Στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και στο πλαίσιο του MegaronPlus φιλοξενήθηκε και εφέτος η τελετή απονομής των λογοτεχνικών βραβείων του ηλεκτρονικού περιοδικού «Ο Αναγνώστης». Τα βραβεία αφορούν εκδόσεις του 2013 σε όλες τις κατηγορίες βιβλίων ενηλίκων από καθιερωμένους και από πρωτοεμφανιζόμενους συγγραφείς και σε τρεις κατηγορίες βιβλίων για παιδιά και εφήβους.
Στον κεραμιδί τοίχο του γραφείου της απλωνόταν ο χάρτης της Μεγάλης Ελλάδας του 1920. Στην κηδεία της, το απόγευμα της Τετάρτης 4 Ιουνίου στο Α΄ Νεκροταφείο, στο προαύλιο του ιερού ναού των Αγίων Θεοδώρων, ξεδιπλώθηκε ο χάρτης του ελληνικού εκδοτικού κόσμου του 2014.
«Τα πρώτα ελληνικά που έμαθα ήταν να σε αποκαλώ "my Love" στη δική σου γλώσσα: Α γ α π ή μ ο υ».
Μια σύντομη ανακοίνωση λάβαμε πριν από λίγες ημέρες από την οργανωτική επιτροπή του Συμποσίου Ποίησης της Πάτρας: «Το Συμπόσιο Ποίησης δεν θα πραγματοποιηθεί φέτος» έγραφε.
Στην Αθήνα θα βρίσκεται στις 20 και 21 Ιουνίου ομάδα της Εuropeana για να συλλέξει και να ψηφιοποιήσει ιδιωτικά τεκμήρια που σχετίζονται με τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο.
Στην καρδιά της πόλης, στο περιστύλιο του εμβληματικού κτιρίου του Ωδείου Αθηνών, διοργανώνεται εφέτος η 37η Γιορτή Βιβλίου η οποία θα διαρκέσει ως τις 15 Ιουνίου.
Με το σύνθημα «Η μαγεία των γραμμάτων, απάντηση στο ρεαλισμό του σήμερα» διεξάγεται, ως τις 14 Ιουνίου, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη το 6ο Φεστιβάλ Λογοτεχνία εν Αθήναις (ΛΕΑ). Πρόκειται για μια συνάντηση της ελληνικής κουλτούρας με τις κουλτούρες της Ιβηρικής Χερσονήσου και της Λατινικής Αμερικής, για γνωριμίες και ανταλλαγές στον χώρο της μουσικής και του λόγου, των εικαστικών και του κινηματογράφου, της γαστρονομίας και του χορού. Το Φεστιβάλ ΛΕΑ, που γεννήθηκε το 2009, με πρωτοβουλία της Κολομβιανής Αντριάνα Μαρτίνες, εκδότριας του ισπανόφωνου πολιτιστικού περιοδικού Sol Latino, έχει πλέον καθιερωθεί και αποτελεί θεσμό.
Η Τρίτη Τάξη της Ακαδημίας Αθηνών είναι αριθμητικά η ισχνότερη, τρίτη στη σειρά μετά τη Δεύτερη Τάξη των Γραμμάτων και των Καλών Τεχνών και την Πρώτη Τάξη των Θετικών Επιστημών.
Δεν είναι μόνο ο καπνός επικίνδυνος για την υγεία, είναι και η λογοτεχνία. Μιλάει για πόλεμο, βιασμούς, ψυχολογικά αδιέξοδα και αυτοκτονίες, για φυλετικές διακρίσεις, για κακοποιήσεις και ενδοοικογενειακή βία, για κάθε λογής δυσάρεστες, ενοχλητικές, τραυματικές ή και ανήθικες καταστάσεις.
«Αι ξέναι γλώσσαι, αι μυθιστορίαι, τα κακοήθη δράματα και ακούσματα..., αι ξενικαί αναγνώσεις...
Η βραβευμένη αφροαμερικανή πεζογράφος, ποιήτρια και πολιτική ακτιβίστρια Μάγια Αγγέλου βρέθηκε νεκρή, το πρωί της Τετάρτης 28 Μαΐου, στο σπίτι της στο Γουίνστον-Σάλεμ της Βόρειας Καρολίνας από την οικονόμο της
Την παραμονή των ευρωεκλογών δημοσιεύθηκε στον Guardian ένα άρθρο με τον αβανταδόρικο τίτλο: «Η πολιτική ή η τεχνολογία θα σώσει τον κόσμο;»
«Το Βερολίνο είναι μια νεολεΐστικη πόλη, σφύζει από τη δημιουργικότητα νέων ανθρώπων που πρέπει να φέρουμε σε επαφή με τους έλληνες ομοτέχνους τους», λέει η θεατρολόγος Ελένη Βαροπούλου, η νέα διευθύντρια του παραρτήματος του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού (ΕΙΠ) στο Βερολίνο.
Ο διακεκριμένος κλασικός φιλόλογος, καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, μεταφραστής και συνεργάτης του Βήματος Δανιήλ Ιακώβ απεβίωσε την Τετάρτη 21 Μαΐου στη Θεσσαλονίκη, στην κλινική του Κυανού Σταυρού, χάνοντας τη μάχη με τον καρκίνο. Ήταν 67 ετών.
Πώς επηρεάζουν η οικονομική κρίση, η μετανάστευση και η πολυπολιτισμικότητα την ανάπτυξη των ευρωπαϊκών βιβλιοθηκών;
Τρίτωσαν οι διακρίσεις για την Άλκη Ζέη εφέτος. Πρώτα διακρίθηκε για άλλη μία φορά στις καρδιές των αναγνωστών, οι οποίοι έκαναν μπεστ-σέλερ το αυτοβιογραφικό της αφήγημα Με μολύβι φάμπερ νούμερο δύο (Μεταίχμιο, 2013).
Kαθηγήτρια Εβραϊκής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο του Τελ Αβίβ, η Ντίνα Ποράτ είναι η επικεφαλής ιστορικός του Yad Vashem, του Μουσείου και Ινστιτούτου του Ισραήλ για τη διαιώνιση της μνήμης των θυμάτων του Ολοκαυτώματος.
Σε έρευνα που έγινε στη Βρετανία, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 500 εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προέκυψε ότι το 82% των καθηγητών θεωρούν ότι οι μαθητές τους δυσκολεύονται να βρουν σημεία συνάφειας με τους κλασικούς άγγλους συγγραφείς και το έργο τους.
Η Λίζα στέκεται στο πεζοδρόμιο. Στα πόδια της δυο βαλίτσες, μια μεγάλη καφετιά, μια μικρή πράσινη. Μπροστά της ανοίγεται το Παρίσι, μια άγνωστη χώρα.
Μαύρα μακριά μαλλιά, χλωμό πρόσωπο, έντονα κόκκινα χείλη. Ντυμένη στα μαύρα και φορώντας λευκά γάντια η καλλιτέχνις Χριστίνα Μήτρεντσε θύμιζε τη Μαρίνα Αμπράμοβιτς.