Τ
Ο ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΚΟ πόρισμα για την τοποθέτηση του εκρηκτικού μηχανισμού που προκάλεσε τη μερική βύθιση του οχηματαγωγού «ΑΝΝΑ V» τον προηγούμενο Ιούλιο στην Πάτρα αποτελεί την πλέον πρόσφατη εξέλιξη στο σίριαλ των περίεργων περιστατικών που καταγράφονται τα τελευταία χρόνια σε πλοία των αδελφών Βεντούρη και απασχολούν τις δικαστικές αρχές. Στους φακέλους που έχουν σχηματίσει οι δικαστικοί λειτουργοί περιέχονται πραγματογνωμοσύνες και μαρτυρίες για σειρά αδικημάτων όπως «πρόκληση ναυαγίου», «απάτες σχετικές με ασφάλειες» και «απόπειρες δολοφονιών», τα οποία αφορούν και έχουν διαδραματισθεί σε πλοία του στόλου των αδελφών Βεντούρη και για τα οποία αναζητούνται οι φυσικοί και ηθικοί αυτουργοί.


Ο εισαγγελέας Πατρών κ. Ι. Αγγελής άσκησε για την έκρηξη στις 19.7.1996 στο πλοίο «ΑΝΝΑ V» ποινική δίωξη κατά παντός υπευθύνου, οι έρευνες όμως των δικαστικών και λιμενικών αρχών της αχαϊκής πρωτεύουσας προσανατολίζονται προς συγκεκριμένη κατεύθυνση.


Το «ΑΝΝΑ V» ήταν ιδιοκτησίας του Απόστολου Βεντούρη, ο οποίος, όπως και τα άλλα τρία αδέλφια του, τον Ευάγγελο, τον Αντώνη (έχουν πλοία στις γραμμές Αργοσαρωνικού και Κυκλάδων) και τον Γεώργιο Κ. Βεντούρη (ο οποίος έχει απασχολήσει τα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων λόγω της διαμάχης του με την πρώην σύζυγό του Χαρά), έχει διαχωρίσει από το 1986 τις επιχειρηματικές δραστηριότητές του.


Και αυτή η αρχική διευκρίνιση θεωρείται αναγκαία αφού σε σειρά τηλεοπτικών κυρίως ρεπορτάζ η σύγχυση προσώπων είναι διαρκής ­ πολλοί πιστεύουν ότι ο Βεντούρης είναι… «ένας» ­ με αποτέλεσμα να δημιουργείται σειρά παρεξηγήσεων εντός και εκτός οικογενείας.


Η τοποθέτηση εκρηκτικού μηχανισμού τύπου «χελώνας» στο «ΑΝΝΑ V» προκάλεσε τη μερική βύθισή του και ουσιαστικά την απόσυρσή του από τα δρομολόγια της γραμμής Ελλάδας – Ιταλίας.


Από την πλευρά του πλοιοκτήτη κ. Απ. Βεντούρη, σύμφωνα και με εκμυστηρεύσεις προς τους δικαστικούς λειτουργούς, υποστηρίζεται ότι «η συγκεκριμένη επίθεση είναι έργο του εξαδέλφου του Γεωργίου ­ του Δημητρίου ­ Βεντούρη, ο οποίος έχει βεβαρημένο ποινικό μητρώο». Ως λόγος της συγκεκριμένης πράξης προβάλλεται από τον κ. Απ. Βεντούρη ο ισχυρισμός ότι «ο εξάδελφός του ­ τον οποίον οι αδελφοί Βεντούρη αποκαλούν για λόγους διαχωρισμού με τα αγγλικά αρχικά του «Τζι-Ντι-Βι» (GDV) ­ βυθίζει τα πλοία του επειδή είναι ζηλόφθονος και εκδικητικός».


Είναι, όμως, ο… «GDV» το πρόσωπο – κλειδί της ημιβύθισης του πλοίου στην Πάτρα;


Οι αξιωματικοί του Λιμενικού και ο εισαγγελέας Πατρών, μετά από τη διαβίβαση των σχετικών φακέλων, εξετάζουν επισταμένως δύο άλλες υποθέσεις βύθισης πλοίων της οικογένειας. Πρόκειται για τον καταποντισμό στις 5.3.1994 στο Αίγιο του πλοίου του αδελφού του Απόστολου, Γ. Κ. Βεντούρη, του «Grekia Express», για τον οποίο το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Αιγίου με το υπ’ αριθμόν 58/96 τής 1/7/96 βούλευμά του παρέπεμψε τον πλοιοκτήτη Γεώργιο Βεντούρη και τον ναυτικό Ιωάννη Βαγγέλη για «πρόκληση ναυαγίου από πρόθεση» και «απάτη σχετική με τις ασφάλειες». Το ύψος της ασφάλειας του «Grekia Express» έφθανε στα 8 εκατομμύρια δολάρια. Ως αιτία της εσκεμμένης βύθισης του πλοίου φέρεται το «άνοιγμα των φίλτρων θαλάσσης από τον ναυτικό κατόπιν εντολής του πλοιοκτήτη».


Μια άλλη υπόθεση ναυταπάτης που σχετίζεται με πλοίο της οικογένειας Βεντούρη και επανεξετάζεται συγκριτικά από τους δικαστικούς λειτουργούς των Πατρών είναι η βύθιση με εκρηκτικό μηχανισμό στις 24.3.1988 στον νέο μώλο του Πειραιά του πλοίου «Italian Express», ιδιοκτησίας του κ. Απόστολου Βεντούρη. Η ελληνική Δικαιοσύνη άσκησε ποινική δίωξη κατά του Απόστολου Βεντούρη και του εξαδέλφου του Γεωργίου Δ. Βεντούρη για «πρόκληση ναυαγίου» μετά την πρωτοβουλία του… εξαδέλφου να εμφανισθεί ενώπιον των δικαστικών αρχών και να ομολογήσει τη δολιοφθορά. Ο κ. Γεώργιος Δ. Βεντούρης προσκόμισε μάλιστα κασέτες με τηλεφωνικές συνομιλίες του με ομάδα δυτών, όπου έδινε εντολές για τον τρόπο τοποθέτησης των εκρηκτικών «κατόπιν παραγγελίας του Απόστολου». Η υπόθεση έφθασε στις 16.12.1990 στα βρετανικά δικαστήρια μετά από αγωγή ασφαλιστικών εταιρειών του Λονδίνου ­ το πλοίο είχε ασφαλιστεί για 9 εκατομμύρια δολάρια ­ κατά του Απόστολου Βεντούρη. Ο έλληνας πλοιοκτήτης μετά από ακροαματική διαδικασία 50 ημερών απαλλάχθηκε της κατηγορίας της απάτης. Η υπόθεση αυτή όμως εκκρεμεί ενώπιον των ελληνικών δικαστηρίων και θα εκδικαστεί ­ σε πρώτο βαθμό ­ το πρώτο δίμηνο του 1997.


Και ο εξάδελφος όμως Γεώργιος Δ. Βεντούρης είχε τις δικές του «περιπέτειες»: το «Παναγία Παξών», πλοίο που απέκτησε με ανεξόφλητο δάνειο ­ χρωστά ακόμη 2.300.000 δολάρια ­ από την Εθνική Τράπεζα, αποτέλεσε στόχο βομβιστικής επίθεσης στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ ο ίδιος, λίγες ημέρες πριν, ήταν θύμα άγριου ξυλοδαρμού…