«Παίρνει θέσεις» σε Ελλάδα και Βαλκάνια ο Μαρινόπουλος

Σε αγώνα δρόμου στην ελληνική αλλά και στη βαλκανική αγορά έχει επιδοθεί η Μαρινόπουλος ΑΕ προκειμένου να πρωταγωνιστήσει στη συγκέντρωση της αγοράς ευρύτερα στην περιοχή

Σε αγώνα δρόμου στην ελληνική αλλά και στη βαλκανική αγορά έχει επιδοθεί η Μαρινόπουλος ΑΕ προκειμένου να πρωταγωνιστήσει στη συγκέντρωση της αγοράς ευρύτερα στην περιοχή. Ετσι, παράλληλα με την ανάπτυξη στην οποία προχωρεί στην ελληνική αγορά – πρόσθεσε περίπου 200 σημεία πώλησης στη διάρκεια των δύο τελευταίων χρόνων -, με αντίστοιχους ρυθμούς «τρέχει» και στις γειτονικές αγορές των Βαλκανίων, στις περισσότερες των οποίων έχει σημαντική παρουσία, ενώ σχεδιάζει την είσοδό της και στη σερβική αγορά. Από την άλλη πλευρά, στη διάρκεια του επόμενου έτους σκοπεύει να δώσει ιδιαίτερη έμφαση η διοίκηση της εταιρείας στην ανάπτυξη του δικτύου της στην κατηγορία των cash & carry, όπου σήμερα διαθέτει έξι καταστήματα με την επωνυμία Terra Market.
Γεωγραφική κάλυψη


Σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος» πρόκειται να ανοίξουν ένα κατάστημα στη Ρόδο και ένα στο Ηράκλειο – διαθέτει ήδη ένα στα Χανιά – και ίσως δύο ακόμη ως το τέλος του 2015. Βασικά κριτήρια είναι ο τουριστικός χαρακτήρας των περιοχών και η γεωγραφική κάλυψη της ελληνικής αγοράς. Επίσης έμφαση πρόκειται να δοθεί και στον τομέα της αρτοποιίας. Ηδη διαθέτει σε λειτουργία πέντε φούρνους σε ισάριθμα καταστήματά της και σχεδιάζει να τοποθετήσει bake off σε 51 καταστήματά της, ενώ στόχος της είναι να διακινεί ψωμί από όλα τα καταστήματα του δικτύου της συνεργαζόμενη με συνοικιακά αρτοποιεία.
Εν τω μεταξύ πριν από λίγες ημέρες – λίγο προτού κλείσει το 2014 – η Μαρινόπουλος απέκτησε το 51% των μετοχών της εταιρείας Cretan Retail Managment Παντοπωλεία Κρήτης ΑΕ και ανέλαβε τη διοίκηση της εταιρείας. Και όπως επεσήμανε η διοίκησή της η εταιρεία «συνεχίζει να αναπτύσσεται στρατηγικά και να διαμορφώνει την επόμενη ημέρα του κλάδου». Η Cretan Retail Management AΕ δραστηριοποιείται σε ολόκληρη την Κρήτη. Η εταιρεία αφενός προμηθεύει σουπερμάρκετ, αφετέρου έχει συνεργαζόμενα σουπερμάρκετ με την επωνυμία CRM Αριάδνη. Eτσι, με τη νέα συμφωνία εξαγοράς, το δίκτυο της Μαρινόπουλος ΑΕ «ενισχύει περαιτέρω το μέγεθός του ως του μεγαλύτερου σε έκταση δικτύου λιανικής στη χώρα, αλλά και την παρουσία του στην Κρήτη και ειδικότερα στην περιοχή του Ηρακλείου», όπου η εξαγορασθείσα εταιρεία κατέχει αξιόλογα μερίδια αγοράς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στη διάρκεια του 2014 η Μαρινόπουλος ΑΕ έκλεισε συμφωνία δικαιόχρησης με την Αρβανιτίδης για την ένταξη στο δίκτυο franchise της εταιρείας 149 καταστημάτων, συμφωνία δικαιόχρησης με την Elite – Αριάδνη για την ένταξη στο δίκτυο franchise της εταιρείας επτά σουπερμάρκετ, συμφωνία με τις αλυσίδες σουπερμάρκετ ΜΑΡΚΕΤΑ και Παλαμάρης στα νησιά Σαντορίνη, Σύρο και Τήνο εξαγοράς οκτώ καταστημάτων, συμφωνία εξαγοράς με την αλυσίδα Τοξότης για την εξαγορά δύο καταστημάτων στη Σάμο.
Αναβάθμιση δικτύου


Αξιζε να σημειωθεί ότι η Μαρινόπουλος ΑΕ στη διάρκεια του 2014 έχει δαπανήσει αρκετά χρήματα για την αναβάθμιση του δικτύου της. Εφέτος η εταιρεία ανακαίνισε 51 καταστήματά της επενδύοντας συνολικά 10 εκατ. ευρώ.
Πρόκειται για τα υπερμάρκετ Carrefour στη Νέα Ιωνία, τη Νέα Ευκαρπία, το Ιλιον και το κατάστημα της οδού Πέτρου Ράλλη στην Αττική – η ανακαίνιση αυτών των καταστημάτων κόστισε 7,8 εκατ. ευρώ. Επίσης ανακαινίστηκαν αρκετά καταστήματα της Αττικής και της περιφέρειας, όπως και μικρά σημεία πώλησης. Και προ ολίγων εβδομάδων η Μαρινόπουλος ΑΕ πρόσθεσε στο δίκτυό της άλλα 18 καταστήματα στην περιοχή της Αχαΐας, ισχυροποιώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο την παρουσία της στη Νότια Ελλάδα, με την απόκτηση της τοπικής αλυσίδας σουπερμάρκετ Κρόνος, που ανήκε στην οικογένεια Καρακίτσου. Η Κρόνος το 2013 είχε πωλήσεις ύψους 36,572 εκατ. ευρώ έναντι 37,250 εκατ. ευρώ το 2012 και 34,058 εκατ. ευρώ το 2011, ενώ τα προ φόρων κέρδη της διαμορφώθηκαν στα 250.781 ευρώ, από 296.398 ευρώ το 2012 και 392.415 ευρώ το 2011. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι η αλυσίδα Κρόνος – η οποία ανήκε στον προμηθευτικό οργανισμό ΕΛΟΜΑΣ – έχει ισχυρή παρουσία στην περιοχή της Αχαΐας – πολύ υψηλό μερίδιο αγοράς – και υγιή χρηματοοικονομικά μεγέθη. Κατ’ αυτόν τον τρόπο και σύμφωνα με πληροφορίες, από τον Ιανουάριο του 2013 ως και τον Μάιο του 2014 τα σημεία πώλησης της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 21,8%, ενώ το ίδιο διάστημα στην Περιφέρεια – εκτός του λεκανοπεδίου της Αττικής – το δίκτυο των καταστημάτων της αυξήθηκε κατά 29,3%.
Μάλιστα, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Jerome Louber έσπευσε να τονίσει πως μετά τις προαναφερόμενες συνεργασίες και εξαγορές που η εταιρεία έχει κάνει στη διάρκεια του 2014 οι πωλήσεις της θα υπερβούν τα 2 δισ. ευρώ.


ΝΕΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
Πύλη εξωστρέφειας για προϊόντα και παραγωγούς

Με τις ταχύτητες που αναπτύσσει η διοίκηση της Μαρινόπουλος ΑΕ στην εσωτερική αγορά, αντίστοιχη έμφαση δίνει και στις άλλες βαλκανικές αγορές. Και όπως επισημαίνει η ίδια η εταιρεία «στηρίζει τις τοπικές οικονομίες και λειτουργεί ως πύλη εξωστρέφειας για την προώθηση σε τέσσερις εθνικές αγορές ενός σημαντικού αριθμού προϊόντων ελλήνων παραγωγών, όπως και του συνόλου των κωδικών ιδιωτικής ετικέτας που διακινεί στην ελληνική αγορά».
Ετσι προσφάτως, στα τέλη του περασμένου Αυγούστου, εγκαινίασε το δεύτερο κατάστημα του ομίλου στην πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, στην πόλη Tetovo – είναι το δεύτερο ελληνικό σουπερμάρκετ που λειτουργεί στην πόλη, το άλλο είναι του ομίλου Βερόπουλου. Τo κατάστημα στεγάζεται στο νέο εμπορικό κέντρο Rem Malla, διαθέτει 1.200 τ.μ. χώρων πώλησης και απασχολεί 42 εργαζομένους. Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη λειτουργεί ένα ακόμη κατάστημα του ομίλου στην πΓΔΜ, στην πόλη των Σκοπίων – συνολικά ο όμιλος απασχολεί 162 εργαζομένους στη γειτονική χώρα. Επίσης στην Κύπρο ελέγχει 18 καταστήματα με 1.135 εργαζομένους.
Στη Βουλγαρία η AP Mart AD, ιδιοκτήτρια εταιρεία της αλυσίδας Piccadilly που λειτουργεί στη γειτονική αγορά και η CMB Bulgaria, ιδιοκτήτρια εταιρεία της αλυσίδας Carrefour Bulgaria, συμφώνησαν να προχωρήσουν στη συγχώνευση των επιχειρήσεων Piccadilly και Carrefour Μαρινόπουλος Βουλγαρίας. Τούτο θα γίνει με αύξηση κεφαλαίου ύψους 46 εκατ. βουλγαρικών λεβ (50% εντός του 2014 και 50% εντός του 2015) προκειμένου να βελτιωθούν οι όροι και οι προϋποθέσεις πληρωμών των προμηθευτών και να υποστηριχθεί περαιτέρω η λειτουργία της επιχείρησης.
Οι δύο εταιρείες θα διατηρήσουν ίσα ποσοστά στη νέα κοινοπραξία, η οποία διαθέτει 75 καταστήματα στη Βουλγαρία, με 3.000 εργαζομένους και ετήσιο τζίρο 452 εκατ. BGN για το 2013. Επικεφαλής θα είναι ο διευθύνων σύμβουλος της Μαρινόπουλος ΑΕ κ. Jerome Loubere.
Επίσης ο όμιλος Μαρινόπουλου διαθέτει ισχυρή παρουσία και στην Αλβανία, όπου απασχολεί 486 εργαζομένους και διαθέτει 24 καταστήματα, συνολικού εμβαδού 19.521 τ.μ., με 17 καταστήματα στα Τίρανα, δύο στην Durres, δύο στη Fier, ένα κατάστημα στη Vlora, ένα στο Elbassan και ένα υπερμάρκετ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk