το «απλό» V60 χωρίς υπερβολικές κλίσεις στις στροφές ή περίεργες αντιδράσεις στις απότομες μετατοπίσεις του βάρους.
Πανομοιότυπη είναι και η ποιότητα κύλισης της πιο off-road έκδοσης του V60, με την άνεση που προσφέρει να παραμένει προτεραιότητα αποτρέποντας έτσι την ταλαιπωρία των επιβατών σε δύσβατες διαδρομές. Σε αυτές θα αντιληφθεί κανείς και την ποιότητα συναρμογής των υλικών που συνθέτουν την ουσία του V60 Cross Country, το οποίο πέρα από μια εναλλακτική lifestyle επιλογή απέναντι σε κάθε λογής SUV αποτελεί ένα χρηστικό αυτοκίνητο ικανό να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια παντού, αξιοποιώντας τα κορυφαία συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που εξοπλίζουν όλα τα μοντέλα της Volvo ανεξαρτήτως μεγέθους ή κατηγορίας.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ