Λύση στο πρόβλημα των μεταγγίσεων

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ Νέους δρόμους για την αντιμετώπιση πολλών και διαφορετικών παθήσεων ανοίγουν και πάλι τα βλαστικά κύτταρα, όπως προκύπτει από καινούργιες μελέτες που είδαν χθες το φως της δημοσιότητας. Αμερικανοί ερευνητές ανέφεραν ότι δημιούργησαν ερυθρά αιμοσφαίρια από εμβρυϊκά βλαστικά κύτταρα, ενώ συμπατριώτες τους ανακοίνωσαν ότι βλαστικά κύτταρα της εμμήνου ρύσεως είναι πιθανό να σώσουν μελλοντικά από ακρωτηριασμούς. Την ίδια στιγμή, βρετανοί ερευνητές εκτιμούν ότι με βάση τα βλαστικά κύτταρα θα μπορούν να διαγιγνώσκονται εγκαίρως και να λαμβάνουν εξατομικευμένη θεραπεία ασθενείς με καρκίνο του εντέρου.

Λύση στο πρόβλημα  των μεταγγίσεων | tovima.gr

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ

Επιστήμονες από την εταιρεία Αdvanced Cell Τechnology στη Μασαχουσέτη, το Πανεπιστήμιο του Ιλινόι στο Σικάγο και την Κλινική Μάγιο στο Ρότσεστερ αναφέρουν με δημοσίευσή τους στον δικτυακό τόπο του επιστημονικού εντύπου «Βlood» ότι ανακάλυψαν έναν αποτελεσματικό τρόπο παραγωγής ερυθρών αιμοσφαιρίων από ανθρώπινα εμβρυϊκά κύτταρα. Η υπόσχεση μέσα από αυτή τη μελέτη είναι μεγάλη για εκατομμύρια ασθενείς, καθώς σήμερα εμφανίζεται έλλειψη αίματος για μεταγγίσεις, ενώ η έρευνα στα υποκατάστατα αίματος είναι απογοητευτική.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, τα κύτταρα που δημιουργήθηκαν συμπεριφέρονταν όπως ακριβώς τα φυσικά ερυθρά αιμοσφαίρια, ενώ η διαδικασία που ακολουθήθηκε για τη δημιουργία τους μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ευρεία παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων. Τα νέα αποτελέσματα μαρτυρούν ότι τα εμβρυϊκά βλαστικά κύτταρα θα μπορούν να μετατρέπονται μελλοντικά σε ερυθρά αιμοσφαίρια της ομάδας αίματος 0 αρνητικό, η οποία ως γνωστόν είναι η ομάδα των δοτών αίματος προς όλες τις άλλες ομάδες. Την ίδια στιγμή, από το Σαν Ντιέγκο έρχεται άλλη μία υπόσχεση από τα βλαστικά κύτταρα, αυτή τη φορά από κύτταρα που λαμβάνονται από το αίμα της εμμήνου ρύσεως. Ερευνητές ανέφεραν ότι βλαστικά κύτταρα τα οποία ελήφθησαν από το αίμα της εμμήνου ρύσεως γυναικών επέτυχαν να σώσουν από ακρωτηριασμό κατεστραμμένα άκρα ποντικών.

Τον περασμένο Νοέμβριο επιστήμονες από την εταιρεία ΜediStem Laboratories στο Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνιας ανακοίνωσαν ότι ανακάλυψαν ενήλικα βλαστικά κύτταρα στο αίμα της εμμήνου ρύσεως που είχε συλλεγεί από δύο γυναίκες. Υποστήριξαν ότι τα κύτταρα προέρχονταν από το ενδομήτριο, το οποίο αποτελεί τη «φόδρα» της μήτρας και αναδομείται κάθε μήνα.

Τώρα οι ίδιοι επιστήμονες δημοσιεύουν μελέτη στο επιστημονικό έντυπο «Journal of Τranslational Μedicine» στην οποία αναφέρουν ότι η έγχυση βλαστικών κυττάρων του ενδομητρίου σε ποντίκια έδωσε πίσω τη ζωή στα κατεστραμμένα κάτω άκρα των ζώων με τον ίδιο τρόπο που δρουν τα βλαστικά κύτταρα του μυελού των οστών.

Εγκαιρη διάγνωση καρκίνου του εντέρου

Αλλο ένα επίτευγμα με βάση τα βλαστικά κύτταρα δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο «ΡLΟS Οne». Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Ντάραμ και το Ινστιτούτο Βλαστικών Κυττάρων της Βορειοανατολικής Αγγλίας αναφέρουν ότι ανέπτυξαν μια νέα, ακριβέστερη μέθοδο για τον εντοπισμό του επιθετικού καρκίνου του λεπτού εντέρου, επιτρέποντας έτσι την εξατομικευμένη θεραπεία για κάθε ασθενή. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, οι ασθενείς με την πιο επιθετική μορφή της νόσου μπορούν να εντοπίζονται εγκαίρως μέσω της ανίχνευσης μιας πρωτεΐνης-δείκτη των βλαστικών κυττάρων που ονομάζεται Λαμίνη Α και έτσι να λαμβάνουν πιο επιθετική θεραπεία.