Την Τετάρτη 18 Ιουνίου ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης μίλησε στους Βασίλη Χιώτη και Νότη Παπαδόπουλο για την τιμή του εισιτηρίου των αστικών συγκοινωνιών, τα μεγάλα έργα και τις απολύσεις στο Δημοσίο.{{{ audio1 }}}

Για τη μείωση των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες

«Έγινε μια προσπάθεια για να ικανοποιηθούν κάποιοι όροι που έθετε το μεσοπρόθεσμο και ήταν να μειωθεί η κρατική χρηματοδότηση προς τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και μετά μια προσπάθεια νοικοκυρέματος. Μειώθηκαν τα κόστη, αντιμετωπίστηκε η εισιτηριοδιαφυγή και αντί να γίνουν απολύσεις, θα έπρεπε ήδη να κάνουμε προσλήψεις και θα κάνουμε και άλλες προσλήψεις. Και αντί να αυξήσουμε τα εισιτήρια κατά 40 λεπτά, τα μειώνουμε.

Οι κάρτες (απεριορίστων διαδρομών) των 20 ευρώ καταργούνται. Πόσοι είχαν τέτοιες κάρτες που γίνονται 30 ευρώ; Είναι περίπου το 12%, άρα αφορά ένα πολύ μικρό μέρος του επιβατικού κοινού.

Σε ένα χρόνο από σήμερα, όταν θα έχει γίνει και η τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο και θα έχει καταπολεμηθεί πλήρως η εισιτηριοδιαφυγή, διότι θα είναι πλέον απαγορευτική η πρακτική του σήμερα να μπαίνει κανείς στα μέσα μεταφοράς χωρίς εισιτήριο, εκεί θα λυθεί το πρόβλημα. Αλλά για το 10-12%, να ανατρέπουμε μια ολόκληρη πολιτική που οδηγεί πλέον όλο τον πληθυσμό και ακόμη και τον άνεργο, με ένα ευρώ την ημέρα, να ασκεί το ύψιστο αγαθό και να μπορεί να μετακινείται, είναι μικροψυχία.»

Για τις απολύσεις στο Δημόσιο

«Έχω πάρα πολύ μεγάλη εμπειρία και θα έλεγα ότι είμαι πολύ φορτωμένος με ένα έργο που πραγματοποίησα. Συνεπώς, δεν θα ήθελα να φανεί ότι λαϊκίζω και ότι κάνω το παληκάρι και προσπαθώ να αποστώ των ευθυνών μου. Αν πρόκειται, όμως, να κάνουμε απολύσεις, θέλω να σας πω ότι το θέμα αυτό αφορά 2.000 άτομα σε σύνολο 700.000 υπαλλήλων. Είναι προσχηματική η συζήτηση και δεν έχει κανένα νόημα. Νόημα έχει η συζήτηση αν θα αλλάξουμε το Δημόσιο.

Λέω, όμως, ότι αν υπάρχουν τεκμηριωμένα κάπου υπάλληλοι που περισσεύουν, διότι δεν χρειάζονται, τότε πρέπει να κάνουμε μια ανασύνταξη και να τους πάρουμε να τους πάμε αλλού ή να τους απολύσουμε, εν πάση περιπτώσει. Δεν θα το κρίνω εγώ, αλλά κάποιοι ειδικοί που θα κάνουν αυτή τη δουλειά, διότι μέχρι τώρα και οι αξιολογήσεις που γίνονται είναι προσχηματικές. Πρέπει να καθίσουμε η κυβέρνηση μαζί, όλοι οι υπουργοί, ο καθένας στο υπουργείο του, και να δούμε με ποιον τρόπο θα ανασυντάξουμε το Δημόσιο. Το να συζητάμε για 2.000 απολύσεις μέσα σε 700.000 άτομα για να πούμε αν είμαστε μεταρρυθμιστές, είναι προσχηματική συζήτηση. Πρέπει να κάνουμε πολιτική αυτή τη στιγμή δουλεύοντας και όχι δηλώνοντας. Οι απολύσεις είναι σαν τα χαράτσια: οριζόντιες περικοπές. Όπου δεν υπάρχει πολιτική, υπάρχουν απολύσεις. Λοιπόν, θα κάνουμε πολιτική ή όχι; Διότι κι αυτό, ότι έχουμε δεσμευτεί απέναντι στους δανειστές μας επειδή δεν είμαστε σοβαροί και δεν θέλουμε να κάνουμε μεταρρυθμίσεις στο Δημόσιο και μια ουσιαστική δουλειά και να διώχνουμε κόσμο επειδή τάχα έχουμε δεσμευτεί απέναντι στους δανειστές μας, είναι φρικαλέο. Δεν πρέπει να το επαναλάβουμε. Δεν φταίνε οι δανειστές μας. Οι δανειστές μας από μένα ήθελαν να διώξω κόσμο και να αυξήσω τα εισιτήρια και όμως έκανα το αντίθετο και συμφώνησαν κι αυτοί. Άρα, λοιπόν, δεν είναι σωστή πολιτική αυτή. Τι πάει να πει ότι έχουμε δεσμευτεί απέναντι στους δανειστές μας; Αυτό που θέλουν είναι να μειώσουμε τα κόστη και να φτιάξουμε ένα καλό Δημόσιο. Ε, γιατί δεν το κάνουμε αυτό;»

Για την πρόοδο των μεγάλων έργων

«Πάνε εξαιρετικά. Όσοι περνάνε ή ζούνε δίπλα στα έργα, βλέπουν πώς έχουν δημιουργήσει μια ανάπτυξη στις περιοχές αυτές και θα μας δώσουν συνολικά ανάπτυξη 1,5% του ΑΕΠ.

Ελπίζω τα Τέμπη το πολύ σε ένα χρόνο από σήμερα (να δοθούν σε κυκλοφορία). Έχουν τελειώσει οι σήραγγες και έχουν μείνει κάποιες ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες, έχουν ασφαλτοστρωθεί και σε ένα χρόνο από σήμερα πιστεύω ότι θα κυκλοφορούμε, όπως επίσης πλήρως στον ΠΑΘΕ, στο σημείο της Λαμίας και της Στυλίδας και σε ενάμιση χρόνο στην Ολυμπία και Ιόνια Οδό και για πρώτη φορά θα έχουμε ένα δρόμο από τον Αντίρριο έως τα Ιωάννινα που θα είναι πλήρης αυτοκινητόδρομος. Θα έχουμε δύο σήραγγες μετά το Αντίρριο, όπου υπάρχουν αυτές οι δύσκολες στροφές. Γίνεται πραγματικά ένα θαύμα εκεί. Και η Κορίνθου-Πατρών είναι επίσης στο πρόγραμμα και εκτελείται με πολύ υψηλούς ρυθμούς και μέσα στο χρόνο θα μας παραδοθούν κάποια πρώτα κομμάτια προς κυκλοφορία και ταυτόχρονα δίπλα κατασκευάζεται και ο σιδηρόδρομος από την Κόρινθο προς την Πάτρα. Παράλληλα, τις επόμενες μέρες θα δημοπρατήσουμε τα 70 χιλιόμετρα που δεν ήταν ενταγμένα στην παραχώρηση στο δρόμο Πάτρας-Πύργου και θα είναι έτοιμα έως το τέλος του 2015.»