ΚΑΝΝΕΣ Δ ύο μεγάλες προσωπικότητες, δύο θεοί της ποπ κουλτούρας και του αθλητισμού, συνάρπασαν το κοινό της 61ης διοργάνωσης του Φεστιβάλ Καννών, που χθες διήνυσε την πιο πλούσια ημέρα του. Από τη μία ο Αμερικανός Κλιντ Ιστγουντ με την τελευταία ταινία του «Τhe changeling» («Το αποπαίδι», αλλά ενδέχεται να αλλάξει καθώς στην κόπια που προβλήθηκε ο τίτλος ήταν στα γαλλικά «L΄ exchange», που σημαίνει «Η ανταλλαγή»), στην οποία πρωταγωνιστεί η Αντζελίνα Τζολί. Από την άλλη πλευρά, ο Αργεντινός Ντιέγκο Αρμάντο Μαραντόνα, ο δημοφιλέστερος και από τους πλέον σημαντικούς ποδοσφαιριστές.
Με το «Changeling» ο Ιστγουντ εξετάζει από πολλές πλευρές ένα περιστατικό που έλαβε χώρα στο Λος Αντζελες του 1928 συγκλονίζοντας την κοινή γνώμη της Καλιφόρνιας. Η Κριστίν Κόλινς (Τζολί), μια ανύπαντρη εργαζόμενη μητέρα, χάνει τον ανήλικο γιο της. Υστερα από λίγο η αστυνομία τής παρουσιάζει ως δικό της ένα άλλο παιδί για να καρπωθεί τη θετική δημοσιότητα σε μια εποχή που το αστυνομικό σώμα του Λος Αντζελες εθεωρείτο το πιο διεφθαρμένο των Ηνωμένων Πολιτειών. Στην αρχή η μητέρα κάνει το χατίρι στην αστυνομία και δεν την εκθέτει παίρνοντας το παιδί στο σπίτι της. Οταν όμως αργότερα αρχίζει να διαμαρτύρεται για το παιδί που δεν είναι δικό της, η αστυνομία την κλείνει στο ψυχιατρείο υποστηρίζοντας ότι είναι ανίκανη να ασκήσει τα μητρικά καθήκοντά της. Η ταινία, που διαρκεί δύο ώρες και 20 λεπτά, καλύπτει όλα τα γεγονότα που περιέβαλλαν την υπόθεση, από τα οποία δεν λείπουν ένας κατά συρροήν δολοφόνος, ένας ευαγγελιστής που στάθηκε στο πλευρό της Κόλινς και μια αρκετά μεγάλη σε διάρκεια δίκη.
«Μου αρέσει από καιρού εις καιρόν να προκαλώ ερωτήματα γύρω από τις αξίες των αστυνομικών αρχών,αν και το πείσμα αυτής της γυναίκας ήταν που με εντυπωσίασε στο σενάριο» είπε χθες ο Ιστγουντ μιλώντας στους δημοσιογράφους. «Εκτός από το ότι ως χαρακτήρας η Κριστίν Κόλινς προσφέρεται για μελέτη,είναι συναρπαστικό που κατάφερε από μόνη της να διαλύσει ένα ολόκληρο διεφθαρμένο σύστημα».
Ηταν κάπως ανορθόδοξο πάντως να ακούς τέτοιες κουβέντες από τον Ιστγουντ, ο οποίος κάποτε διέπρεπε υποδυόμενος τον σκληρότερο αστυνομικό του κινηματογράφου, τον Dirty Ηarry (σε πέντε ταινίες). «Εχουν περάσει 38 χρόνια από τότε που δημιουργήθηκε ο Dirty Ηarry»είπε ο Ιστγουντ. «Ο Ηarry ήταν μια περιπέτειααλλά αυτό που μου άρεσε ήταν ότι εναντιωνόταν στη γραφειοκρατία παίρνοντας πάντα το μέρος του θύματος.Αλλά και ποιος ηθοποιός θα αντιστεκόταν στον πειρασμό να πει τη φράση “do Ι feel lucky?”» είπε επαναλαμβάνοντας την πιο χαρακτηριστική ατάκα του ήρωά του. Ο Ιστγουντ απέκλεισε πάντως το ενδεχόμενο να υποδυθεί για μία ακόμη φορά τον Dirty Ηarry. «Στην ηλικία μουο “Βρώμικος Χάρι” δεν θα μπορούσε να βρίσκεται σε αστυνομικό τμήμα.
Η Αντζελίνα όμως θα μπορούσε» συνέχισε χαριτολογώντας αποκαλώντας την «Dirty Ηariette». Η Αντζελίνα Τζολί προσκυνά μπροστά στον Κλιντ Ιστγουντ. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι οι ψυχολογικές συνθήκες κάτω από τις οποίες γύρισε το «Changeling» ήταν οι καλύτερες. Πρώτον, ένα από τα θέματα της ταινίας είναι η απώλεια του παιδιού και ως μητέρα η ίδια δεν μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη (πόσο μάλλον από το ότι τα θύματα του κατά συρροήν δολοφόνου της ταινίας είναι παιδιά). «Για μένα δεν υπάρχει κάτι χειρότερο από τον χαμό ενός παιδιού» είπε η ηθοποιός, η οποία ανήκει ήδη στα φαβορί για το βραβείο γυναικείας ερμηνείας στις Κάννες. Σαν να μην έφτανε αυτό, η Τζολί, όπως εκμυστηρεύτηκε για πρώτη φορά χθες, είχε χάσει τη μητέρα της λίγο προτού αρχίσουν τα γυρίσματα.



