Ο Ζούμπιν Μέτα και η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Ισραήλ δεν χρειάζονται, βέβαια, ιδιαίτερες συστάσεις. Πέρα από αυτή καθεαυτή τη διεθνή τους αναγνώριση, εδώ και κάμποσα πλέον χρόνια, αποτελούν σταθερή παρουσία στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και στα πολιτιστικά μας δρώμενα εν γένει.
Οταν το 1956 ο Χέρμπερτ φον Κάραγιαν ανέλαβε επισήμως τη θέση του βασικού αρχιμουσικού της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Βερολίνου, συγκέντρωνε όλα τα χαρακτηριστικά του σύγχρονου διευθυντή ορχήστρας του 20ού αιώνα: γεμάτος ενέργεια, χαρισματικός, οραματιστής, ήταν αφιερωμένος όχι μόνο στη μουσική αλλά στο ευ ζην γενικότερα.
H αντίστροφη μέτρηση για το άνοιγμα της αυλαίας της καλλιτεχνικής περιόδου 2016-2017 στα μεγάλα λυρικά θέατρα στις δύο πλευρές του Ατλαντικού έχει ήδη αρχίσει.
Στις 12 Ιουλίου 1967 η εφημερίδα «St Petersburg Times» της Φλόριδας κυκλοφόρησε με ένα εντυπωσιακό, τω όντι, πρωτοσέλιδο:
«Είπα μια προσευχή, έκλαψα και ήπια». Aυτή την απάντηση έδωσε η Τζόαν Μπαέζ στους δημοσιογράφους που την περίμεναν στο αεροδρόμιο του Ελληνικού στις 30 Ιουλίου 1974
Οι παραστάσεις της «Καταδίκης του Φάουστ» του Μπερλιόζ που έδωσε η Οπερα του Παρισιού στις 31 Ιουλίου και την 1η Αυγούστου 1965 στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου
Στις 4 Αυγούστου 1961 δύο θέματα δεσπόζουν στο πρωτοσέλιδο του «Βήματος»: «Προς εκλογάς το φθινόπωρον εκτός απροόπτου» διαβάζουμε αριστερά,
«Κατά την μετάβασιν τα τροχοφόρα θα χρησιμοποιούν την οδόν Διονυσίου Αρεοπαγίτου και τα ταξί, των οποίων ιδιαιτέρως συνιστάται η χρήσις λόγω του μικρού χώρου σταθμεύσεως ιδιωτικών αυτοκινήτων,
Καλλιτεχνικά γεγονότα που σημάδεψαν τα ελληνικά καλοκαίρια του 20ού αιώνα και συνέπεσαν με «θερμές» πολιτικά περιόδους, με οδηγό το αρχείο του Δημοσιογραφικού Οργανισμού Λαμπράκη. Από τον «Φιντέλιο» με την Κάλλας στο Ηρώδειο το 1944 ως τις πρώτες αντιδράσεις των ανθρώπων του Πολιτισμού μετά την πτώση της Δικτατορίας το 1974, αφηγήματα που σκιαγραφούν τη διάδραση ανάμεσα στην Τέχνη και στην Πολιτική.
Μπορεί άραγε μια διοργάνωση κλασικής μουσικής να λειτουργήσει επουλωτικά σε έναν «τραυματισμένο» τόπο;
«Οταν όλοι μας θα έχουμε πεθάνει, η μουσική της "Κάρμεν" ακόμη θα ζει» είπε κάποτε ο Τσαϊκόφσκι προφητεύοντας το θριαμβευτικό μέλλον της δημοφιλέστερης, κατά κοινή ομολογία,
Οκτώ διεθνείς και ελληνικές ομάδες σύγχρονου χορού, δύο σεμινάρια, ένα εργαστήρι και 10 παράλληλες εκδηλώσεις περιλαμβάνει το 22ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας
Ο ύμνος της Ευρωπαϊκής Ενωσης - η περίφημη «Ωδή στη Χαρά» από την Ενάτη Συμφωνία του Μπετόβεν - που ερμήνευσαν οι μουσικοί μιας νεανικής ορχήστρας στην πλατεία Τραφάλγκαρ
Η παρουσίαση της μονογραφίας του Ρέντσο Πιάνο για το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και η συζήτηση
Η συνάντησή μας έγινε την περασμένη Τρίτη το μεσημέρι στην καφετέρια του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
Ο αρχιμουσικός Μίλτος Λογιάδης είναι ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών
To 2016 σηματοδοτεί διπλή επέτειο για το Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Αφενός συμπληρώνει 20 χρόνια κοινωφελούς δράσης,