Η εξέλιξη των ψηφιακών τεχνολογιών αποτελεί σήμερα θεμελιώδη παράγοντα της διαμόρφωσης του οικονομικού, κοινωνικού, πολιτικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος ανά τον κόσμο. Σε επίπεδο επιχειρηματικής δράσης, οι συνθήκες αυτές αλλάζουν το επιχειρηματικό περιβάλλον, καθιστώντας το πιο γρήγορα εξελισσόμενο, πιο αβέβαιο, αλλά ταυτόχρονα και γόνιμο πεδίο ευκαιριών.
Στην εκμετάλλευση του νέου, ψηφιακού εταιρικού περιβάλλοντος και στη μετατροπή του σε πεδίο ευκαιριών φιλοδοξεί να συμβάλει το βιβλίο «Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Μάρκετινγκ: καινοτόμα μοντέλα σε ψηφιακό περιβάλλον», που μόλις κυκλοφόρησε από τον εκδοτικό οίκο Rosili (456 σελίδες, τιμή 41 ευρώ).
Η Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Μάρω Βλαχοπούλου και ο Αναπληρωτής Καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο της Αθήνας Σέργιος Δημητριάδης, που συνυπογράφουν το βιβλίο, αναλύουν τον τρόπο με τον οποίο η ψηφιακή εποχή μετασχηματίζει τη λειτουργία των οργανισμών και των επιχειρήσεων.
Στο πλαίσιο αυτό το βιβλίο προσφέρει σε επαγγελματίες του χώρου, σε επιχειρηματίες, σε στελέχη και σε σπουδαστές μια ολοκληρωμένη προσέγγιση στο σχεδιασμό, την υλοποίηση και μέτρηση αποτελεσματικότητας της στρατηγικής του ηλεκτρονικού επιχειρείν & μάρκετινγκ. Στόχος των συγγραφέων είναι το βιβλίο να λειτουργήσει ως ένας πλήρης οδηγός που θα υποστηρίξει τους σημερινούς και μελλοντικούς επιχειρηματίες με γνώσεις και πρακτικές δεξιότητες, ώστε να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν την ηλεκτρονική επιχειρηματική τους δράση με επιτυχία.
Για τον λόγο αυτό καλύπτει όλες τις πτυχές της εφαρμογής του ηλεκτρονικού επιχειρείν μέσα σε μια επιχείρηση και περιλαμβάνει πληθώρα πρακτικών εφαρμογών μέσα από παραδείγματα και μελέτες περιπτώσεων που καταδεικνύουν την αποτελεσματικότητα διαφόρων μεθοδολογιών, τεχνικών και μοντέλων στην πράξη.
Ενδεικτικοί του περιεχομένου είναι οι τίτλοι των 10 κεφαλαίων του εγχειριδίου:
–Το ψηφιακό περιβάλλον και το μάρκετινγκ.
–Συμπεριφορά καταναλωτή στην ψηφιακή εποχή.
–Έρευνα αγοράς και διαχείριση πληροφοριών.
–Στρατηγικός προγραμματισμός ψηφιακής επιχειρηματικής δράσης.
–Καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα και μάρκετινγκ.
–Δημιουργία αξίας: προϊόντα, υπηρεσίες, περιεχόμενο.
–Δημιουργία εσόδων και τιμολόγηση στο Διαδίκτυο.
–Πολυ-καναλική διανομή και πωλήσεις.
–Επικοινωνία-προβολή στο ψηφιακό περιβάλλον.
–Μέτρηση αποτελεσματικότητας ηλεκτρονικού επιχειρείν και μάρκετινγκ.