Ο κ. Σαμαράς στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης έδωσε την εντύπωση ενός ανθρώπου που δεν κατανόησε γιατί έχασε τις εκλογές.
Ετσι, ο κ. Σαμαράς δεν άσκησε μια στοιχειώδη κριτική απέναντι στον ψεύτικο γερμανικό μύθο. Δηλαδή, ότι η Ελλάδα σώθηκε χάρη στην «αλληλεγγύη» των εταίρων, αφού μας έδωσαν ένα υπέρογκο δάνειο 240 δισεκατομμυρίων ευρώ!
Ωστόσο, η αλήθεια είναι εντελώς διαφορετική, αφού από αυτό το τεράστιο ποσό κάποια απλώς «ψίχουλα» δίνονταν για την ανακούφιση των τριών εκατομμυρίων φτωχών στην Ελλάδα. Η μερίδα του λέοντος πήγαινε στη αποπληρωμή του χρέους μας (που εν μέρει δημιουργήθηκε από τα δάνεια που έδιναν απερίσκεπτα οι ίδιες οι γερμανικές τράπεζες, Krugman, Europe’s Greek Test).
Και όλα αυτά γιατί η συντηρητική ελίτ της Γερμανίας ήθελε να τιμωρηθεί παραδειγματικά η Ελλάδα, όπως τιμωρούνταν απάνθρωπα οι οφειλέτες χρηματικών ποσών στη φυλακή του Marshalsea στο γνωστό μυθιστόρημα του Ντίκενς «Η μικρή Ντόριτ»!
Από την άλλη μεριά, ο πρωθυπουργός κ. Τσίπρας «έπαιξε» στη Βουλή και πάλι με το «χαρτί των συμβολισμών», δηλαδή ότι για πρώτη φορά στην ευρωπαϊκή δημόσια σφαίρα μια εκλεγμένη κυβέρνηση αντιτίθεται σθεναρά απέναντι στην καταστροφική πολιτική της λιτότητας.
Βεβαίως όλοι γνωρίζουμε ότι η ιστορική πραγματικότητα –όπως λέει και ο Μαρξ –αλλάζει μόνο με τις πράξεις των ανθρώπων (κάτι που προϋποθέτει, ιδίως σε διεθνές επίπεδο, και έναν συσχετισμό δυνάμεων).
Ωστόσο, ο πρωθυπουργός κ. Τσίπρας δεν αποκάλυψε στη Βουλή (σκόπιμα;) αν έχει εκκολάψει μέσα στη λειτουργία των ευρωπαϊκών θεσμών έναν ανάλογο συσχετισμό.
Αν δεν υφίσταται τέτοιος συσχετισμός δυνάμεων, τότε δυστυχώς η απόσταση ανάμεσα στο όραμα και την τυχοδιωκτική περιπέτεια είναι πολύ μικρή!
Το συμπέρασμα; Πρέπει να τηρήσουμε όλοι μια εθνική στάση για τη διαπραγμάτευση του χρέους και να υποστηρίξουμε την κυβέρνηση, γιατί η χώρα διαφορετικά θα καταρρεύσει (άσχετα από τις σφοδρές αντιθέσεις που μπορούμε να έχουμε λ.χ. στην παιδεία, όπου ο καινούργιος υπουργός «αλληθωρίζει» έντονα προς το παρελθόν)!
Ο κ. Γρηγόρης Καλφέλης είναι καθηγητής της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ