Πάνος Παλαιολόγος: Εξάγουμε boutique φιλοξενία

Αν το ζητούμενο στη χώρα μας είναι οι τουρίστες υψηλού εισοδήματος και τα πολύ θετικά αποτελέσματα τότε τα μικρά πολυτελή boutique ξενοδοχεία είναι «παράδειγμα προς μίμηση».

Αν το ζητούμενο στη χώρα μας είναι οι τουρίστες υψηλού εισοδήματος και τα πολύ θετικά αποτελέσματα τότε τα μικρά πολυτελή boutique ξενοδοχεία είναι «παράδειγμα προς μίμηση». Τελευταίως δε σε αυτήν την «κούρσα» αρωγός τους είναι η ένταξή τους κάτω από μία «ομπρέλα» που τους προσδίδει κύρος, ποιότητα και συγκριτικό πλεονέκτημα στη διαπραγμάτευση των τιμών. Παγκόσμια πρακτική που έχει υιοθετηθεί ευρέως πια στην Ελλάδα, οι εταιρείες διαχείρισης και τα δίκτυα προβολής και προώθησης εξασφαλίζουν μεγαλύτερο «αποτύπωμα» στα μικρά ξενοδοχεία boutique. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα έχουν διευρύνει σημαντικά το «χαρτοφυλάκιό» τους, με την τεχνογνωσία να τους ανοίγει φτερά και στο εξωτερικό.

Συμβόλαια
Σε προχωρημένες συζητήσεις για άλλα τέσσερα συμβόλαια διαχείρισης στο εξωτερικό, μετά τα δύο ξενοδοχεία στην Κωνσταντινούπολη και στη Βηρυτό, βρίσκεται η HotelBrain που δραστηριοποιείται από το 2000 στη διαχείριση και ανάπτυξη μονάδων με ειδίκευση στα μικρά και πολυτελή ξενοδοχεία. Σήμερα το χαρτοφυλάκιο των συνεργασιών της ξεπερνά τα 80 ξενοδοχεία σε 29 προορισμούς στην Ελλάδα, από τα 56 συμφωνητικά διαχείρισης σε 16 προορισμούς που είχε τον Σεπτέμβριο του 2012, έχοντας ενισχύσει την παρουσία της σε Μύκονο, Σαντορίνη και Κρήτη και εγκαινιάζοντας νέους προορισμούς.
Συγκεκριμένα, το 2014 στο δίκτυό της εντάχθηκαν ακόμη 12 ξενοδοχεία, ένα στη Χαλκιδική, τέσσερα στη Μύκονο, ένα στη Σαντορίνη, ένα στον Μαραθώνα, ένα στην Ανδρο, ένα στην Κέρκυρα, ένα στη Σκύρο, ένα στο Κουφονήσι και ένα στη Λευκάδα. Παρότι οι προορισμοί διευρύνονται, το κύριο δυναμικό της εταιρείας παραμένει στη Σαντορίνη και στη Μύκονο, με 30 και 16 ξενοδοχεία αντίστοιχα. Ταυτόχρονα μια σειρά από αιτήματα ξενοδοχείων είναι σε αναμονή. «Θέλουμε να είμαστε μακράν η καλύτερη και πιο αξιόπιστη εταιρεία διαχείρισης μικρών πολυτελών ξενοδοχείων» λέει ο πρόεδρος και ιδρυτής της HotelBrain κ. Πάνος Παλαιολόγος.
Στο Ντουμπάι


«Μας ενδιαφέρει πάρα πολύ να αναπτυχθούμε στο εξωτερικό», προσθέτει, «και συζητούμε τέσσερα νέα project, δύο στον Λίβανο, ένα στο Ντουμπάι και ένα στη λίμνη Οχρίδα», τα οποία περιλαμβάνουν και συμμετοχή στη φάση της κατασκευής των υποδομών. Ειδικότερα στο Ντουμπάι πρόκειται για ένα συγκρότημα πολυτελών κατοικιών στην Ελεύθερη Ζώνη το οποίο «οι ιδιοκτήτες θέλουν πλέον να λειτουργήσουν με νοοτροπία και concept boutique ξενοδοχείου» εξηγεί ο κ. Παλαιολόγος. Οι εργασίες πρόκειται να αρχίσουν αμέσως, με το συγκρότημα να παραμένει ανοιχτό και ορίζοντα ολοκλήρωσης τα δύο χρόνια.
Στον Λίβανο θα κατασκευαστούν δύο νέα πολυτελή ξενοδοχεία, με ορίζοντα ολοκλήρωσης ενάμιση χρόνο και τρία χρόνια. Αντίστοιχα, στη λίμνη Οχρίδα πρόκειται να κατασκευαστεί boutique ξενοδοχείο 15 δωματίων, με γαστρονομικό εστιατόριο. Στα συγκεκριμένα εγχειρήματα η HotelBrain βρίσκεται σε συνεργασία με τους επενδυτές ώστε το τελικό προϊόν να υλοποιηθεί εξαρχής με τις προδιαγραφές που απαιτούνται. «Συμμετέχουμε στη διαδικασία. Οσο πιο πολύ ασχολούμαστε πριν τόσο καλύτερα αποτελέσματα έχουμε κατά τη διάρκεια της λειτουργίας» υποστηρίζει.
Η εφετινή χρονιά έχει ήδη δείξει πολύ θετικά σημάδια και αναμένεται να είναι ιδιαιτέρως ανοδική, με τον κ. Παλαιολόγο να εκτιμά ότι «θα ξεπεράσουμε τα 50 εκατ. ευρώ» σε τζίρο των ξενοδοχείων που διαχειρίζεται η εταιρεία. Στους στόχους επίσης για το 2014 είναι και η ενίσχυση της μέσης πληρότητας των μονάδων σε ποσοστό 70,1% και της μέσης ημερήσιας τιμής στα 170,4 ευρώ.


Εντυπωσιακή αύξηση των κρατήσεων εφέτος
30 ξενοδοχεία διαχειρίζεται η Tresor Hotels & Resorts και 31 η Aqua Vista Hotels με στόχο τα 50 στη διετία

Τα 30 ξενοδοχεία-μέλη σε 20 προορισμούς στην Ελλάδα αριθμεί η Trésor Hotels & Resorts, affiliation που ιδρύθηκε το 2012 με βασική δραστηριότητα την προβολή και δικτύωση ανεξάρτητων ελληνικών boutique ξενοδοχείων τεσσάρων και πέντε αστέρων σε καλοκαιρινούς και χειμερινούς τουριστικούς προορισμούς της χώρας, στην εσωτερική και διεθνή αγορά. «Διαχειριζόμαστε τα 15 από τα ξενοδοχεία» σημειώνει ο γενικός διευθυντής της εταιρείας κ. Πάνος Πανταζόπουλος αναφερόμενος στο δίκτυο της ελληνικής επικράτειας, καθώς το επόμενο τρίμηνο αναμένεται να ενταχθούν και τα πρώτα ξενοδοχεία σε Ιταλία και Ελβετία.
Οι ενέργειες προβολής εστιάζουν σε συμμετοχές σε διεθνείς εκθέσεις (Λονδίνο, Βερολίνο, Παρίσι και Κάννες από το 2014), σύνδεση με ταξιδιωτικά γραφεία, καθώς και το loyalty club της εταιρείας, το οποίο πλέον διαθέτει πάνω από 10.000 μέλη. Στο πλαίσιο μάλιστα των παροχών προς τα μέλη και τον εμπλουτισμό του προϊόντος, η εταιρεία ξεκινά έναν διαδικτυακό ραδιοφωνικό σταθμό, ο οποίος θα μεταδίδει μουσική με θεματικές ζώνες, εκδίδει ένα βιβλίο το οποίο θα βρίσκεται στις μονάδες με εικόνες από τα ξενοδοχεία του δικτύου και τους προορισμούς τους, λανσάρει ένα application με δυνατότητα κρατήσεων και ξεκινά μια διαφημιστική καμπάνια με σποτ σε συνδρομητικό κανάλι. «Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα brand γύρω από την ελληνική φιλοξενία» λέει ο κ. Πανταζόπουλος, αναφέροντας ότι τα boutique ξενοδοχεία «είναι αδύνατον να προβληθούν μόνα τους». Η εφετινή χρονιά προδιαγράφεται ιδιαίτερα θετική, με τις προκρατήσεις να είναι «πολύ ανοδικές» τονίζει και προσθέτει ότι η εταιρεία προσπαθεί να προβάλει και «πιο δύσκολους» προορισμούς, πέρα από τη Σαντορίνη και τη Μύκονο.
Στα 31 ξενοδοχεία έχει φθάσει το δίκτυο της Aqua Vista Hotels, η οποία πλέον φιλοδοξεί να έχει εντάξει 50 μονάδες μέσω διαχείρισης ή affiliation ως το 2016. Η εταιρεία είναι σε συνεννόηση για την ένταξη επίσης τεσσάρων ξενοδοχείων ως το τέλος του καλοκαιριού, σύμφωνα με τον συνιδιοκτήτη της κ. Γιώργο Τσολακάκη, ο οποίος επισημαίνει το εντεινόμενο ρεύμα για την αγορά των boutique ξενοδοχείων, καθώς και την εντυπωσιακή αύξηση των κρατήσεων για την εφετινή χρονιά. Η ελληνική αλυσίδα, η οποία ιδρύθηκε το 2009 με έδρα στο Λονδίνο και θυγατρική στη Σαντορίνη, διαχειρίζεται ήδη 19 μονάδες στη Σαντορίνη, ενώ στο affiliation περιλαμβάνονται επτά ξενοδοχεία στη Μύκονο, ένα στην Κρήτη, ένα στη Φολέγανδρο, ένα στη Νάξο, ένα στην Υδρα και ένα στη Σκιάθο. Το affiliation προβολής και μάρκετινγκ εκπροσωπεί κυρίως μονάδες μικρής δυναμικότητας, τύπου boutique, σε διεθνείς εκθέσεις και δίκτυο ταξιδιωτικών πρακτόρων.

Ιστορικά κτίρια

  • Δεκαεπτά ξενοδοχεία τα οποία λειτουργούν σε κτίρια ιστορικής σημασίας στη χώρα εκπροσωπεί το Υάδες Heritage & Hospitality, μη κερδοσκοπικός οργανισμός και δίκτυο προβολής και προώθησης το οποίο παρέχει διεθνές branding, εκπροσώπηση μάρκετινγκ και πωλήσεις σε αγορές του εξωτερικού. Η αλυσίδα δημιουργήθηκε στην Ελλάδα το 2005 και είναι το μοναδικό ελληνικό μέλος του πανευρωπαϊκού δικτύου Historic Hotels of Europe, ενώ συνεργάζεται με την Historic Hotels of America. Προτεραιότητα για το προϊόν, πέρα από την ιστορικότητα των κτιρίων, είναι οι υπηρεσίες υψηλού επιπέδου και η ανάδειξη της ελληνικής κληρονομιάς, της παράδοσης και της φιλοξενίας, λέει η πρόεδρος των Historic Hotels of Europe και ιδρύτρια του Yades Greek Historic Hotels Βαρβάρα Αυδή, επισημαίνοντας την «πολύ μεγάλη ζήτηση» γι’ αυτή την ειδική κατηγορία. Βασικές αγορές των ξενοδοχείων στη χώρα είναι οι ΗΠΑ, η Αγγλία, το Βέλγιο και η Γερμανία, ενώ φέτος παρατηρείται μεγάλη αύξηση από την Κίνα. Η Historic Hotels of Europe δημιουργήθηκε πριν από δέκα χρόνια και συνενώνει κάτω από την ομπρέλα της 17 αλυσίδες σε 16 χώρες, εκπροσωπώντας περίπου 1.000 ξενοδοχεία που λειτουργούν σε κτίρια ιστορικής σημασίας, κάστρα, μοναστήρια, αρχοντικά και βίλες.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk