Αννα Καλαϊτζίδου «Θα κάνω οποιαδήποτε δουλειά για να επιβιώσω»

Είναι κορυφαία του Χορού συμμετέχοντας σε ένα κορυφαίο εύρημα που είχαμε την τύχη να παρακολουθήσουμε εφέτος σε αρχαία τραγωδία. Ακολουθώντας τις σκηνοθετικές οδηγίες του Γιάννη Χουβαρδά στον «Ορέστη» του Ευριπίδη, η Αννα Καλαϊτζίδου ηγείται ενός πολύχρωμου τσούρμου που εισβάλλει μπροστά στα ανυποψίαστα μάτια του κοινού. Γέλια, παιχνίδια με τις αρχαίες λέξεις, αναπαράσταση αποσπασμάτων από το κείμενο και «τα παιδιά της πενθήμερης» γίνονται σιγά σιγά ένα με τους προγόνους τους, όταν εκείνοι ζωντανεύουν και μπλέκονται με τη δράση.

Είναι κορυφαία του Χορού συμμετέχοντας σε ένα κορυφαίο εύρημα που είχαμε την τύχη να παρακολουθήσουμε εφέτος σε αρχαία τραγωδία. Ακολουθώντας τις σκηνοθετικές οδηγίες του Γιάννη Χουβαρδά στον «Ορέστη» του Ευριπίδη, η Αννα Καλαϊτζίδου ηγείται ενός πολύχρωμου τσούρμου που εισβάλλει μπροστά στα ανυποψίαστα μάτια του κοινού. Γέλια, παιχνίδια με τις αρχαίες λέξεις, αναπαράσταση αποσπασμάτων από το κείμενο και «τα παιδιά της πενθήμερης» γίνονται σιγά σιγά ένα με τους προγόνους τους, όταν εκείνοι ζωντανεύουν και μπλέκονται με τη δράση. Παρά την προκαθορισμένη και τόσο της μόδας διάθεση για γιούχα που συχνάζει (κυρίως) στα αρχαία θέατρα, η παράσταση κέρδισε το στοίχημα της Επιδαύρου και συνεχίζει την καλοκαιρινή της περιοδεία. Εχοντας ενδιαφέρουσα θητεία ως μέλος ή ως κορυφαία του Χορού, αλλά και με σημαντικές συμμετοχές σε παραστάσεις να εμπλουτίζουν το βιογραφικό της, η ταλαντούχα ηθοποιός μάς λέει γιατί πολλές φορές το να είσαι μέρος ενός συνόλου είναι σημαντικότερο από το να είσαι πρωταγωνίστρια, και δηλώνει αισιόδοξη για τον προσεχή χειμώνα, όσο και αν οι Κασσάνδρες της κρίσης θέλουν να μας πείσουν για το ακριβώς αντίθετο.

Μία πάγια πρακτική πολλών ελλήνων και ξένων σκηνοθετών σε ό,τι αφορά τον Χορό είναι να τον διαχωρίζουν από τους βασικούς ρόλους, προγραμματίζοντας ξεχωριστές πρόβες και ενώνοντας τα δύο κομμάτια λίγες ημέρες πριν από την πρεμιέρα: «για μένα ο Γιάννης Χουβαρδάς αντιμετώπισε σωστά τον Χορό. Ημασταν παρόντες σε κάθε πρόβα, με αποτέλεσμα να δέσουμε απόλυτα με τους υπόλοιπους. Μία από τις μεγαλύτερες τραγωδίες της τραγωδίας είναι ότι πολλές φορές Χορός και ήρωες σού δίνουν την εντύπωση ότι είναι από άλλο ανέκδοτο, ότι παίζουν σε άλλο έργο». Τόσο πέρυσι στην «Αλκηστη» του Ευριπίδη όσο και εφέτος στον Ορέστη βίωσε πολλές φορές μεγάλη μερίδα του κοινού να κάνει πολύ έντονη παρατήρηση σε όσους τολμούσαν να γελάσουν κατά τη διάρκεια της παράστασης: «αυτό εί ναι θέμα κουλτούρας και παιδείας. Το θέατρο είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση που θέλει χιούμορ. Ειδικά ο Ευριπίδης υπονομεύει τα γραφόμενά του από μόνος του, μας κλείνει διαρκώς το μάτι, υπάρχουν πολλά σημεία στα οποία δεν μπορείς παρά να γελάσεις. Δεν σημαίνει ούτε ότι σου έχει λασκάρει κάποια βίδα ούτε ότι διαπράττεις την ύψιστη ύβρη απέναντι στους αρχαίους ημών προγόνους».

Τον χειμώνα θα την απολαύσουμε και πάλι στον ρόλο της θεόχαζης γραμματέως, στη φάρσα του Τζο Ορτον «Τι είδε ο μπάτλερ», και στην παιδική σκηνή του θεάτρου Πόρτα, διά χειρός και τα δύο Θωμά Μοσχόπουλου. Οσο βέβαια και αν η ίδια ξέρει πού θα βρίσκεται την προσεχή σεζόν, γνωρίζει επίσης πολύ καλά ότι τα πράγματα δεν θα είναι καθόλου εύκολα: «όπως όλα δείχνουν θα είναι ένας εκρηκτικός Σεπτέμβριος που θα προαναγγείλει μια εξίσου εκρηκτική χρονιά γεμάτη κινητοποιήσεις, εντάσεις, κτλ., κτλ. Παραμένω όμως αισιόδοξη μέσα στον γενικό χαμό. Αν μη τι άλλο, τώρα κάτι συμβαίνει. Είναι η πρώτη φορά ύστερα από πολλά χρόνια που ακούω ανθρώπους γύρω μου να μιλάνε μεταξύ τους και να συνεννοούνται έστω για στενάχωρα ζητήματα, δεν έχει σημασία, σημασία έχει ότι δεν είμαστε πια όλοι στην κοσμάρα μας. Οσο πάτο και να χτυπήσουμε, κάποια στιγμή θα ανέβουμε προς τα πάνω, δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς».

Οι ηθοποιοί βέβαια δεν περίμεναν τη γενικευμένη κρίση για να βιώσουν τη μιζέρια τού «δεν υπάρχουν χρήματα, δεν θα σας κολλάμε ένσημα, το ταμείον είναι μείον» κτλ., κτλ. και η Αννα Καλαϊτζίδου λέει: «ως ηθοποιοί ζούμε σε κρίση τουλάχιστον τα δέκα τελευταία χρόνια. Προσωπικά είμαι πολύ καλά προπονημένη. Και έχω μόλις τρία χρόνια που σταμάτησα να δουλεύω και σε μπαρ για να μπορέσω να ζήσω. Τώρα υποτίθεται ότι βγαίνω οικονομικά, φάγαμε όμως με το κουτάλι τις μειώσεις, αλλά πρέπει να λέμε και “ευχαριστώ” που τουλάχιστον έχουμε θεατρική στέγη για τον χειμώνα. Αν χρειαστεί πάντως, θα κάνω οποιαδήποτε δουλειά για να επιβιώσω. Καλή και άγια η τέχνη, αλλά πρέπει να τρώμε και κάτι!».

ΠΟΤΕ & ΠΟΥ
«Ορέστης» του Ευριπίδη από το Εθνικό Θέατρο σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά.Παίζουν: Νίκος Κουρής,Στεφανία Γουλιώτη,Μανώλης Μαυροματάκης,Χρήστος Στέργιογλου,Τάνια Τρύπη,Γιώργος Γλάστρας,Ακύλλας Καραζήσης,Νίκος Καραθάνος κ.ά.Η παράσταση περιοδεύει σε όλη την Ελλάδα με επόμενους σταθμούς: Αρχαίο Θέατρο Αργους (απόψε),Υπαίθριο Θέατρο ΕΗΜ,Γιάννενα (25/8),Παλαιό Ελαιουργείο, Ελευσίνα (29/8),Ρωμαϊκό Ωδείο Πάτρας (6/9),Αττικό Αλσος (10/9),Αλσος Νέας Σμύρνης (14/9),Κηποθέατρο Αλκαζάρ,Λάρισα (18/9)

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Κινήσεις κρυφές Είναι πλέον αποφασισμένος να σταματήσει να... κρύβει τα πούρα του μέσα στα ροζ ρόλεϊ της Τίτι Βανίλι. ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk