Με κέρδη, παρά τη μείωση πωλήσεων, κατόρθωσε να κλείσει το 2014 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ΑΕ, ενώ παράλληλα στη διάρκεια του 2015 ενισχύει τη νέα της στρατηγική, η οποία βασίζεται στην ενίσχυση της εξαγωγικής της δραστηριότητας –της έχει παραχωρήσει σημαντικό χώρο στη διεθνή αγορά ο πολυεθνικός όμιλος Heineken στον οποίο ανήκει –και στην ανάπτυξη νέων προϊόντων, με τα οποία προσπαθεί να προσελκύσει νέες κατηγορίες καταναλωτών και να «ανοίξει» την αγορά.
Ο κλάδος της μπίρας, μια εξόχως ανταγωνιστική αγορά, ταλαιπωρήθηκε σημαντικά στην περίοδο της κρίσης. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι η κατά κεφαλήν κατανάλωση μπίρας το 2009 ήταν περίπου 40 λίτρα ετησίως και έχει συρρικνωθεί στα 35 λίτρα, όταν στο σύνολο της Ευρωπαϊκής Ενωσης ανέρχεται στα 70 λίτρα η ετήσια κατά κεφαλήν κατανάλωση.
Σταθεροποίηση
Ειδικότερα το 2014 η εταιρεία –πρόκειται για τη μεγαλύτερη ζυθοποιία της ελληνικής αγοράς –πέτυχε, όπως επισημαίνει η διοίκησή της, να σταθεροποιήσει τα οικονομικά της αποτελέσματα, λαμβάνοντας βεβαίως υπόψη το γεγονός ότι η αγορά της μπίρας συρρικνώθηκε για μία ακόμη χρονιά.
Ετσι οι πωλήσεις της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 296,2 εκατ. ευρώ έναντι 314,5 εκατ. ευρώ το 2013, τα προ φόρων κέρδη της ανήλθαν στα 14,03 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών6,4εκατ. τον προηγούμενο χρόνο, ενώ τα μετά από φόρους κέρδη διαμορφώθηκαν στα 9,7 εκατ. ευρώ από ζημιές 10,9 εκατ. ευρώ το 2013. Πέρυσι η εταιρεία επένδυσε 20 εκατ. ευρώ στην τακτική ανανέωση του εξοπλισμού των γραμμών παραγωγής, στα υλικά συσκευασίας, στην ασφάλεια και σε «πράσινα» ψυγεία, ενώ, όπως σημειώνει η διοίκησή της, το σύνολο φόρων, τελών και εισφορών ανήλθε στα 141,7 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα η εταιρεία αξιοποιώντας τις δυνατότητες που της παρέχει ο πολυεθνικός χαρακτήρας του ομίλου στον οποίο ανήκει μετά το πρώτο διάστημα της κρίσης άρχισε την εξαγωγική της δραστηριότητα. Πέρυσι ο όγκος των εξαγωγών ανήλθε στα 160.000 εκατόλιτρα και αντιστοιχεί στο 6,2% του συνολικού της όγκου παραγωγής. Εφέτος οι προοπτικές είναι ακόμη καλύτερες, δεδομένου ότι της «παραχωρήθηκαν» οι αγορές της Κίνας και της Ιταλίας, όπως σημειώνουν πηγές της εταιρείας.
Στόχος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας ΑΕ είναι η αξία των εξαγωγών στις δύο προαναφερόμενες αγορές να ανέλθει συνολικά στα 10 εκατ. ευρώ και το σύνολο των εξαγωγών της να διαμορφωθεί στα 20 εκατ. ευρώ. Από την άλλη πλευρά, ενισχύει την παρουσία της στην ελληνική αγορά με νέα προϊόντα επιδιώκοντας να την ανοίξει σε νέες κατηγορίες καταναλωτών. Είναι χαρακτηριστικές οι περιπτώσεις της AmstelFreeμε 0,0% αλκοόλ, η ΑΛΦΑWeiss, ελληνική σταρένια και αφιλτράριστη μπίρα, η ΑΛΦΑStrong, μιαlagerμπίρα με 7% αλκοόλ, και η βελγικήAffligem.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



