Σχέδια για επέκταση το 2015 από την ΑΒ Βασιλόπουλος

Περί τα 15 εκατ. ευρώ πρόκειται να επενδύσει το πρώτο τετράμηνο του 2015 – στην πιο πολιτικά και οικονομικά διακεκαυμένη περίοδο του επόμενου έτους – η ΑΒ Βασιλόπουλος

Περί τα 15 εκατ. ευρώ πρόκειται να επενδύσει το πρώτο τετράμηνο του 2015 – στην πιο πολιτικά και οικονομικά διακεκαυμένη περίοδο του επόμενου έτους – η ΑΒ Βασιλόπουλος. Και δεν σκοπεύει να αναστείλει την επενδυτική της δραστηριότητα για οποιονδήποτε λόγο. Εκτός αν…
Οπως τονίζει μιλώντας στο «Βήμα» ο γενικός διευθυντής της εταιρείας κ. Λεωνίδας Βρεττάκος, «είναι αναφαίρετο δημοκρατικό δικαίωμα του ελληνικού λαού να επιλέξει όποια κυβέρνηση επιθυμεί. Εμείς θα συνεχίσουμε να επενδύουμε. Μόνο σε μία περίπτωση πρόκειται να αναστείλουμε ή να παγώσουμε την επενδυτική μας δραστηριότητα, αν εμφανιστεί, όπως τον Ιούνιο του 2012, ο κίνδυνος της αλλαγής νομίσματος».
Νέες θέσεις εργασίας


Η ΑΒ Βασιλόπουλος ΑΕ, ο ελληνικός βραχίονας του βελγικού ομίλου της Delhaize le Lion, δεν είναι ένας οποιοσδήποτε επενδυτής. Στη διάρκεια του 2014 επένδυσε περί τα 80 εκατ. ευρώ, ενώ την πενταετία 2010-2014 οι συνολικές επενδύσεις της ανήλθαν σε 262 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 180 εκατ. ευρώ αφορούν τη δημιουργία νέων καταστημάτων και τα 82 εκατ. ευρώ ανακαινίσεις καταστημάτων που βρίσκονται ήδη σε λειτουργία. Στη διάρκεια του 2015 έχει σχεδιάσει να επενδύσει περί τα 100 εκατ. ευρώ. Και από αυτά περίπου το 1/6 στην πιο κρίσιμη πολιτικά και οικονομικά περίοδο, από τον Ιανουάριο ως και τον Απρίλιο του επόμενου χρόνου – ο κ. Βρεττάκος υπολογίζει ότι θα δημιουργηθούν 1.000-1.500 νέες θέσεις εργασίας. Η μεγάλη κίνηση του 2014, συμβολική και ουσιαστική, ήταν η ανακαίνιση του εμβληματικού καταστήματος της αλυσίδας που βρίσκεται στο Ελληνικό. Και στους περίπου δυόμισι μήνες που ακολούθησαν το αποτέλεσμα είναι ορατό. Οπως λέει ο κ. Βρεττάκος, οι πωλήσεις του αυξήθηκαν κατά 15%.
Μηδενικός δανεισμός


Οπως αναφέρει μιλώντας στο «Βήμα» ο κ. Βρεττάκος, εφέτος οι πωλήσεις της εταιρείας θα διαμορφωθούν σε 1,8 δισ. ευρώ έναντι 1,741 δισ. ευρώ το 2013 και η κερδοφορία της θα παραμείνει στα επίπεδα του προηγούμενου έτους. Δηλαδή περί τα 60 εκατ. ευρώ, ίσως και ελαφρώς υψηλότερα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία έχει μηδενικό δανεισμό και ως εκ τούτου δεν έχει το άγχος των χρηματοοικονομικών υποχρεώσεων. Το γεγονός αυτό τής δίνει συγκριτικό πλεονέκτημα στον ανταγωνισμό που επικρατεί στον κλάδο. Η διοίκησή της λοιπόν, ιδιαίτερα μετά την απομάκρυνση του κινδύνου που αφορούσε τη χρεοκοπία της χώρας, το 2012, έχοντας λάβει το «πράσινο φως» του μητρικού ομίλου, αύξησε εντυπωσιακά την επενδυτική της δραστηριότητα. Μάλιστα στη διάρκεια του 2014, αν και το αρχικό πλάνο των επενδύσεών της ήταν 75 εκατ. ευρώ, τελικώς οι επενδύσεις της αυξήθηκαν σε 80 εκατ. ευρώ.
Ετσι εφέτος η εταιρεία άνοιξε 20 νέα καταστήματα, πρόσθεσε στο δίκτυό της άλλα εννέα με τη μέθοδο του franchising και ανακαίνισε περίπου 12 καταστήματα.
Το 2015 σίγουρα θα είναι μια χρονιά με αρκετές εκπλήξεις για την αγορά. Οι πιθανολογούμενες πολιτικές εξελίξεις δεν αποκλείεται να επηρεάσουν και την επενδυτική δραστηριότητα της ΑΒ Βασιλόπουλος, εφόσον φυσικά αποκαλύψουν κινδύνους που αφορούν το νόμισμα. Δηλαδή επαναληφθεί, τηρουμένων των αναλογιών, «το δραματικό 2012». Στην περίπτωση όμως που οι απειλές περιοριστούν στη σφαίρα της εικασίας, το ύψος των επενδύσεων της εταιρείας, με βάση τους σχεδιασμούς που έχουν ήδη γίνει, θα αυξηθεί κατά 20%. Τούτο πρακτικά σημαίνει ότι θα πλησιάσει τα
100 εκατ. ευρώ.
Και με βάση τις προβλέψεις η ανάπτυξή της θα έχει «οργανικά» χαρακτηριστικά, δηλαδή η αύξηση των πωλήσεων θα βασίζεται στη δημιουργία δικών της νέων καταστημάτων και όχι στην εξαγορά κάποιας άλλης μικρής ή μεγάλης αλυσίδας – κάτι το οποίο δεν αποκλείεται, αλλά αντιμετωπίζεται ως έκτακτη επενδυτική δαπάνη. Στόχος της είναι, όπως σημειώνει ο κ. Βρεττάκος, η δημιουργία περίπου 20 νέων καταστημάτων ετησίως για τα επόμενα τρία χρόνια. Σήμερα η εταιρεία διαθέτει 306 σουπερμάρκετ διαφόρων κατηγοριών. Για το θέμα των εξαγορών λέει πως «παρακολουθούμε την αγορά, μας ενδιαφέρει, δεν συζητάμε με κάποιον, αλλά δεν σκοπεύουμε να εξαγοράσουμε κάποια εταιρεία η οποία θα μας δημιουργήσει προβλήματα».
Στους άμεσους στόχους της είναι η αγορά της Κρήτης, στην οποία θέλει να ενδυναμώσει τη θέση της (διαθέτει έξι σουπερμάκετ και την επόμενη τριετία πρόκειται να ανοίξει άλλα εννέα, έτσι συνολικά θα διαθέτει 15). Ακολούθως σκοπεύει να ενισχύσει την παρουσία της στην περιοχή της Μακεδονίας και εν συνεχεία στη Θεσσαλία, και ιδιαίτερα στη Λάρισα.
Η «ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ»
Του «πουλιού το γάλα» στη σύγχρονη εκδοχή του
Οπως είναι πλέον εμφανές, το τοπίο του λιανεμπορίου αλλάζει. Και σιγά-σιγά αρχίζει να διαμορφώνεται – έστω και σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες – η επόμενη ημέρα. Η συγκέντρωση της αγοράς φαίνεται ότι επιταχύνεται, έστω και αν ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί, ενώ η κατανάλωση αρχίζει να παρουσιάζει σημάδια σταθεροποίησης. Τουλάχιστον αυτό έδειξε το 2014. Και οι τελευταίοι μήνες είναι ενδεικτικοί. Στο διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου η πτώση, σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς, ανέρχεται στο 1,4% και πλέον κλείνει ακόμη χαμηλότερα. Σε αυτό το νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται, έστω και με επώδυνο τρόπο, η ΑΒ Βασιλόπουλος ΑΕ επιστρέφει στο παλιό και γνώριμο, προ της κρίσης, μοντέλο.
Στου «πουλιού το γάλα». Είναι αυτή η ιδιαίτερη φυσιογνωμία που της έδωσε ο ιδρυτής της, ο Γεράσιμος Βασιλόπουλος, και την ξεχώρισε από το σύνολο του κλάδου. Προφανώς και η «επιστροφή» γίνεται στην πιο σύγχρονη εκδοχή της και πιθανόν είναι και πιο εντυπωσιακή. Χωρίς να χάσει τα σημερινά οικεία χαρακτηριστικά της, οικεία πλέον στους πελάτες της, ενισχύει την ποικιλία των τροφίμων σε αρκετές κατηγορίες.
Αφετηρία της νέας προσπάθειας είναι η ανακαίνιση του μεγάλου καταστήματος που διαθέτει στη λεωφόρο Βουλιαγμένης, στην Αθήνα, στο ύψος του Ελληνικού. Πρόκειται για το κατάστημα που δημιούργησε ο Γεράσιμος Βασιλόπουλος το 1990, λίγο προτού η εταιρεία περάσει στον βελγικό όμιλο Delhaize le Lion και τότε ήταν το μεγαλύτερο σουπερμάρκετ της ελληνικής αγοράς.
Για την ανακαίνισή του η ΑΒ Βασιλόπουλος δαπάνησε 6 εκατ. ευρώ και αύξησε κατά περίπου 1.000 τετραγωνικά μέτρα τους χώρους του – 5.360 τ.μ. είναι οι χώροι πωλήσεων και 6.000 τ.μ. το υπόγειο πάρκινγκ – και κατά 20 τους εργαζομένους σε αυτό, οι οποίοι ανέρχονται πλέον στους 218. Οι ετήσιες πωλήσεις του καταστήματος ανέρχονται στα 35 εκατ. ευρώ και ο κ. Λεωνίδας Βρετάκος, γενικός διευθυντής της εταιρείας, εκτιμά ότι θα υπερβούν τα 40 εκατ. ευρώ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk