Εκτός ωραρίου ξεναγήθηκαν η Mπιγιονσέ και ο σύζυγός της Τζέι Ζ στο Μουσείο του Λούβρου. Με τη δύναμη της φήμης τους και του παρά τους κι αυτοί, όπως και άλλοι «εστεμμένοι», ζητούν και απολαμβάνουν ιδιαίτερα προνόμια. Πολύ θα ήθελα οι αρμόδιοι να μη δέχονταν να τους προσφέρουν αυτή την ακραία διευκόλυνση. Τη φιλοξενία τους θα μπορούσαν να τη δείξουν παραχωρώντας τους ξεναγό, χαρίζοντάς τους κάποια από τις εκδόσεις τους. Αλλά να κρατάνε το μουσείο ανοιχτό για τους συγκεκριμένους, το βρίσκω too much, για να το περιγράψω στη γλώσσα της σταρ. Οπως too much και κάτι παραπάνω βρίσκω τις φωτογραφίες που δημοσίευσε η Μπιγιονσέ στο Internet, στις οποίες εκείνη και ο Τζέι Ζ, με το αγελαδίσιο βλέμμα, ντυμένοι σαν να πήγαιναν να μαζέψουν καλαμπόκια από το χωράφι ή να χειροκροτήσουν την ομάδα τους στο γήπεδο, πόζαραν μπροστά σε σπουδαίους πίνακες και γλυπτά, από την «Τζιοκόντα» του Ντα Βίντσι ως το «Ερως και ψυχή» του Κανόβα, αναπαριστώντας εκφράσεις και στάσεις με χιουμοριστική διάθεση. Αντιμετωπίζοντας τους θησαυρούς που εκτίθεντο όπως αντιμετωπίζουν οι τουρίστες τις κέρινες κούκλες της Μαντάμ Τισό, χωρίς σεβασμό. Αντε τώρα να τους εξηγήσεις ότι η Αφροδίτη της Μήλου είναι κατά πολύ ανώτερη από το ομοίωμα της Μπρίτνεϊ Σπίαρς.
Ηταν μία ακόμη φτηνή επικοινωνιακή φιέστα μετά την (άλλου είδους, αλλά επίσης κακόγουστη) πρόσφατη φιέστα που έστησε στη Βενετία ο Τζορτζ Κλούνεϊ με τον (γεμάτο υπερβολές) γάμο του. Αλλη μία εμφάνιση που επιβεβαίωνε ότι η έλλειψη μέτρου και αγωγής, αλλά και η κακογουστιά, χαρακτηρίζουν όλο και πιο συχνά τη δημόσια συμπεριφορά των σταρ. Από τις φωτογραφίες της Μπιγιονσέ στο Λούβρο, ως τα ακραίας νεοαμερικανικής-βρετανικής βλαχιάς πάρτι που οργανώνει ο Ελτον Τζον για τα γενέθλια του συντρόφου και των γιων τους. Από τον οργιαστικό εορτασμό των 56ων γενεθλίων της Μαντόνα, κάπου στις Κάννες, με την ίδια και τους καλεσμένους της «μεταμφιεσμένους» σαν να επρόκειτο για πελάτες μπορντέλου στην εποχή της ποτοαπαγόρευσης και με το αρχικό του ονόματός της να λάμπει σχηματισμένο από δεκάδες λαμπτήρες, ως τις εμφανίσεις της Lady Gaga, όπου μπορεί να συνδυάζεται η μάπα με την οποία σφουγγαρίζει η οικιακή βοηθός της, φορεμένη ως καπέλο, με αρχαιοελληνικό χιτώνα, ή το πιο «προχωρημένο» μαγιό του Αrmani με βελέντζα από τον θεσσαλικό κάμπο φορεμένη ως πάντσο και με τα τσόκαρα της μικρής Ολλανδέζας. Από το πανάκριβο νυφικό της Αντζελίνα Τζολί, το οποίο είχαν ζωγραφίσει με ένα σωρό βλακείες τα παιδιά της καταστρέφοντάς το, ως τις φωτογραφίες από τα γενέθλια της Μάιλι Σάιρους, όπου η εορτάζουσα, με τη χυδαιότητα αποτυπωμένη στο πρόσωπό της, χουφτώνει τα γυμνά οπίσθια μιας χορεύτριας, στριπτιζέζ, φίλης ή συγγενούς της, θα σας γελάσω. Από τις δήθεν αισθησιακές πόζες της Τζένιφερ Λόπεζ στις πυραμίδες των Μάγιας για τις ανάγκες των βιντεοκλίπ της, και την πανηγυριώτικη αναβίωση της αρχαίας Αιγύπτου για τις ανάγκες ενός βίντεο της Κέιτι Πέρι, ως τις οικογενειακές φωτογραφίες της βασίλισσας της κακογουστιάς, Σελίν Ντιόν…
Πέρασαν οι εποχές όπου η Μαρλένε Ντίτριχ, η Οντρεϊ Χέπμπορν, η Λορίν Μπακόλ, η Μαρία Κάλλας, ο Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ, ο Σον Κόνερι, η Φέι Ντάναγουεϊ, η Κατρίν Ντενέβ αλλά και μετέπειτα η Τζέσικα Λανγκ, η Σαντέ, η Μισέλ Πφάιφερ έδιναν με τις εμφανίσεις τους μαθήματα κομψότητας, μέτρου, πολιτισμένης συμπεριφοράς. Που ήξεραν και να ντυθούν και να φερθούν. Που εκτός από λάμψη περιέφεραν και ευγένεια. Που ακόμη και το σεξαπίλ τους είχε άλλη ποιότητα. Τότε, η Μέριλιν Μονρόε φορώντας ένα σακί με πατάτες αναβάθμιζε το σακί. Τώρα, η σόου μπιζ παραπέμπει σε πάγκο λαϊκής αγοράς. Αγοραίες συμπεριφορές, ακρότητες, εικόνες απερίγραπτης φτήνιας. Το συνειδητοποιείς όταν κάποια από τις εναπομείνασες σταρ του παρελθόντος ξανακάνει την εμφάνισή της. Οπως έγινε τις προάλλες με τη Σοφία Λόρεν, η οποία στον εορτασμό των 80 ετών της φωτογραφήθηκε με την άσβεστη λάμψη του μύθου της.

Παρατηρώντας την, κομψή, ευγενική, χαριτωμένη, δεν μπόρεσα να μη σκεφτώ για άλλη μία φορά ότι ο κόσμος του θεάματος, με όλα τα στραβά, με όλες τις παθογένειές του, με όλα τα σκοτεινά μυστικά του, είχε άλλη ποιότητα. Επειτα είδα την Μπιγιονσέ να παριστάνει μέσα στο Λούβρο τη Μόνα Λίζα (από το Χιούστον), και δίπλα τον σύζυγο με το βλέμμα της αγελάδας να την καμαρώνει, και το επιβεβαίωσα.

*Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2014

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ