Iαπωνία, 4 Φεβρουαρίου 1969. Ενα υπεράνω πάσης υποψίας σεντάν αποκτά μαζί με τα διακριτικά GT-R έναν δίλιτρο κινητήρα βενζίνης απόδοσης 160 ίππων. Πρόκειται για την ισχυρότερη ως εκείνη την ημέρα έκδοση του Nissan Skyline, η οποία επισήμως δεν θα αφήσει ποτέ το ιαπωνικό έδαφος.
Σχεδόν 50 χρόνια μετά η παρουσία του ανανεωμένου Nissan GT-R στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης δεν αποτελεί απλά και μόνο μία ακόμη απόδειξη της κατάργησης κάθε φυσικού ή νοητού συνόρου αλλά και δείγμα της επιμονής που επέδειξε στο πέρασμα του χρόνου ένας πραγματικά ακούραστος πολεμιστής.
Σύμφωνα με τους Ιάπωνες, το GT-R του 2017 φέρει τις σημαντικότερες αναβαθμίσεις που έχει δεχθεί από το 2007 ως και σήμερα η έκτη κατά σειρά γενιά του.
Αναβαθμίσεις που προφανώς δεν σταματούν στον ανασχεδιασμό των επιφανειών του αμαξώματος αλλά προχωρούν ως την «καρδιά» του ιαπωνικού supercar φροντίζοντας παράλληλα να την ενισχύσουν.
Ο γιος του ανέμου
Στην αέναη μάχη με τον άνεμο το GT-R προτάσσει τον πλήρως ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα του μπροστινού τμήματος, με τις εμφανώς μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και το χαρακτηριστικό για κάθε νέα πρόταση της Nissan «V»τοποθετημένο στο μέσο του.
Κάπως έτσι επιτυγχάνεται η καλύτερη-ταχύτερη ψύξη των μηχανικών μερών και δη του διπλά υπερτροφοδοτούμενου V6 κινητήρα των 3,8 λίτρων που «φωλιάζει» κάτω από το επίσης τροποποιημένο καπό.
Τα προεξέχοντα αεροδυναμικά πτερύγια που συναντάς μερικά μόνο εκατοστά πάνω από το έδαφος είναι εκείνα που κάμπτουν τις αντιστάσεις του αέρα ομαλοποιώντας τη ροή του, χωρίς, παρ’ όλα αυτά, να περιορίζουν τις κάθετες αεροδυναμικές δυνάμεις που ασκούνται στο αμάξωμα.
Ο εκσυγχρονισμός του εσωτερικού περνά μέσω της εξοπλιστικής αναβάθμισής του αλλά και του ανασχεδιασμού τόσο του πίνακα οργάνων όσο και της κεντρικής κονσόλας.
Η οθόνη αφής μεγέθους οκτώ ιντσών αποτέλεσε την αφορμή για τη μείωση του αριθμού των συμβατικών διακοπτών.
Η αναζήτηση ενός ποιοτικότερου προφίλ επέκτεινε τη χρήση δέρματος στις επιφάνειες του ταμπλό.
H Νissan βέβαια δεν ξέχασε και εκείνους που δεν θα θελήσουν να απομακρύνουν τα χέρια τους από το τιμόνι τοποθετώντας τους μοχλοδιακόπτες αλλαγής ταχυτήτων πάνω σε αυτό και δίνοντας έτσι τη δυνατότητα χρήσης τους ακόμη και στο μέσο μιας στροφής.
Ο νόμος του ισχυρού
Επιστρέφοντας στον διπλά υπερτροφοδοτούμενο V6 κινητήρα των 3,8 λίτρων, η αύξηση της απόδοσής του από τους 550 στους 570 ίππους μαρτυρά, αν μη τι άλλο, την αναβάθμιση των προδιαγραφών του.
Η νέα χαρτογράφηση εξασφαλίζει μεγαλύτερη ακρίβεια ελέγχου της ανάφλεξης και του χρονισμού των κυλίνδρων, την ίδια στιγμή που οι δύο υπερσυμπιεστές προσφέρουν μεγαλύτερη πίεση υπερπλήρωσης.
Πιο ομαλές αλλαγές και λιγότερο θόρυβο υπόσχεται από την πλευρά του το εξατάχυτο ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο καλείται να διαχειριστεί 633 Nm ροπής προτού εκείνα καταλήξουν στους δύο άξονες μέσω του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης.
Κατασκευασμένοι από τιτάνιο, οι σιγαστήρες της εξάτμισης σε συνδυασμό με το σύστημα ενίσχυσης του ήχου στο εσωτερικό του αυτοκινήτου αποσκοπούν στο να προσφέρουν μια μοναδική ακουστική εμπειρία, ανάλογη των προδιαγραφών του αυτοκινήτου αλλά και των πραγματικών δυνατοτήτών του στην άσφαλτο, όπως αυτές διαμορφώνονται μετά την ενίσχυση της ακαμψίας του πλαισίου και την υιοθέτηση νέων ρυθμίσεων στην ανάρτηση.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



