Δεν υπάρχουν πολλά «άγνωστα» πράγματα στο Elroq για εκείνους που παρακολουθούν με συνέπεια την πορεία της Skoda την τελευταία δεκαετία. Μια απουσία και μια παρουσία, ωστόσο, είναι αυτά που δίνουν το στίγμα του νέου αμιγώς ηλεκτρικού SUV, το οποίο μπορεί να πετύχει πολύ περισσότερα πράγματα από όσα το υποδειγματικό – μεγαλύτερο – Enyaq στην αρχή της πορείας του. Η απουσία αφορά το ιστορικό σήμα της μάρκας που βρίσκεται πλέον στο μουσείο της, καθώς το Elroq και τα μεταγενέστερα μοντέλα της Skoda κοσμούνται πια από το νέο λογότυπο για λόγους εκμοντερνισμού στην εποχή των social media. Η παρουσία, από την άλλη, αφορά τη Modern Solid σχεδιαστική φιλοσοφία που όπως περιέγραφε στο «Βήμα» ο Oliver Stefani, επικεφαλής σχεδιασμού της μάρκας, εδράζεται σε τρεις έννοιες: «αυθεντικότητα», «λειτουργικότητα» και «σταθερότητα». Ετσι η Skoda εμπεδώνει μια απολύτως διακριτή ταυτότητα ανάμεσα στις μάρκες του ομίλου VW και προσελκύει το ενδιαφέρον του κοινού.

Νέες ιδέες

Το εντελώς νέο μπροστινό τμήμα με τα στενά φωτιστικά σώματα και τη μαύρη glossy επιφάνεια που φιλοξενεί τους αισθητήρες για τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης συνθέτουν το «Tech-Deck Face», το οποίο θα χαρακτηρίζει τα μελλοντικά Skoda. Ταυτόχρονα το οπτικό αποτύπωμα είναι εντυπωσιακό χάρη στα 36 matrix-LED φωτιστικά στοιχεία με τις πέντε διαφορετικές ρυθμίσεις (City, Country, Highway, All-Weather και Tourist) για λόγους λειτουργικότητας.

Πραγματικά σημαντικό ωστόσο είναι το προφίλ του Elroq, καθώς ο αεροδυναμικός συντελεστής Cd 0.26 δεν διαμορφώνει απλώς το σχήμα αλλά επηρεάζει και την αποδοτικότητα, αυξάνοντας μέσω της σχεδίασης την αυτονομία του με μία φόρτιση. Ανάλογα με την έκδοση αμαξώματος (και στην περίπτωση αυτού που εμείς οδηγήσαμε) τα μαύρα πρόσθετα πλαστικά στους θόλους των τροχών υπογραμμίζουν το SUV ύφος, ενώ το πίσω τμήμα αναδιατυπώνει στοιχεία που έχουμε συναντήσει σε μεγαλύτερα Skoda όπως, για παράδειγμα, το Superb Combi.

Τα 4,488 μέτρα του μήκους του υπηρετούν τον πρακτικότερο ρόλο του σε σχέση με το ομοειδές αλλά αποκλειστικά θερμικό Karoq ενώ σε επίπεδο χώρου αποσκευών το Elroq ξεκινά από τα 470 λίτρα διατηρώντας την ευρηματική Simply Clever προσέγγιση με πολλές πρακτικές λύσεις σε αρκετά σημεία του εσωτερικού του.

Οικείο αλλά όχι ίδιο

Η σχεδόν κοινή αρχιτεκτονική του Elroq με το μεγαλύτερο, επίσης ηλεκτρικό Enyaq στον θάλαμο επιβατών διαμορφώνει ένα εξαιρετικά ευρύχωρο εσωτερικό, με το Elroq να είναι πιο πλατύ και πιο ψηλό. Η δε οθόνη των 13,0 ιντσών στην κορυφή του ταμπλό αποτελεί το κέντρο του ψηφιακού κόσμου της Skoda, όπου το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας παρέχει λειτουργίες ανάλογες εκείνων στα Enyaq, Superb και Kodiaq. Ευτυχώς μια σειρά φυσικών διακοπτών για τον κλιματισμό, την υποβοήθηση στάθμευσης, τα προγράμματα οδήγησης και τα συστήματα υποβοήθησης εκτοξεύουν την πρακτικότητα του μοντέλου προσδίδοντάς του σαφές πλεονέκτημα έναντι ορισμένων άμεσων ανταγωνιστών του.

Η δύναμη της επιλογής

Το τεχνολογικό προφίλ του μοντέλου αρχικά διαμορφώνουν οι τρεις διαφορετικές μπαταρίες με καθαρή χωρητικότητα 52 kWh, 59 kWh και 77 kWh που τοποθετούνται στις εκδόσεις Elroq 50, Elroq 60 και Elroq 85, όπου η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς. Με ισχύ 170, 204 και 286 ίππους αντίστοιχα, οι δύο πρώτες έχουν μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα, με την ισχυρότερη να επιταχύνεται από στάση (0-100 χλμ./ώρα) σε 6,6 δευτερόλεπτα με μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Η αυτονομία κίνησης με μία φόρτιση κυμαίνεται από 370 έως 560 χλμ. (από τη μικρότερη έως τη μεγαλύτερη μπαταρία), με την ταχυφόρτιση σε παροχή συνεχόμενου DC ηλεκτρικού ρεύματος να απαιτεί 24-28 λεπτά ενώ σε wallbox εναλλασσόμενου ρεύματος 7,2 kW η μικρότερη μπαταρία επαναφορτίζεται πλήρως σε 7 ώρες και 33 λεπτά.

Επί ελληνικού εδάφους η πρώτη οδηγική εμπειρία με το Elroq 85 ήταν αποκαλυπτική όχι τόσο στο πεδίο των αυτονόητων επιδόσεων όσο στην ποιότητα κύλισης και στην άνεση που αυτό προσφέρει. Σε απαιτητικότερες διαδρομές μάλιστα ξεδιπλώνει χαρισματικά τη δυνατότητά του να ακολουθήσει τα «θέλω» του οδηγού που απεχθάνεται μεν τις ακρότητες αλλά δεν μετακινείται απλώς από το σημείο Α στο σημείο Β. Διατηρώντας τον οικογενειακό προσανατολισμό του και με τα σύγχρονα συστήματα επιτήρησης της οδικής συμπεριφοράς – σωστά – παρόντα, σου δίνει τη δυνατότητα να επιλέξεις ανάμεσα στα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης ώστε να διαμορφώσεις την οδηγική σου εμπειρία, στον βαθμό που οι εργοστασιακές επιλογές (όπως το ελαφρύ βάρος του τιμονιού για παράδειγμα) θα στο επιτρέψουν.

Προσωπικά αν ζητούσα κάτι ακόμα, δεν θα αφορούσε τα ευχάριστα οδηγικά του χαρακτηριστικά αλλά την ύπαρξη αντλίας θερμότητας στον βασικό εξοπλισμό ακόμη και της μικρότερης έκδοσης, η οποία διαμορφώνει πάντως την (έντιμη) τιμή εκκίνησης του μοντέλου στην Ελλάδα στα 34.500 ευρώ, χωρίς σε αυτή να έχει υπολογιστεί οποιαδήποτε επιδότηση.