Γεννημένος στην Τσέζενα της Ιταλίας το 1960, ο σκηνοθέτης και σκηνογράφος Ρομέο Καστελούτσι, δικαιωματικά θεωρείται το τρομερό παιδί της ιταλικής θεατρικής πρωτοπορίας.
Ο ανελκυστήρας του μέλλοντος Το πρώτο κτίριο στη Νέα Υόρκη με ανελκυστήρα ήταν το ύψους 40 μέτρων Equitable Life Building το 1870. Αν συγκριθεί με τα σημερινά 828 μέτρα του Burj Khalifa στο Ντουμπάι, εύκολα κατανοεί κανείς τις ανάγκες της κάθε εποχής. Σύμφωνα με τη συλλογιστική του Μάρκους Τσέτερ, υπεύθυνου ερευνών στην εταιρεία ThyssenKrupp Elevator, […]
«Σουπερστάρ; Ναι, γιατί όχι;». Αυτή ήταν η αντίδρασή του στον συγκεκριμένο χαρακτηρισμό, που του απέδωσα στην αρχή της κουβέντας μας.
1. Βασίλης Μοναστηρλής Η αφορμή. «Κάποια στιγμή βρέθηκα σε μια ιδιωτική σχολή να διδάσκω ιστορία της τέχνης των μαλλιών σε στυλίστες. Μέσα από αυτά τα μαθήματα ανακάλυψα και τους συμβολισμούς, από την αρχαιότητα ως σήμερα, που αποδίδονται στα γένια και στα μουστάκια, αλλά και ένα μεγάλο εύρος από σχετικά εργαλεία. Για αυτό για το μαγαζί […]
«Ηγη έχει προσωπικότητα». Μια ενδιαφέρουσα άποψη, όταν εκφράζεται από έναν αρχιτέκτονα, το επάγγελμα του οποίου είναι η ύλη και η αξιοποίησή της.
Απίστευτα πάρτι, πανάκριβα σκάφη, φινετσάτη χλιδή, αδρεναλίνη, ταχύτητα, ρίσκο, εκθαμβωτικές γυναίκες. Το Μόντε Κάρλο είναι για τους περισσότερους άντρες απαραίτητος προορισμός για όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό φυσικά με το ιστορικό Grand Prix της Φόρμουλα 1. Στην πρωτεύουσα των γαλαζοαίματων (εκεί όπου η συγκέντρωση του πλούτου είναι τόσο μεγάλη που το χρήμα χάνει το νόημά […]
Ενας άνθρωπος ασχολείται αποκλειστικά με εσένα και την πρόοδό σου.
Private area «Κατέβασε τα πόδια σου από το τραπεζάκι, μάζεψε τις μπίρες σου, σταμάτα να παίζεις, πρόσεχε πώς μιλάς όταν βλέπεις ματς και μη φωνάξεις πάλι τους φίλους σου – έχω καθαρίσει». Ολα αυτά τα, με ακρίβεια επαναλαμβανόμενα, «παραγγέλματα» της γυναικείας παράταξης θα μπορούσαν να λείπουν από τη σπιτική θαλπωρή αν υπήρχε η πολυτέλεια ενός […]
Ωραία ιδέα, αλλά προς το παρόν παραμένει ως τέτοια, παρουσιασμένη να μοιάζει με πραγματικό προϊόν παραπλανώντας ως προς την πραγματική διαδικασία του product design:
Και να που ήρθε η δικαίωση για τον Inspector Gadget αποδεικνύοντας πόσο μπροστά ήταν από την εποχή του. Ρολόγια που εκτός από την ώρα μάς επιτρέπουν περιηγήσεις στο Διαδίκτυο, γυαλιά που δίνουν πληροφορίες για ό,τι κοιτάζουμε και δακτυλίδια που μας ενημερώνουν ότι έχουμε mail αποτελούν τα τελευταία χρόνια την τεχνολογική πραγματικότητα που φοριέται πολύ.
Η Κλαούντια Καστελούτσι γεννήθηκε στην Τσεζένα, στην επαρχία της Εμίλιας Ρομάνιας το 1958. Σπούδασε Ιστορία της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο της Μπολόνιας όπου λίγο αργότερα την ακολούθησε ο μικρότερος αδελφός της, Ρομέο, και η Κιάρα Γκουίντι.
Θοδωρής Ζουμπουλάκης, Αρχιτέκτων Ιδρυτής του αρχιτεκτονικού γραφείου Zoumboulakis Architects το 1995 και σταθερός συνεργάτης του Rena Dumas Architecture Interieure, έχει αναλάβει τον σχεδιασμό και την επίβλεψη των μπουτίκ Hermès σε όλον τον κόσμο.(φωτό.:Βασίλης Σκοπελίτης) www.zoumboulakisarchitects.gr 1.Μου αρέσει γιατί πιστεύω ότι είναι τελείως ουδέτερο, πρακτικό, κάπως αειθαλές. Με λίγα ρετουσαρίσματα στο design του, θα μπορούσε να γίνει ένας […]
Το ραντεβού είχε οριστεί στο Μιλάνο. Ακριβής στην ώρα του και επιβλητικός στο παρουσιαστικό του: πανύψηλος, με ένα πονηρό χαμόγελο αυτοπεποίθησης και απόλυτα διαπεραστικό βλέμμα, μπήκε στον χώρο σαν ανέμελος σταρ... Ο Μαρσέλ Γουόντερς είναι άνετος και χαλαρός όχι μόνο επειδή γνωρίζει τη λάμψη του, αλλά κυρίως επειδή βρίσκεται σε οικείο περιβάλλον· ανάμεσα σε σχεδιαστές, προϊόντα, συζητήσεις, χαμόγελα και εκπλήξεις. «Εδώ πρέπει να είσαι έτοιμος για όλα: να θαυμάσεις, να κρίνεις, να ζηλέψεις, να συγχαρείς, να γλεντήσεις» σχολιάζει με ύφος που θυμίζει σταρ του σινεμά, αποδεικνύοντας ότι τα γονίδια στα 51 μπορεί να σου φερθούν γενναιόδωρα.
Εζησε 104 χρόνια (1907-2012) καταφέρνοντας να αποτελέσει αδιαμφισβήτητη, εμβληματική μορφή της αρχιτεκτονικής, με περισσότερα από 500 κτίρια να φέρουν τη χαρακτηριστική σφραγίδα του εντός και εκτός Βραζιλίας. Τα πρώτα χρόνια της σταδιοδρομίας του βρέθηκε στην ομάδα του Λε Κορμπυζιέ και, εξελίσσοντας ό,τι έμαθε, διαμόρφωσε τη δική του ταυτότητα με σαφή την εμμονή του να πλάθει […]
Χαρακτηριστικός εκπρόσωπος του νέου κύματος βραζιλιάνικης αρχιτεκτονικής τυγχάνει ο Αρτούρ Κάζας, τα έργα του οποίου, σε Βραζιλία, Νέα Υόρκη, Παρίσι και Τόκιο, πολλοί κοστουμαρισμένοι Ιταλοί του σιναφιού θα ζήλευαν. Η πρόσφατη κατοικία του Casa Itu έχει απασχολήσει μεγάλα έντυπα όπως τα «Wallpaper» και «Architectura Y Diseño» και είναι το δικό το γραφείο που κέρδισε τον […]
Για να ακολουθήσει κανείς τους βραζιλιάνικους χορούς θα πρέπει να θεωρήσει δεδομένη τη συνθήκη «ξεβίδωμα» και να χαίρει άκρας υγείας σε γοφούς και μέση: από την ιστορική, καρναβαλική και αναγνωρισμένη από την UNESCO (2005) σάμπα, ως τη νεότερη και προκλητική λαμπάντα – ο χορός που ανέδειξε το στρινγκ κάτω από το ατίθασο φουστάκι. Τελευταία διαδεδομένη […]
To μεγαλύτερο πάρτι του κόσμου διοργανώνεται κάθε χρόνο, κρατάει έξι ημέρες (συνήθως του Φεβρουαρίου) και προσελκύει καθημερινά δύο εκατομμύρια καλεσμένους. Το Καρναβάλι του Ρίο ντε Τζανέιρο έχει τις ρίζες του στο μακρινό 1723 και σκοπός του είναι να διαγωνιστούν οι σχολές της σάμπα, στο περίφημο Σαμποδρόμιο, για την ανάδειξη της καλύτερης. Αυτό, βέβαια, δεν δείχνει […]
Havaianas:To success story μιας πλαστικής σαγιονάρας. Το πρώτο ζευγάρι κυκλοφόρησε το 1962 με υφασμάτινο λουρί και σόλα από άχυρο ρυζιού. Οσο για τη μικρή βραζιλιάνικη σημαία στο λουράκι, η αφορμή δόθηκε το 1998, με το Μουντιάλ της Γαλλίας. * Δημοσιεύθηκε στο ΒΗΜΑmen Ιουνίου 2014
Ο Ρομπέρτο Μπούρλε Μαρξ ήταν κάτι παραπάνω από αρχιτέκτων τοπίου. Ηταν αυτό που λέμε καλλιτεχνική φύση: ζωγράφος, μουσικός, ντιζάινερ. Γελαστή και καλοσυνάτη φιγούρα, φρόντισε να κληροδοτήσει στη χώρα του τα χαρακτηριστικά μονοπάτια μωσαϊκού στην Κοπακαμπάνα, τους υδάτινους κήπους στο υπουργείο Αμυνας στην Μπραζίλια και δεκάδες πάρκα, εντυπωσιακούς κρεμαστούς κήπους και μοναδικούς ιδιωτικούς κήπους. Ο ίδιος […]
21 Απριλίου 1960. Το Ρίο ντε Τζανέιρο χάνει την αίγλη του, με μια άλλη, νεότερη πόλη (σχεδόν νιάνιαρο) να της κλέβει με συνοπτικές διαδικασίες τον τίτλο της πρωτεύουσας. Κύριο επιχείρημα του εγχειρήματος η μεταφορά του κρατικού μηχανισμού σε πιο κεντρικό σημείο από αυτό του Ρίο και στυλοβάτες του οι αρχιτέκτονες Λούσιο Κόστα και Οσκαρ Νιμάιερ […]