Για «έγκλημα εις βάρος της δημόσιας περιουσίας και των οικονομικών θυσιών των Ελλήνων», το οποίο συνεχίζεται ακάθεκτο, μιλά ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου (ΣΦΣ), ο οποίος καταγγέλλει την κλοπή 200 μέτρων σιδηροδρομικής γραμμής στην Κορινθία από το πρόσφατα ανακαινισμένο δίκτυο της Πελοποννήσου.
«Το τελευταίο κρούσμα και τη σταγόνα που ξεχειλίζει το ποτήρι αποτελεί η καταστροφή, αποξήλωση και κλοπή από αγνώστους περίπου 200 μέτρων της κυρίας σιδηροδρομικής γραμμής κυκλοφορίας στην περιοχή Χιλιομοδίου – Αγ. Βασιλείου στο νομό Κορινθίας» αναφέρει ο ΣΦΣ, που δημοσιοποίησε φωτογραφικά ντοκουμέντα από το σημείο.
«Προηγήθηκαν τα τελευταία τρία χρόνια σε κάθε περιοχή της Πελοποννήσου οι απανωτές κλοπές μεταλλικών εξαρτημάτων και υλικών από χώρους ιδιοκτησίας του ΟΣΕ, η ολοκληρωτική λεηλασία και κλοπή του συνόλου των Αυτομάτων Συστημάτων Φύλαξης Ισόπεδων Διαβάσεων αξίας πολλών εκατομμυρίων ευρώ, ο βανδαλισμός των κτιρίων των σιδηροδρομικών σταθμών και του εξοπλισμού τους, ακόμα και η κλοπή ολόκληρων δηζελομηχανών και βαγονιών από την περιοχή Καβάσιλα Ηλείας» σημειώνεται.
«Εγκατάλειψη του δικτύου»
«Όλα αυτά ήταν αποτέλεσμα της αιφνιδιαστικής εγκατάλειψης του δικτύου τον Ιανουάριο του 2011, χωρίς να ληφθεί καμία απολύτως μέριμνα από τον ΟΣΕ για τη φύλαξη και την προστασία της περιουσίας και του πανάκριβου εξοπλισμού που αποκτήθηκε σε διάρκεια δεκαετιών από το υστέρημα του έλληνα φορολογούμενου» επισημαίνει ο ΣΦΣ.
«Μια λύση στο πρόβλημα επιχειρήθηκε να δοθεί με την επαναλειτουργία της γραμμής από τον Σεπτέμβριο του 2012 με περιοδικά επιβατικά δρομολόγια τουριστικού χαρακτήρα, κάτι που φάνηκε στην πράξη πως λειτουργεί αποτρεπτικά στη δράση των συμμοριών. Δυστυχώς, το εγχείρημα αυτό αποτελούσε πρωτοβουλία μικρής ομάδας ευαισθητοποιημένων σιδηροδρομικών υπαλλήλων και όχι απόφαση της Κεντρικής Διοίκησης των ΟΣΕ/ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία απλώς το ενέκρινε χωρίς να δείξει κανένα περαιτέρω ενδιαφέρον. Η αδιαφορία της διοίκησης έφερε και το ναυάγιο της προσπάθειας πριν από τρεις μήνες, τον Οκτώβριο του 2013, λόγω της δήθεν αδυναμίας του ΟΣΕ για τη συντήρηση, καθαρισμό και εκχόρτωση της γραμμής» συνεχίζει.
«Ενώ οι εργασίες για τον καθαρισμό της γραμμής είχαν ήδη ξεκινήσει από προσωπικό και μηχανήματα του ιδίου του ΟΣΕ, η διοίκηση αιφνιδίως τις ανέστειλε και ανέθεσε το έργο σε εξωτερική εργολαβία, εν γνώσει της πως αυτό θα συνεπαγόταν πολλαπλάσιο κόστος. Και σαν να μην έφτανε αυτό, τα χρήματα εν τέλει δεν έφτασαν για την ολοκλήρωση του έργου, ενώ οι εργασίες καθαρισμού όπου έγιναν ήταν ελλιπείς και ανεπαρκείς με αποτέλεσμα η γραμμή να τεθεί εκτός κυκλοφορίας» αναφέρουν οι Φίλοι του Σιδηρόδρομου.
«Η απάθεια και η απραξία με την οποία αντιμετώπισαν η πολιτική ηγεσία και ο ΟΣΕ αυτή τη μάστιγα γιγάντωσε το θράσος των συμμοριών κλοπής μετάλλων, οι οποίες αφού ρήμαξαν τα πάντα προβαίνουν πλέον στη σταδιακή κλοπή των ιδίων των σιδηροτροχιών κυκλοφορίας και αν δεν ληφθούν μέτρα, σε λίγο καιρό θα εξαφανιστούν εντελώς. Παράλληλα, ενώ η πλέον ενδεδειγμένη λύση (δηλαδή η επαναλειτουργία της γραμμής, έστω με τουριστικά δρομολόγια σε πρώτη φάση) είναι γνωστή, δοκιμασμένη και δεν ζημιώνει το Δημόσιο, εντούτοις παραμένει παγιδευμένη στα γρανάζια της φαιδρής ελληνικής πραγματικότητας και των ύποπτων δοσοληψιών δημοσίων λειτουργών με εργολάβους» επισημαίνεται.
Τα έξι ερωτήματα του ΣΦΣ
Ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου θέτει μία σειρά από ερωτήματα:
–Προτίθεται ο ΟΣΕ να αποκαταστήσει άμεσα το κλαπέν τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής, ώστε να αποκατασταθεί η ακεραιότητα του δικτύου –και αν ναι πότε;
–Προτίθενται οι ΟΣΕ/ΤΡΑΙΝΟΣΕ να συνεργαστούν στην κατεύθυνση της εξεύρεσης οριστικής λύσης για τον καθαρισμό, εκχόρτωση και συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου και να επαναδρομολογηθούν άμεσα οι τουριστικές αμαξοστοιχίες στο δίκτυο, οι οποίες έγιναν αποδεκτές με ενθουσιασμό και ελπίδα από τις τοπικές κοινωνίες και τους παράγοντες του τουρισμού;
–Προτίθενται οι ΟΣΕ/ΤΡΑΙΝΟΣΕ να συνεργαστούν στην κατεύθυνση της επαναλειτουργίας τακτικών επιβατικών δρομολογίων σε εντοπισμένα τμήματα του δικτύου Πελοποννήσου, όπως τα τμήματα Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο, Καλαμάτα – Διαβολίτσι – Κυπαρισσία και Πύργος – Πάτρα, τα οποία δύνανται να είναι ανταγωνιστικά και βιώσιμα, αποτελούν πάγιο αίτημα των τοπικών κοινωνιών, ενώ παράλληλα θα αποθαρρύνουν τους επίδοξους κλέφτες μετάλλων;
–Με ποιον ουσιαστικό και όχι προσχηματικό τρόπο σκοπεύει ο ΟΣΕ να διαφυλάξει τις υποδομές και την περιουσία του ελληνικού λαού από τις λεηλασίες των συμμοριών και για ποιον λόγο ολιγωρεί μέχρι σήμερα στις υποχρεώσεις του, όπως αυτές ορίζονται στον νόμο 3891/2010;
–Προτίθεται η πολιτική ηγεσία να μεριμνήσει για τη διαφύλαξη της δημόσιας περιουσίας, της ακριβοπληρωμένης υποδομής και του υπερσύγχρονου εξοπλισμού του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου, καθώς και να πάρει τις καίριες πολιτικές αποφάσεις που θα αξιοποιήσουν επιτέλους προς όφελος των πολιτών τις πολυδάπανες επενδύσεις που έγιναν στο δίκτυο την τελευταία δεκαετία;
–Προτίθεται η δικαστική εξουσία και η Επιθεώρηση Δημοσίας Διοίκησης να διερευνήσουν και να αποδώσουν επιτέλους τις ποινικές ευθύνες στα πολιτικά και υπηρεσιακά στελέχη που είναι αυτουργοί της σημερινής επαίσχυντης κατάστασης του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου, ενός δικτύου που αμέσως μετά την ολοκλήρωση επενδύσεων στη γραμμή και στο τροχαίο υλικό ύψους άνω των 200 εκατ. ευρώ, ανέστειλε την υπερεκατονταετή λειτουργία του χωρίς να λειτουργήσει σε όλο του το μήκος ούτε μία μέρα και ταυτόχρονα παραδόθηκε βορά στις συμμορίες κλεφτών μετάλλων, στους βάνδαλους και τους καταπατητές;