Ολο και περισσότερο έδαφος κερδίζει η ιντερνετική τηλεφωνία (Voice over ΙΡ), η οποία πλέον έχει αρχίσει, τουλάχιστον στην Ελλάδα αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη, να προκαλεί «πονοκεφάλους» στους παραδοσιακούς οργανισμούς παροχής υπηρεσιών φωνητικής τηλεφωνίας όπως ο ΟΤΕ.


H μεταφορά υπηρεσιών φωνής πάνω σε δίκτυο δεδομένων έχει για τον χρήστη πολλά πλεονεκτήματα. Το πρώτο και βασικότερο πλεονέκτημα είναι το κόστος, το οποίο διαμορφώνεται από μηδενικό περίπου ως 90% πιο κάτω από αυτό των συμβατικών τηλεφωνικών κλήσεων λόγω της απουσίας πάγιων τελών και τελών σύνδεσης.


* Πλεονεκτήματα


Την πιο επιθετική κίνηση στον τομέα της ιντερνετικής τηλεφωνίας έκανε πρόσφατα η Altec Telecoms, θυγατρική του ομίλου Altec, με την προσφορά του πακέτου υπηρεσιών i-call, το οποίο εμπεριέχει όλα τα απαιτούμενα για τον χρήστη, όπως ειδική τηλεφωνική συσκευή ή softphone (τηλέφωνο στην οθόνη του υπολογιστή), συσκευή σύνδεσης με το τηλέφωνο μαζί με τέσσερα χρόνια συνδρομής Internet και τέσσερα χρόνια απεριόριστες κλήσεις σε αστικά και υπεραστικά τηλέφωνα, με 350 ευρώ σε 48 άτοκες δόσεις.


H Vivodi Telecom δίνει τη δυνατότητα διεκπεραίωσης τηλεφωνικών κλήσεων σε όλους τους συνδρομητές που χρησιμοποιούν το ιδιόκτητο Internet δίκτυό της με χαμηλές χρεώσεις.


Το μηνιαίο πάγιο χρήσης της υπηρεσίας Voice over DSL ανέρχεται σε οκτώ ευρώ ενώ το εφάπαξ κόστος ενεργοποίησης σε 10 ευρώ. H αστική χρέωση ανέρχεται σε 0,019 ευρώ ανά λεπτό, η υπεραστική σε 0,038 ευρώ ανά λεπτό, η κλήση προς κινητό κοστίζει από 0,155 ευρώ ως 0,2 ευρώ, ανάλογα με το δίκτυο, ενώ οι διεθνείς κλήσεις προς EE, ΗΠΑ, Καναδά και Αυστραλία κοστίζουν 0,129 ανά λεπτό.


* Χαμηλές χρεώσεις


Η Hellas On Line δραστηριοποιείται στον συγκεκριμένο τομέα με την υπηρεσία HOL eVoice. H eVoice εξασφαλίζει τηλεφωνία με χρεώσεις πολύ χαμηλότερες και από τις πλέον χαμηλές χρεώσεις εναλλακτικού παρόχου τηλεφωνίας. H υπηρεσία HOL eVoice επιτρέπει στους συνδρομητές να καλούν το παγκόσμιο δίκτυο σταθερής και κινητής τηλεφωνίας. Καλώντας σταθερό τηλέφωνο σε πολλούς σημαντικούς προορισμούς όπως η Ευρώπη, η Βρετανία και οι ΗΠΑ το κόστος είναι 10% χαμηλότερο της ελληνικής αστικής μονάδας. Ετσι ο χρήστης της eVoice καλεί όλον τον κόσμο σε κόστος μικρότερο ενός αστικού τηλεφωνήματος, άλλους χρήστες παρόμοιων υπηρεσιών με την eVoice εντελώς δωρεάν και διεθνείς αριθμούς (800-toll free) εντελώς δωρεάν.


Σε ό,τι αφορά τις επιχειρηματικές λύσεις η FORTHnet εδώ και πολλά χρόνια παρέχει VoIP σε κλειστά εταιρικά δίκτυα, πριν από την πλήρη απελευθέρωση της τηλεφωνίας, και VoIP μέσω SDSL και LMDS σε εταιρείες για εισερχόμενες και εξερχόμενες κλήσεις εδώ και τρία χρόνια.


H παροχή VoIP σε ευρύτερο επίπεδο, όπως επισημαίνουν εκπρόσωποι της εταιρείας, είναι τεχνικά εφικτή και εύκολη. Το θέμα είναι να γίνει σωστά, δηλαδή με ποιότητα στην παρεχόμενη υπηρεσία. H δυνατότητα που δίνεται από το υπάρχον δίκτυο μεταφοράς (ADSL δίκτυο του ΟΤΕ) προς το παρόν δεν προσφέρει εγγύηση ποιότητας.


Στα πλεονεκτήματα της υπηρεσίας αυτής περιλαμβάνονται: μειωμένες χρεώσεις σε τηλεφωνικές συνδιαλέξεις και προβλέψιμο λειτουργικό κόστος των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών με καταβολή ενός σταθερού μηνιαίου τιμήματος, χρήση του on-net δικτύου της FORTHnet με χαμηλότερες χρεώσεις σε αστικές και εθνικές – υπεραστικές κλήσεις, πλήρης αποδέσμευση άλλων παγίων τηλεφωνίας,.


Στον τομέα της ιντερνετικής τηλεφωνίας και συγκεκριμένα του Voice over ΙΡ δραστηριοποιείται και η θυγατρική εταιρεία της OTEnet, η Voice@net.


Οι υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας και φαξ που προσφέρει η Voice@net στις επιχειρήσεις αφορούν αστικές, υπεραστικές και διεθνείς κλήσεις, κλήσεις προς κινητά, ενώ ως πρόσθετη υπηρεσία διατίθενται και οι εταιρικές τηλεφωνικές κάρτες.


Σημειώνεται ότι για όλες τις κλήσεις ισχύει η χρονοχρέωση και έτσι οι συνδρομητές χρεώνονται μόνο για τον χρόνο που μιλούν. Στις υπεραστικές, διεθνείς και προς κινητά κλήσεις η χρέωση γίνεται ανά δευτερόλεπτο ενώ στις αστικές ανά λεπτό ομιλίας.