Οικονομικές απώλειες έχει υποστεί ένας στους δύο χρηματοοικονομικούς οργανισμούς από ψηφιακές απάτες, σύμφωνα με νέα έρευνα της Kaspersky Lab που διενεργήθηκε σε συνεργασία με την B2B International. Από τα αποτελέσματά της προκύπτει πως το 52% των εταιρειών του συγκεκριμένου κλάδου αναγκάστηκε να αποζημιώσει πελάτες του λόγω κάποιας διαδικτυακής απάτης. Ενδεικτικό του τρόπου με τον οποίο λειτουργούν οι χρηματοπιστωτικές εταιρείες σε αυτές τις περιπτώσεις είναι ότι οι αποζημιώσεις δόθηκαν χωρίς να έχουν ουσιαστικά διερευνηθεί οι συνθήκες κάτω από τις οποίες οι πελάτες τους έπεσαν θύματα των ηλεκτρονικών… ληστών.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του insuranceworld.gr, τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν πως μία στις τρεις εταιρείες πιστεύει ότι τα έξοδα που προκύπτουν από τις ψηφιακές απειλές είναι μικρότερα σε σχέση με το κόστος της προστασίας. Καθώς όμως οι ψηφιακοί εγκληματίες στοχοποιούν τις ηλεκτρονικές πληρωμές με αυξανόμενο ρυθμό, η παραπάνω προσέγγιση θα μπορούσε να μεταφραστεί σε σημαντικά έξοδα για αυτές τις εταιρείες.
Οπως αναφέρει ο Ross Hogan, Global Head of Fraud Prevention Division, «εκτός από την ανάγκη να δεσμεύσουν κεφάλαια από τον προϋπολογισμό τους για την αποζημίωση των πελατών, οι χρηματοοικονομικές εταιρείες θα πρέπει να καλύψουν και τα κόστη που σχετίζονται με την αντιμετώπιση των παραπόνων των πελατών. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι ακόμη και αν τα χρήματα επιστραφούν στα θύματα σύντομα, οι πελάτες πιθανότατα θα είναι ιδιαίτερα σκεπτικοί για το αν θα ξαναχρησιμοποιήσουν υπηρεσίες που δεν μπορούν να εγγυηθούν ότι οι online λογαριασμοί είναι ασφαλείς. Γενικά πιστεύουμε ότι η πρόληψη των απωλειών είναι σαφώς καλύτερη από την αποζημίωση».
Πολλοί οργανισμοί που δραστηριοποιούνται στο κομμάτι των online πληρωμών είναι προετοιμασμένοι να δεχτούν τα επιπλέον έξοδα που προκύπτουν από τις ψηφιακές επιθέσεις. Οι εκπρόσωποι των χρηματοοικονομικών εταιρειών και οι εργαζόμενοι σε online καταστήματα που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν με βεβαιότητα σε ποσοστό 28% και 32% αντίστοιχα ότι οι συνολικές ζημιές από το ψηφιακό έγκλημα, συμπεριλαμβανομένων των αποζημιώσεων για χρήματα που έχουν κλαπεί, δεν υπερβαίνουν το κόστος της εγκατάστασης λύσεων ασφάλειας. Παράλληλα, μόνο το 19% των χρηματοοικονομικών εταιρειών και το 7% των online καταστημάτων που συμμετείχαν στην έρευνα θεωρούν ότι τα κόστη που σχετίζονται με την αποζημίωση των πελατών βρίσκονται μεταξύ των τριών σοβαρότερων συνεπειών της ψηφιακής απάτης.
Ταυτόχρονα, σύμφωνα με το Kaspersky Security Network, σχεδόν 4 εκατομμύρια χρήστες των προϊόντων της Kaspersky Lab ήρθαν αντιμέτωποι με «οικονομικό» malware που επιχείρησε να κλέψει τα χρήματά τους το 2013 (αύξηση 18,6% σε σχέση με το 2012). Τον Δεκέμβριο του 2013 αρκετές τράπεζες στη Βόρεια Αμερική υπέστησαν συνολική ζημιά άνω των $200 εκατομμυρίων εξαιτίας της διαρροής στοιχείων τραπεζικών καρτών και προσωπικών δεδομένων των πελατών τους. Ωστόσο, οι συνολικές απώλειες είναι πιθανότατα υψηλότερες. Προφανώς, η συνεχής ανάπτυξη του ψηφιακού εγκλήματος θα δημιουργήσει μια κατάσταση κατά την οποία οι αποζημιώσεις που θα καλούνται να πληρώσουν οι εταιρείες θα υπερβαίνουν τόσο τα κόστη για την προστασία των συναλλαγών όσο και τους προϋπολογισμούς για αποζημιώσεις.
HeliosPlus



