Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός προωθεί απόφαση η οποία εξορθολογίζει τη διασπορά των Λιμενικών Φυλακίων. Σύμφωνα με αυτήν, πέραν των υπαρχόντων, ιδρύονται επιπλέον 19, με αποκλειστικό γνώμονα την ευελιξία στην αντιμετώπιση τοπικών αναγκών. Η υπουργική απόφαση θα συνοδεύει την κύρωση του Προεδρικού Διατάγματος για τη νέα διάρθρωση των Λιμενικών Αρχών.
Η νέα διάρθρωση των συνολικά 50 Λιμενικών Φυλακίων διαμορφώνεται ως εξής:
Στο Κ.Λ. Αλεξανδρούπολης ιδρύεται το Λ/Φ Μαρώνειας και διατηρείται το Λ/Φ Μάκρης. Στο Κ.Λ. Καβάλας ιδρύεται το Λ/Φ Ελευθερών. Στο Λ/Χ Ιερισσού διατηρούνται τα Λ/Φ Μονής Βατοπεδίου και Λ/Φ Όρμου Παναγιάς. Στο Κ.Λ. Θεσσαλονίκης διατηρούνται τα Λ/Φ Καλαμαριάς και Λ/Φ Πύδνας.
Στο Κ.Λ. Βόλου ιδρύεται το Λ/Φ Αγίου Ιωάννη Μουρεσίου. Στο Λ/Χ Στυλίδας ιδρύονται τα Λ/Φ Αρκίτσας και Λ/Φ Αγίου Κωνσταντίνου.
Στο Λ/Χ Σκιάθου ιδρύεται το Λ/Φ Λουτρ. Γλώσσας Σκοπέλου. Στο Λ/Χ Αιδηψού ιδρύονται τα Λ/Φ Ωρεών Ευβοίαςκαι Λ/Φ Λίμνης Ευβοίας. Στο Λ/Χ Καρύστου ιδρύεται το Λ/Φ Μαρμαρίου. Στο Λ/Χ Κύμης ιδρύεται το Λ/Φ Παραλίας Πετριών Ευβοίας.
Στο Κ.Λ. Ραφήνας ιδρύεται το Λ/Φ Αγίας Μαρίνας. Στο Λ/Χ Σαρωνικού διατηρείται το Λ/Φ Καλαμακίου. Στο Κ.Λ. Πειραιά διατηρούνται τα Λ/Φ Αργοσαρωνικού, Λ/Φ Ξαβερίου και Λ/Φ ΣΕΦ. Στο Λ/Χ Αίγινας διατηρούνται τα Λ/Φ Σουβάλας, Λ/Φ Αγ. Μαρίνας και ιδρύεται το Λ/Φ Αγκιστρίου.
Στο Λ/Χ Κορίνθου ιδρύεται το Λ/Φ Πόρτο Γερμενό. Στο Λ/X Νεάπολης Βοιών διατηρείται το Λ/Φ Ελαφονήσου και ιδρύεται το Λ/Φ Καψαλίου Κυθήρων. Στο Κ.Λ. Καλαμάτας ιδρύεται το Λ/Φ Αγ. Νικολάου Λεύκτρου και διατηρείται το Λ/Φ Μαρίνας Καλαμάτας.
Στο Λ/Χ Μεσολογγίου ιδρύεται το Λ/Φ Αστακού. Στο Λ/Χ Κεφαλληνίας δημιουργείται το Λ/Φ Ληξουρίου. Στο Λ/Χ Ζακύνθου συστήνεται το Λ/Φ Αγ. Νικολάου Βολιμών, ενώ στο Λ/Χ Αγίου Νικολάου διατηρείται το Λ/Φ Ελούντας.
Στα Λ/Χ Άνδρου και Θήρας διατηρούνται τα Λ/Φ Μπατσίου και Αθηνιού αντιστοίχως, ενώ τα Λιμενικά Φυλάκια τους διατηρούν η Αιγιάλη Αμοργού, η Δονούσα, η Ηρακλειά Νάξου, τα Κουφονήσια και η Σχοινούσα, που υπάγονται στο Λ/Χ Νάξου.
Στην Πάρο, διατηρείται το Λ/Φ στη Νάουσα που υπάγεται στο οικείο Λ/Χ, ενώ συστήνεται το Λ/Φ Αντίπαρου. Το Λ/Χ Σύρου διατηρεί το Λ/Φ στην περιοχή του Φοίνικα Σύρου ενώ Λ/Φ, επίσης, διατηρείται στη Σίκινο το οποίο θα υπάγεται στο Λ/Χ Ίου, όπως και στη Θέρμη, το οποίο θα υπάγεται στο Κ.Λ. Μυτιλήνης.
Παράλληλα στο Λ/Χ Σάμου διατηρούνται τα Λ/Φ Μαραθόκαμπου και Λ/Φ Αγαθονησίου, στο Λ/Χ Κω διατηρούνται τα Λ/Φ Μαρίνας Κω και Λ/Φ Μανδρακίου Κω και, τέλος, στο Κ.Λ. Ρόδου διατηρούνται τα Α΄ Λ/Φ Μανδρακίου και Β΄ Λ/Φ Μαρίνας Ρόδου.
Σημειώνεται από το υπουργείο Ναυτιλίας ότι από τη συγκεκριμένη αναδιάρθρωση προκύπτει εξοικονόμηση πόρων, παραπάνω από 500.000 ευρώ ετησίως αλλά κυρίως με τη μεταρρύθμιση αυτή, εξοικονομούνται για επιχειρησιακές ανάγκες περίπου 700 άνδρες και γυναίκες του Λιμενικού Σώματος, οι οποίοι αποδεσμεύονται από τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις, «που αποτελούσαν μέχρι σήμερα τροχοπέδη στην άσκηση των επιχειρησιακών καθηκόντων στις περιοχές τους».



