Facebook και Ζούκερμπεργκ στο μικροσκόπιο

Προτού ακόμη ξεκινήσει (αύριο, Δευτέρα) η παρουσίαση (roadshow) της Facebook για την προσέλκυση επενδυτών εν όψει της εισαγωγής της εταιρείας στη Wall Street που προγραμματίζεται για την Παρασκευή 18 Μαΐου ξεκίνησαν η γκρίνια και οι αμφισβητήσεις. Η κορυφαία εταιρεία κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο θα πάψει να είναι πλέον μια ιδιωτική επιχείρηση και κατά πολλούς αυτή η κεφαλαιώδης μεταβολή στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της δικαιολογεί από μόνη της ακόμη και επιθέσεις στο εντυπωσιακά επιτυχημένο διαδικτυακό προϊόν που προσφέρει σε όλον τον πλανήτη ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ.

Προτού ακόμη ξεκινήσει (αύριο, Δευτέρα) η παρουσίαση (roadshow) της Facebook για την προσέλκυση επενδυτών εν όψει της εισαγωγής της εταιρείας στη Wall Street που προγραμματίζεται για την Παρασκευή 18 Μαΐου ξεκίνησαν η γκρίνια και οι αμφισβητήσεις. Η κορυφαία εταιρεία κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο θα πάψει να είναι πλέον μια ιδιωτική επιχείρηση και κατά πολλούς αυτή η κεφαλαιώδης μεταβολή στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της δικαιολογεί από μόνη της ακόμη και επιθέσεις στο εντυπωσιακά επιτυχημένο διαδικτυακό προϊόν που προσφέρει σε όλον τον πλανήτη ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ.
Η «Wall Street Journal» σε εκτενές ρεπορτάζ με τίτλο «Η μεγάλη αμφιβολία για τη Facebook» έθεσε προ ολίγων ημερών εν αμφιβόλω τις δυνατότητες της επιχείρησης να διατηρήσει την τεράστια διαφημιστική αγορά με τζίρο 3 δισ. δολαρίων που έχει δημιουργήσει τα τελευταία χρόνια. Η αμερικανική εφημερίδα αμφισβητεί συγκεκριμένα τις δυνατότητες που έχουν ο δαιμόνιος Ζούκερμπεργκ και οι συνεργάτες του να πείσουν τους διαφημιστές και τους διαφημιζομένους να επενδύσουν στις νέες μορφές και στους τρόπους διαφήμισης που τόσο ακριβά πλήρωσε η εταιρεία του για να σχεδιάσει και να θέσει σε λειτουργία.
Ειρήσθω εν παρόδω, οι επενδύσεις στη διαφήμιση οδήγησαν μεταξύ άλλων και στην πρώτη πτώση κερδών που ανακοίνωσε η Facebook το πρώτο τρίμηνο του έτους, παρά το νέο άλμα που έκανε ο τζίρος της εταιρείας.
Συγκεκριμένα το τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου τα κέρδη της Facebook συρρικνώθηκαν κατά 12% στα 205 εκατ. δολάρια συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι, ενώ οι πωλήσεις της εταιρείας εκτινάχθηκαν κατά 45% υψηλότερα στο 1,06 δισ. δολάρια, καθώς οι πελάτες της επιχείρησης ξεπέρασαν ήδη τα 900 εκατομμύρια μηνιαίως.
Η κάμψη των πωλήσεων αποδίδεται εν πολλοίς στις νέες δαπάνες για την έρευνα, την ανάπτυξη και το διαφημιστικό τμήμα της εταιρείας κοινωνικής δικτύωσης. Αυτές οι επενδύσεις αμφισβητούνται στο ρεπορτάζ της «Wall Street Journal», παρά το ότι το τρίμηνο που πέρασε τα διαφημιστικά έσοδα της Facebook καταγράφηκαν αυξημένα κατά 37%. «Το ερώτημα με το Facebook και τις άλλες εταιρείες των κοινωνικών μίντια είναι αν τελικά παίρνει ποτέ κανείς τα λεφτά που επενδύει σ’ αυτές. Προσωπικώς αναρωτιέμαι αν ένας καταναλωτής βλέπει τη διαφήμισή μου και αν εν τέλει θα αγοράσει το καινούργιο μας μοντέλο» δήλωσε στην οικονομική εφημερίδα ο Μάικλ Σπραγκ, αντιπρόεδρος του Τμήματος Μάρκετινγκ της Kia Motors στη Βόρεια Αμερική, ο οποίος πάντως αποκάλυψε ότι σκοπεύει να αυξήσει τις διαφημίσεις της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας στο Facebook.
Αλλοι αρθρογράφοι πάντως χαρακτηρίζουν παρόμοια δημοσιεύματα υποβολιμαία. Αυτοί χαρακτηρίζουν «επιθέσεις» την κριτική που δέχεται το τελευταίο χρονικό διάστημα η Facebook και ο Ζούκερμπεργκ προσωπικά. Επιθέσεις τις οποίες αποδίδουν στον φθόνο των ανταγωνιστών. Ο Κλάιβ Κρουκ του Bloomberg αναφέρει ως παράδειγμα την αγωγή που κατέθεσε προ ολίγων εβδομάδων η Yahoo! κατά της Facebook, με την οποία κατηγορεί την εταιρεία του Ζούκερμπεργκ για αντιγραφή τουλάχιστον 10 δικών της διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, καθώς και συστημάτων και μεθόδων διαφήμισης στο Διαδίκτυο.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk