Ο ενημερωμένος καταναλωτής είναι το ισχυρότερο ανάχωμα σε λογικές αισχροκέρδειας, εκτιμά ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή κ. Γ.Οικονόμου. Προς αυτή την κατεύθυνση προαναγγέλλει την αναβάθμιση της γραμμής καταναλωτή 1520 με νέες υπηρεσίες, μεταξύ των οποίων εντάσσεται η ενημέρωση μέσω του Παρατηρητηρίου Τιμών, στις πληροφορίες του οποίου αποκτούν πλέον πρόσβαση οι καταναλωτές. Ο κ. Οικονόμου παραδέχεται ωστόσο ότι υπάρχουν καθυστερήσεις όσον αφορά τα μηνύματα στα κινητά τηλέφωνα και τους φωτεινούς πίνακες στις λαϊκές αγορές, όπως προέβλεπαν τα μέτρα κατά της ακρίβειας.

– Τι κάνετε ως γενικός γραμματέας Καταναλωτή ώστε να ενημερώσετε τους καταναλωτές για τα δικαιώματά τους;

«Ο ενημερωμένος καταναλωτής είναι η πιο αξιόπιστη απάντηση στις προκλήσεις των ανοιχτών και ελεύθερων αγορών, το ισχυρότερο ανάχωμα σε λογικές αισχροκέρδειας και παραπλάνησης. Για αυτό δεν θα σταματήσουμε να αναπτύσσουμε δράσεις πληροφόρησης των πολιτών και να επενδύουμε στην ανάπτυξη και στη διεύρυνση του καταναλωτικού κινήματος. Εχουμε ξεκινήσει και θα συνεχίσουμε κύκλο ενημερωτικών εκδηλώσεων για τις σχέσεις καταναλωτών και τραπεζών, σχεδιάζουμε τη δημιουργία δικτύου σχολείων με τα οποία θα αναπτύσσουμε από κοινού εκπαιδευτικές δράσεις για τους νέους, προγραμματίζουμε πρωτοβουλίες ενημέρωσης για τον καταναλωτή ενεργειακών προϊόντων, για την αγορά τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, για τις διασυνοριακές συναλλαγές και τις αγορές από το Διαδίκτυο και φυσικά θα συνεχίσουμε να επιδεικνύουμε τα αντανακλαστικά που απαιτούνται κάθε φορά που η επικαιρότητα αναδεικνύει ζητήματα για τα οποία οι καταναλωτές πρέπει να έχουν γρήγορη και υπεύθυνη πληροφόρηση».

– Η ενημέρωση των καταναλωτών (με SΜS teletext κτλ.) για τις φθηνές τιμές περιλαμβάνεται στα 41 μέτρα κατά της ακρίβειας. Πού σκοντάφτει η υλοποίηση αυτού του μέτρου;

«Υπάρχουν ορισμένες καθυστερήσεις που οφείλονται κυρίως στην τήρηση συγκεκριμένων διαδικασιών που προβλέπονται από τον νόμο αλλά και στην απαραίτητη περίοδο δοκιμής και προσαρμογής αυτών των συστημάτων. Ωστόσο το επόμενο διάστημα το υπουργείο Ανάπτυξης αλλά και οι καταναλωτές θα έχουν στη διάθεσή τους πληροφορίες για το εύρος τιμών που υπάρχει στην αγορά μέσω του Παρατηρητηρίου Τιμών, για τις τιμές καυσίμων αλλά και άλλες χρήσιμες οδηγίες μέσα από τη γραμμή καταναλωτή 1520 για μια σειρά θέματα που τους αφορούν».

– Είναι έτοιμο το 1520 να ανταποκριθεί στις ανάγκες των καταναλωτών;

«Η γραμμή καταναλωτή 1520 αποτελεί για εμάς αλλά και για τους καταναλωτές ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο. Ειδικά εφέτος έχει αναβαθμιστεί και θα παρέχει πιο αποτελεσματικές υπηρεσίες και δεν θα περιορίζεται στην καταγραφή παραπόνων και καταγγελιών. Στις υπηρεσίες αυτές περιλαμβάνονται η συστηματική έρευνα των εξελίξεων και προοπτικών στην αγορά, η ανάπτυξη εργαλείων και διαδικασιών ενημέρωσης, η δικτύωση με ανάλογα παρατηρητήρια ή οργανισμούς που λειτουργούν σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, η ενημέρωση των καταναλωτών για τα αποτελέσματα τιμοληψιών και η παρακολούθηση μέσω ειδικών δεικτών της κοινωνικής υπευθυνότητας που επιδεικνύεται σε κάθε κλάδο της οικονομίας σχετικά με την προστασία και τον σεβασμό στον καταναλωτή».