Επιστροφή, γενικώς…
nnn
Το Εθνικό προσπαθεί να επιστρέψει στην κανονικότητα, μια κανονικότητα που μοιάζει εξαιρετικά εύθραυστη καθώς εντός του κτιρίου Τσίλλερ έχει χαθεί η εμπιστοσύνη ανάμεσα στις δύο πλευρές –καλλιτεχνική διεύθυνση και ΔΣ. Οι μάσκες έπεσαν.
Πέρα από απόψεις και ιδεολογίες, η «Ισορροπία του Nash» στην Πειραματική Σκηνή, που επαναλειτούργησε οκτώ χρόνια μετά (στη φωτογραφία), αποδείχθηκε εσωτερικός μεγεθυντικός καθρέφτης.
nnn
Τον Δημήτρη Ημελλο έχει προτείνει για διευθυντή της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου ο Στάθης Λιβαθινός.
Ο ηθοποιός που διδάσκει ήδη στη σχολή, δίδασκε και προ Λιβαθινού, είναι ένας από τους πιο στενούς συνεργάτες του νυν καλλιτεχνικού διευθυντή, ξεκινώντας από την Πειραματική (επί Κούρκουλου), ενώ έχει παίξει σε πολλές από τις παραστάσεις του: από το «Αγάπης αγώνας άγονος», τον «Ηλίθιο» και τον «Ερωτόκριτο» ως, πιο πρόσφατα, στην «Ιλιάδα» και στον «Γάμο του Φίγκαρο».
Ο 48χρονος ηθοποιός, με σπουδές και στη Ρωσία, είναι το πρώτο βραβείο Δημήτρης Χορν και ένας από τους καλλιτέχνες που δούλεψαν πολύ με τον Λευτέρη Βογιατζή –ως την τελευταία παράσταση, τον «Αμφιτρύωνα».
Προς το παρόν ο καλλιτεχνικός διευθυντής εξακολουθεί να ασκεί προσωρινά καθήκοντα του διευθυντή της Δραματικής και ο διάδοχός του να προορίζεται για τη σεζόν 2016-2017 και πέρα.
Διαδικαστικά όμως έχει προταθεί η προκήρυξη της θέσης και αναμένεται να ληφθεί η σχετική απόφαση από το ΔΣ του Εθνικού, το οποίο και θα έχει τον τελικό λόγο. Σε μια τέτοια ανοιχτή διαδικασία θα έχουν κι άλλοι τη δυνατότητα να θέσουν υποψηφιότητα και από τις προτάσεις αυτές θα γίνει η τελική επιλογή, την οποία και θα επιβεβαιώσει το ΔΣ.
nnn
Μετά τον Σαίξπηρ και τον Μπρεχτ, έρχεται κωμωδία, ή καλύτερα μια γαλλική φάρσα.
Αυτή είναι η σκέψη του Γιάννη Χουβαρδά για την προσεχή θεατρική περίοδο…
Κι αν δεν έχει ακόμα καταλήξει στο έργο, έχει βρει τον συγγραφέα και τον χώρο. Eίναι ο πολυγραφότατος γάλλος Ευγένιος Λαμπίς (Eugene Labiche, 1815-1888), που θα παιχθεί στο Πορεία του Δημήτρη Τάρλοου. Ετσι ο Γιάννης Χουβαρδάς θα συνεχίσει τη συνεργασία με το θέατρο όπου ανέβασε τις «Παραλλαγές Θανάτου» προ διετίας.
nnn
«Ευτυχισμένος όποιος είναι τρελός, τρελός όποιος είναι ευτυχισμένος».
Μια φράση από τις «Ιδιοτροπίες της Μαριάννας» του Αλφρέντ ντε Μισέ, στο Πόρτα από τον Θωμά Μοσχόπουλου. Μια παράσταση που δικαιώνει την επιλογή της.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



