Αποκαλυπτήρια για την έκτη κατά σειρά γενιά του RAV4, ενός ιδιαίτερα σημαντικού και δημοφιλούς μοντέλου της Toyota σε παγκόσμιο επίπεδο με δεδομένο ότι το SUV που εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1994, κατάφερε, πέρυσι να τερματίσει τρίτο στην παγκόσμια κατάταξη πωλήσεων.

Κλειδί της επιτυχίας του αποτελούσε ανέκαθεν η ποιότητα κατασκευής, οι εκτός δρόμου ικανότητες του και στις τελευταίες γενιές η αποδοτικότητά του χάρη στην προσθήκη υβριδικής τεχνολογίας η οποία, αυτονόητα, εξακολουθεί και στη νέα γενιά του να δίνει το παρών σε full-hybrid και plug-in hybrid παραλλαγή.

Ξεκινώντας από την εμφάνισή του, είναι σαφείς οι επιρροές από τα νεότερα μοντέλα της Toyota όπως προδίδει το μοτίβο των φωτιστικών σωμάτων που παραπέμπει στο ανανεωμένο bZ4X αλλά και το νεότερο Prius.

Αντιθέτως οι τετραγωνισμένες αναλογίες που έχουμε συνδέσει με το RAV4, παραμένουν όπως και η αφθονία σε προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος.

Μέρος της γκάμας θα εξακολουθήσει να αποτελεί και η έκδοση GR Sport που πρωτοεμφανίστηκε το 2022 και η οποία διαθέτει κατά 2,0 εκατοστά μεγαλύτερα μετατρόχια, διαφορετικά αμορτισέρ και ρύθμιση στα ελατήρια ενώ το σύστημα διεύθυνσης και οι περαιτέρω ενισχύσεις του πλαισίου συνηγορούν σε μια πιο δυναμική και «συμμετοχική» οδηγική εμπειρία.

Τη διαφορετικότητα του επιπέδου εξοπλισμού GR Sport τονίζουν οι τροχοί των 20 ιντσών με τον χαρακτηριστικό σχεδιασμό, τα ανάλογα διακριτικά και ορισμένες πινελιές στο εσωτερικό όπως τα πεντάλ αλουμινίου και οι κόκκινες λεπτομέρειες σε συνδυασμό με τα σπορ καθίσματα επενδεδυμένα με σουέντ.

Αφετηρία για το RAV4 αποτελεί μια βελτιωμένη εκδοχή της πλατφόρμας TNGA G-AK, το νέο RAV4 θα προσφέρεται με υβριδική τεχνολογία και την επιλογή ανάμεσα σε εμπροσθοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις.

Η εμπροσθροκίνητη plug-in υβριδική έκδοση που προσφέρεται για πρώτη φορά σε διαμόρφωση με κίνηση στους εμπρός τροχούς, επωφελείται από μεγαλύτερη μπαταρία 22,6 kWh η οποία αυξάνει την ηλεκτρική αυτονομία στα 100 χλμ. ενώ υψηλότερη είναι και η ισχύς φόρτισης η οποία διαμορφώνεται σε 50 kW και εγγυάται την αναπλήρωση της ενέργειας των συστοιχιών σε 30 λεπτά.

Η ισχύς της εισαγωγικής εμπροσθοκίνητης PHEV έκδοσης διαμορφώνεται σε 268 ίππους ενώ υπάρχει και έκδοση αντίστοιχης τεχνολογίας με απόδοση 304 ίππους και κίνηση στους τέσσερις τροχούς η οποία μειώνει τον χρόνο επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,8 δευτερόλεπτα.

Να σημειωθεί ότι στις αλλαγές συγκαταλέγεται και η ενίσχυση του πλαισίου κατά 10% η οποία εξασφαλίζει περισσότερη ακαμψία και μια πιο εκλεπτυσμένη οδική συμπεριφορά. Επιπλέον τα βελτιωμένα συστήματα διαχείρισης και κατανομής της ροπής υπόσχονται να καταστήσουν το RAV4 ακόμα πιο ικανό σε εκτός δρόμου διαδρομές.

Σε ό,τι αφορά την απλή υβριδική έκδοση η οποία θα είναι διαθέσιμη σε ορισμένες αγορές θα είναι επίσης διαθέσιμη σε δύο παραλλαγές ισχύος 183 και 191 ίππων με την κίνηση να μεταδίδεται στους μπροστινούς και στους πίσω τροχούς αντίστοιχα.
Στο εσωτερικό δεσπόζει μια νέα κεντρική οθόνη 12,9 ιντσών με δυνατότητες παραμετροποίησης της εμφάνισής της ως προς τις συντομεύσεις και την λογική μιας εμπειρίας προσαρμοσμένης στα μέτρα του χρήστη. Το ψηφιακό παζλ συμπληρώνει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 12,3 ιντσών η οποία μπορεί να εμφανίσει τις ενδείξεις του συστήματος πλοήγησης καθώς και ένα αναβαθμισμένο Head-up Display.

Tα χαρακτηριστικά του μοντέλου συμπληρώνει το λογισμικό Arene το οποίο επιτρέπει την ταχύτερη απόκριση των συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης τα οποία είναι και περισσότερα και βελτιωμένα καθώς στο παλμαρέ του έχουν προστεθεί σύστημα προειδοποίησης για ενδεχόμενο κίνδυνο σε διασταύρωση, σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων, προειδοποίησης προσέγγισης οχήματος στο πίσω τμήμα καθώς και προηγμένο σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας.






