Λιμενικό: «Ναυάγησε» η παραλαβή 4 σύγχρονων σκαφών

Τη στιγμή που ψάχνουν με το σταγονόμετρο στο Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος – Ελληνική Ακτοφυλακή διαθέσιμα πλωτά σκάφη για τις υπηρεσίες του ανατολικού Αιγαίου έγινε γνωστό ότι «ναυάγησε» η παραγγελία των τεσσάρων εκ των έξι συνολικά υπερσύγχρονων σκαφών που είχαν παραγγελθεί σε κροατικά ναυπηγεία λόγω οικονομικών δυσχερειών της επιχείρησης.

Τη στιγμή που ψάχνουν με το σταγονόμετρο στο Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος – Ελληνική Ακτοφυλακή διαθέσιμα πλωτά σκάφη για τις υπηρεσίες του ανατολικού Αιγαίου έγινε γνωστό ότι «ναυάγησε» η παραγγελία των τεσσάρων εκ των έξι συνολικά υπερσύγχρονων σκαφών που είχαν παραγγελθεί σε κροατικά ναυπηγεία λόγω οικονομικών δυσχερειών της επιχείρησης.

Παράλληλα συνδικαλιστές του Λιμενικού καταγγέλλουν πως τόσο το προσωπικό όσο και τα μέσα που διαθέτουν έχουν καταπονηθεί σημαντικά το προηγούμενο διάστημα – ειδικά τη περίοδο του καλοκαιριού – λόγω της αντιμετώπισης των αυξανόμενων προσφυγικών ροών.
Στις αρχές Φεβρουαρίου – παρουσία του τότε αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας κ. Θοδωρή Δρίτσα – είχε γίνει στην προβλήτα πίσω από το κτίριο του υπουργείου η τελετή παράδοσης του ενός εκ των έξι σκαφών που είχαν παραγγελθεί και το οποίο εντάχθηκε στον επιχειρησιακό σχεδιασμό μαζί με τα ανταλλακτικά του.
Το δεύτερο σκάφος το οποίο και αυτό εντάσσεται στον σχεδιασμό δεν θα έχει την «πολυτέλεια» να διαθέτει και ανταλλακτικά λόγω της κατάστασης που διαμορφώθηκε με τα οικονομικά προβλήματα του ναυπηγείου και αποτελεί ερωτηματικό τι θα συμβεί εάν υποστεί κάποια βλάβη.
Όπως είχε ειπωθεί κατά την παραλαβή του πρώτου σκάφους «η συγκεκριμένη αγορά των έξι Παράκτιων Περιπολικών Σκαφών Θαλάσσιας Επιτήρησης συγχρηματοδοτήθηκε κατά 75% από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων και κατά 25% από εθνικούς πόρους, ενώ το συνολικό ποσό της ανέρχεται στα 13.387.998,00 ευρώ. Τα Περιπολικά Σκάφη Θαλάσσιας Επιτήρησης είναι τύπου «POB – 24G», φέρουν δύο κύριες μηχανές τετράχρονες ιπποδύναμης 2 x 1600 hp και πετρελαιοκίνητες, νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, το ολικό τους μήκος είναι 24,70μ. και το πλάτος τους 6,00μ., ενώ θα έχουν μέγιστη ταχύτητα τους 30 κόμβους σε ήρεμη θάλασσα με το 100% του φόρτου. Τα εν λόγω σκάφη, επίσης, έχουν τη δυνατότητα μεταφοράς 25 ατόμων, ενώ οι χώροι ενδιαιτήσεων δύνανται να φιλοξενήσουν πλήρωμα επτά ατόμων».
Η διαδικασία της παραγγελίας είχε ξεκινήσει από προκατόχους του κ. Δρίτσα και σύμφωνα με πληροφορίες είχε δοθεί το 50% του συνολικού ποσού ως προκαταβολή.
Ωστόσο μετά τις τελευταίες εξελίξεις το υπουργείο Ναυτιλίας με το Αρχηγείο του Λιμενικού θα διεκδικήσουν δια της νομίμου οδού τμήμα των χρημάτων που προβλέπεται να επιστραφεί από την προκαταβολή ενώ το υπόλοιπο 50% που είχε δεσμευτεί για τη συγκεκριμένη χωρά μένει ανεκμετάλλευτο καθώς είχε διατεθεί για τον συγκεκριμένο λόγο.
Στελέχη του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος σημειώνουν πως το προσεχές διάστημα θα γίνει προσπάθεια να γίνει προμήθεια – και με ευρωπαϊκά κονδύλια – νέων σκαφών που θα ενισχύσουν τον υπάρχοντα στόλο.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk