Παρέμβαση υπέρ της υγιούς απελευθέρωσης του κλάδου ταξί έκανε την Τετάρτη το Σωματείο Οδηγών Ταξί Αττικής – δηλαδή οι υπάλληλοι -, στον απόηχο των δηλώσεων του υπουργού Υποδομών, κ. Μ. Βορίδη για τη θέσπιση πληθυσμιακών κριτηρίων στο άνοιγμα των Επιβατηγών Δημοσίας Χρήσης (ΕΔΧ) και, άρα, την συναπακόλουθη ανατροπή του νομοσχεδίου του κ. Ι. Ραγκούση.
«Εμείς οι σύγχρονοι σκλάβοι, οι οδηγοί, μη ιδιοκτήτες ταξί, όλο αυτό τον καιρό ακούμε και υπομένουμε κάθε “ειδικό” να εκφράζεται για την επικείμενη απελευθέρωση του κλάδου στον οποίο εργαζόμαστε» σημειώνεται στην ανακοίνωση, η οποία θέτει μία σειρά από ερωτήσεις και απαντήσεις.
Οι οδηγοί ταξί υπενθυμίζουν ότι η εκμίσθωση της εκμετάλλευσης των ΕΔΧ από τους ιδιοκτήτες σε τρίτους επιτρέπεται από γνωμάτευση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (83 /1975). «Όσοι εκ των ιθυνόντων “ειδικών” που κόπτονται για την αξιοκρατία, την δικαιοσύνη, την υγιή ανάπτυξη, την πάταξη της εισφοροδιαφυγής, την πάταξη της ανεργίας, την οικονομική ανάκαμψη της χώρας μας, ας μπουν στον κόπο να την διαβάσουν» αναφέρεται.
Επίσης, επισημαίνουν ότι στον νομό Αττικής κυκλοφορούν περίπου 15.000 ταξί και εργάζονται σε αυτά περίπου 10.000 οδηγοί μη ιδιοκτήτες. «Γίνεται εύκολα κατανοητό ότι βάσει αυτών των αριθμών περίπου 5.000 αυτοκίνητα (διπλές 12ωρες βάρδιες) κινούνται αποκλειστικά από τους οδηγούς μη ιδιοκτήτες και ανήκουν στους λεγόμενους “επενδυτές-ιδιοκτήτες” ταξί» σημειώνεται.
Ακόμη, οι οδηγοί ταξί καταγγέλλουν ότι ουδείς ιδιοκτήτης ΕΔΧ καταβάλλει εισφορές στο ΙΚΑ. «Γνωρίζουμε και υποδείξαμε γραπτώς τους τρόπους στους κρατικούς μηχανισμούς. Μένει να μας απαντήσουν και να λειτουργήσουν προκειμένου να εισπράξουν αυτά που διαφεύγουν δεκαετίες τώρα από τα ασφαλιστικά και τα κρατικά ταμεία» επισημαίνουν.
«Αλήθεια, οι εκπρόσωποι της ιδιοκτησίας γιατί εμφανίζονται στα ΜΜΕ με δάκρυα στα μάτια παραπονούμενοι για την πτώση του εισοδήματός τους όταν την ίδια στιγμή υποχρεώνουν τους οδηγούς να καταβάλλουν 35 ευρώ το δωδεκάωρο συν 17 ευρώ τα ένσημά τους» διερωτώνται.
«Γιατί μόνο έτσι μπορούν να στηρίξουν την φιλολογία των πληθυσμιακών κριτηρίων και επιπλέον να συγκαταλεχθούν στους “αδίκως” πληττόμενους μαζί με χιλιάδες άλλους συμπολίτες μας από την οικονομική κρίση που μαστίζει την χώρα μας, ώστε να κερδίσουν την συμπάθεια της πλειοψηφίας και των ΜΜΕ» τονίζουν οι οδηγοί ταξί.
Μάλιστα, σημειώνουν ότι θα ήταν υπέρ της εφαρμογής των πληθυσμιακών κριτηρίων, εάν:
– Γίνει εκκαθάριση μέσω ηλεκτρονικής σάρωσης των ειδικών αδειών από αυτούς που τις κατέχουν παράνομα.
– Γίνει εκκαθάριση των ειδικών αδειών οδήγησης (ειδική κάρτα) Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων, μέσω των ελεγκτικών μηχανισμών και των στοιχείων που ήδη διαθέτει το υπουργείο Υποδομών.
– Τηρηθεί ο νόμος και το νομικό καθεστώς που ήδη υπάρχει και που έχει καταστρατηγηθεί παράφορα για ολόκληρες δεκαετίες εξυπηρετώντας πρωτίστως την “αρρωστημένη” νοοτροπία των πελατειακών σχέσεων
Το σωματείο μιλά για μαύρους κύκλους «που λυμαίνονται χρόνια τώρα το κύκλωμα του ταξί στη χώρα μας, αποκομίζοντας τεράστια και αφορολόγητα κέρδη».
«Εμείς είμαστε υπέρ των πληθυσμιακών κριτηρίων με τους όρους που αναφέραμε παραπάνω. Εσείς είστε διατεθειμένοι να προβείτε στην πλήρη απελευθέρωση της αγοράς του χώρου μας με διαφανείς όρους και προϋποθέσεις και με τήρηση της υφιστάμενης και μελλοντικής νομοθεσίας;» διερωτώνται, απευθυνόμενοι στον κ. Βορίδη.



