Παλαιότερα ονομαζόταν ασφαλιστής, σήμερα όμως στη σύγχρονη διεθνή ασφαλιστική ορολογία και πρακτική το όνομά του είναι ασφαλιστικός ή χρηματοοικονομικός σύμβουλος. Η αλλαγή στην ονομασία δεν είναι τυπική. Τα προϊόντα που πουλάει πλέον ο ασφαλιστικός σύμβουλος δεν είναι απλώς ασφαλιστικά. Πρόκειται για αποταμιευτικά – επενδυτικά προϊόντα.
Τα τελευταία χρόνια, όπως αναφέρουν πολλοί άνθρωποι της ασφαλιστικής αγοράς, η Ελλάδα σε ό,τι αφορά τον ασφαλιστικό τομέα έχει περάσει από το στάδιο της υπανάπτυξης στο στάδιο της ταχύρρυθμης ανάπτυξης. Η χώρα μας δεν ήταν σε θέση να παραμείνει στον ρόλο του παρατηρητή των αλλαγών που πραγματοποιούνται στην Ευρώπη· τη στιγμή μάλιστα που έχουν υιοθετηθεί και από την ελληνική νομοθεσία οι πρόσφατες κοινοτικές οδηγίες.
Λόγω των ραγδαίων εξελίξεων στην ελληνική αγορά ο άνθρωπος που πουλάει για λογαριασμό της εταιρείας του τα συμβόλαια ήταν πολύ φυσικό να εξελιχθεί. Αρχής γενομένης λοιπόν από το όνομα, ο παλιός γνωστός μας «ασφαλιστής» έγινε «ασφαλιστικός σύμβουλος», και υποχρέωσή του δεν είναι απλώς η πώληση αλλά η προσωπική επαφή του με τον πελάτη· ρόλος του είναι να μπαίνει στο σπίτι του ασφαλισμένου ή του υποψηφίου προς ασφάλιση, να συζητάει μαζί του για τις ανάγκες που έχει, για τις απαιτήσεις του, ακόμη και για τους λογαριασμούς που διατηρεί στην τράπεζα.
Στόχος αυτού του ανθρώπου, δηλαδή του ασφαλιστή ή του ασφαλιστικού συμβούλου, είναι να έχει όσο το δυνατόν πιο στενές σχέσεις με τον πελάτη του. Και για να γίνει αυτό θα πρέπει να δημιουργηθεί μια σχέση εμπιστοσύνης, αν όχι και φιλίας, μεταξύ των δύο συναλλασσόμενων μερών. Πρόκειται για μια σχέση ζωής. Διότι σκοπός του ασφαλιστικού συμβούλου δεν πρέπει να είναι μόνο η πώληση του συμβολαίου. Στόχος του είναι να του εξασφαλίσει όλα όσα παραπονιέται ότι δεν του εξασφαλίζει το κράτος.
Μπορεί όλα αυτά να ακούγονται «ιδανικά» για να είναι πραγματικά, αλλά όσοι έχουν εμπειρία ετών στον ασφαλιστικό τομέα γνωρίζουν ότι στον συγκεκριμένο χώρο δεν είναι δυνατόν να δημιουργηθεί μια τέτοια σχέση αν ο ασφαλιστικός σύμβουλος δεν είναι ειλικρινής με τον πελάτη του. Δεν είναι τυχαίο ότι στην ασφαλιστική αγορά γίνεται όλο και πιο δύσκολο να «σταθούν» αφερέγγυες εταιρείες και αφερέγγυοι ασφαλιστές.



