Τρία χρόνια έχουν περάσει από τότε που η ταινία κινουμένων σχεδίων της DreamWorks SΚG «Μαδαγασκάρη» κατόρθωσε να γίνει μια από τις μεγαλύτερες εισπρακτικές επιτυχίες του 2005 αφήνοντας αξέχαστες αναμνήσεις όχι μόνον στα παιδιά αλλά στο κοινό κάθε ηλικίας. Μια συνέχεια των περιπετειών της παρέας των ζώων που την κοπάνησαν από το σπίτι τους, τον Ζωολογικό Κήπο του Μανχάταν, για διακοπές στη Μαδαγασκάρη ήταν αναμενόμενη, ενώ μια τρίτη ταινία βρίσκεται ήδη στα σκαριά με στόχο να προβληθεί στις αίθουσες το 2011.

Αφού λοιπόν χόρτασαν αραλίκι και πλάκες διαρκείας, ο Αλεξ το λιοντάρι, ο Μάρτι η ζέβρα, ο Μέλμαν η καμηλοπάρδαλη, η Γκλόρια ο ιπποπόταμος και μαζί τους η δαιμόνια παρέα των πανέξυπνων πιγκουίνων αδημονούν για τη μεγάλη επιστροφή στο σπίτι· μια καινούργια μεγάλη απόδραση. Οχημά τους; Ενα αυτοσχέδιο αεροπλάνο, φτιαγμένο από τους τετραπέρατους πιγκουίνους!

Ωστόσο, ύστερα από αρκετά μίλια πτήσης το αεροπλάνο θα πρέπει να κάνει… αναγκαστική προσγείωση στη μέση ενός άλλου πουθενά… Αφρική! Καινούργια προβλήματα, καινούργιες πλάκες, καινούργιες συγκινήσεις, καινούργιες δοκιμασίες.

Εκαστος στο είδος του…
Βασικό μοτίβο της πρώτης ταινίας ήταν η σχέση των ζώων μεταξύ τους αλλά και το πόσο σημαντικό είναι το κάθε ζώο για τα υπόλοιπα της παρέας. Στη δεύτερη «Μαδαγασκάρη» οι ήρωες έρχονται αντιμέτωποι με την άγρια φύση και καθένας με το είδος του… Ο Αλεξ συναντά τους γονείς του και η ζωή του παίρνει νέα τροπή, καθώς πρέπει να αποδείξει από την αρχή την αξία του. Ο Μάρτι βρίσκει ένα κοπάδι με ζέβρες και μπορεί επιτέλους να νιώσει μέλος του είδους του. Πόσο καλό όμως είναι να είσαι όμοιος μεταξύ ομοίων; Η γλυκιά και σίγουρη για τον εαυτό της Γκλόρια αποφασίζει ότι έχει έρθει ο καιρός να ερωτευτεί, την ίδια στιγμή που ο Μέλμαν αποφασίζει να αποκαλύψει τα βαθιά του συναισθήματα (πως λέμε έρωτα;) για εκείνη. Ο αντίζηλος όμως είναι πολύ δυνατός και η άβγαλτη Γκλόρια επιρρεπής στο ξελόγιασμα. Εν ολίγοις στη δεύτερη ταινία οι τέσσερις φίλοι βιώνουν έντονες εσωτερικές συγκρούσεις αναζητώντας μέσα από τρυφερές ή αστείες καταστάσεις την ταυτότητά και τα θέλω τους. Αυτό ήταν που έδωσε το έδαφος για ακόμη μεγαλύτερες προκλήσεις στους σχεδιαστές ως προς τον τρόπο που θα αποτύπωναν τον συναισθηματικό κόσμο στις εκφράσεις των ζώων.

« Ερωτευτήκαμε τους ήρωες που δημιουργήσαμε παρέα με τον Μπεν Στίλερ (φωνή του Αλεξ),τον Κρις Ροκ (φωνή του Μάρτι),τον Ντέιβιντ Σουίμερ (φωνή του Μέλμαν) και την Τζέιντα Πίνκετ Σμιθ (φωνή της Γκλόρια).Και δεν είμαστε οι μόνοι » δηλώνει ο Τομ Μακ Γκαρθ, ο ένας εκ των δύο σεναριογράφων- σκηνοθετών της πρώτης «Μαδαγασκάρης», ο οποίος ας σημειωθεί ότι δίνει τη φωνή του στον Σκίπερ, τον αρχη γό των πιγκουίνων. « Είχαμε το καλύτερο καστ που θα μπορούσαμε και για μία ακόμη φορά δουλέψαμε κάνοντας πάνω απ΄ όλα το κέφι μας.Οι ήρωες προσφέρονται για περισσότερα.Πήραμε το θέμα πολιτισμός και βαρβαρότητα και το προσαρμόσαμε σε μια ιστορία για τη φιλία αυτών των ζώων, η οποία αυτή τη φορά δοκιμάζεται στην άγρια φύση.Ετσι αρχίσαμε να υφαίνουμε τη συνέχεια μιας νέας ταινίας… ».

Για τον Ερικ Ντάρνελ, που συμπληρώνει το ντουέτο των δημιουργών, ένα από τα μεγαλύτερα χαρίσματα της «Μαδαγασκάρης» ήταν ότι κατάφερε να αποτυπώσει τη « διαφορετικότητα της Νέας Υόρκης σε τέσσερα διαφορετικά ζώα ανάμεσα στα οποία αναπτύσσεται μια μοναδική φιλία η οποία διαρκώς δοκιμάζεται.Παρά τις αγωνίες τους,τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και τις αποτυχίες τους,οι θεατές πάντα συνέπασχαν και ήθελαν οι ήρωες να τα καταφέρουν ».

Τα άλλα πρόσωπα
Από τη φουρνιά της παλιάς «Μαδαγασκάρης» προέρχεται επίσης ο Βασιλιάς Τζούλιαν, ηγέτης των λεμούριων, ο οποίος μαζί με το τσιράκι του Μορίς κλείνουν θέσεις στο αεροπλάνο της απόδρασης και καταλήγουν μαζί με τους υπόλοιπους στην Αφρική. Ο Σάσα Μπάρον Κόεν – γνωστός και ως Βorat – δίνει και πάλι τη φωνή του στον Τζούλιαν, ενώ η φωνή του Μόρις ανήκει στον μαύρο κωμικό Cedric the Εntertainer. Στα νέα «πρόσωπα» της δεύτερης ταινίας σημαντικό ρόλο παίζει ο Ζούμπα ( Μπέρνι Μακ ), ο υπερήφανος βασιλιάς των λιονταριών και πατέρας του Αλεξ, ο ουραγκοτάγκος Μότο Μότο που υποδύεται ο ράπερ will.i.am και ο Μακούνγκα (Αλεκ Μπάλντουιν), ένα κακό λιοντάρι που θέλει να κάνει πραξικόπημα για να καθήσει στον θρόνο του Ζούμπα. Ας σημειωθεί ότι ο μαύρος κωμικός ηθοποιός Μπέρνι Μακ πέθανε λίγο μετά τα γυρίσματα της ταινίας και σε αυτόν είναι αφιερωμένη η δεύτερη «Μαδαγασκάρη».

Ο παραγωγός Τζέφρι Κάτσενμπεργκ «μετέφερε» τους δημιουργούς στην Αφρική για να έχουν προσωπική εμπειρία και να συλλάβουν την ατμόσφαιρα και το μέγεθος της ιδιότυπα μαγικής (και αχανούς συνάμα) ηπείρου ώστε να αποτυπώσουν τη σωστή ατμόσφαιρα στη μεγάλη οθόνη. Στη διεύθυνση φωτογραφίας ο βραβευμένος με Οσκαρ για τον «Λαβύρινθο του Πάνα» Γκιγέρμο Ναβάρο ζωντανεύει με μοναδικό τρόπο τη Μαύρη Ηπειρο, ενώ τη μουσική της ταινίας υπογράφει ο επίσης βραβευμένος με Οσκαρ συνθέτης Χανς Ζίμερ, εξπέρ στη μουσική επένδυση ταινιών κινουμένων σχεδίων («Ο βασιλιάς των λιονταριών»).

Η επιτυχία των καρτούν
Δεν χωρεί αμφιβολία ότι τα τελευταία χρόνια το κινούμενο σχέδιο έχει εξελιχθεί σε χρυσωρυχείο.Από τις πρώτες δέκα ταινίες κινουμένων σχεδίων που βρίσκονται στον κατάλογο με τις 100 εμπορικότερες ταινίες όλων των εποχών (σε παγκόσμια έσοδα),οι εννέα είναι παραγωγές της τρέχουσας δεκαετίας και μόνο μία,ο «Βασιλιάς των λιονταριών»,είναι παραγωγής της δεκαετίας του ΄90.Αξίζει να σημειωθεί ότι στην 56η θέση,κάτω από τους «Simpsons» βρίσκεται ο «Μπαμπούλας ΑΕ» (2001),ενώ στην 64η θέση είναι ο εφετινός «Wall-Ε»,ο οποίος δεν έχει ακόμη κλείσει τον κύκλο του στις αίθουσες.