Αν και παράδοξη για το μέγεθος των τότε μοντέλων της smart, η συνεργασία της με τη γερμανική BRABUS, έναν από τους διασημότερους βελτιωτικούς οίκους παγκοσμίως, χρονολογείται ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 αποδίδοντας εμβληματικές εκδόσεις υψηλής ισχύος των fortwo, forfour και Roadster.
Ηταν λοιπόν αυτονόητο ότι και στη νέα εποχή της smart, αυτή που ορίζεται από μοντέλα με τις διακριτικές ονομασίες #1, #3 και #5, ο γερμανικός οίκος θα υπέγραφε τις κορυφαίες υλοποιήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών πλέον crossover και SUV, τα οποία προς το παρόν κατασκευάζονται αποκλειστικά στην Κίνα, στο πλαίσιο του προγραμματισμού των δύο συνιδιοκτητών της μάρκας, της Mercedes-Benz και της Geely.
Ωστόσο αν και τα #1 BRABUS και #3 BRABUS σταματούν στους 428 ίππους, το #5 BRABUS που γνωρίσαμε από κοντά στη Στουτγάρδη, στο περιθώριο της παρουσίασης των απλούστερων εκδόσεων του μοντέλου (Pro, Pro+, Premium, Pulse και Summit Edition), αποδίδει 646 ίππους, μέγεθος-ρεκόρ που οφείλεται σε μια σειρά τεχνολογικών επιλογών οι οποίες εδράζονται στην πλατφόρμα που επιλέχθηκε για το μοντέλο.

Αναζητώντας τις διαφορές
Πέρα από τα λογότυπα BRABUS που κοσμούν τις εξωτερικές επιφάνειες του αυτοκινήτου προϊδεάζοντας για τις δυνατότητές του, το ταχύτερο #5 διακρίνεται από τον μικρό διαχύτη μπροστά, τις κόκκινες λεπτομέρειες σε διάφορα σημεία του αμαξώματος και τις επίσης κόκκινες δαγκάνες των φρένων που «κρύβονται» μέσα στους τροχούς των 21 ιντσών, ως αποκλειστικό προνόμιο της έκδοσης με το ματ χρώμα.
Στον θάλαμο επιβατών το κυρίαρχο υλικό είναι το Alcantara ως επένδυση στο πολυλειτουργικό τιμόνι, στις κολόνες των θυρών και αλλού, με τα θερμαινόμενα εμπρός και πίσω καθίσματα να αφήνουν τον ίδιο χώρο φιλοξενίας για τους επιβάτες που συναντάμε στις άλλες εκδόσεις του μοντέλου (και χώρο αποσκευών 43 λίτρων μπροστά και 630 λίτρων πίσω) ενώ στο ταμπλό οι οθόνες τεχνολογίας OLED των 13 ιντσών πλαισιώνουν τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Full HD 10,25 ιντσών.

Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις εκδόσεις αποτελούν το Head-Up Display επαυξημένης πραγματικότητας διάστασης 25,6 ιντσών, ο φωνητικός βοηθός με υποστήριξη τεχνητής νοημοσύνης και το λειτουργικό σύστημα smart OS 2.0 που προσφέρει πλοήγηση παραμετροποιημένη ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα.
Παράλληλα, τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) όπως το smart Pilot Assist και το Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go και Highway Assist έχουν παραμετροποιηθεί από την ομάδα Ερευνας και Ανάπτυξης της smart στην Ευρώπη ενώ το ηχοσύστημα Sennheiser Signature Sound System των 1.190 Watt, με 20 ηχεία που υποστηρίζουν πολλαπλές μορφές εισόδου, από Stereo και Surround έως την πλήρη διαμόρφωση 7.1.4 Dolby Atmos, συνδυάζεται με αναδυόμενο ηχείο στο ταμπλό και επιλογές όπως Sound Effect Adjustment, Immersion Level, Bass Level και Sound Focus Zones.

Το σημείο αναφοράς
Στην καρδιά του αποκλειστικά τετρακίνητου #5 BRABUS, με μήκος 4,695 μέτρα, βρίσκεται η βελτιωμένη από τους Γερμανούς τεχνολογία ηλεκτροκίνησης συνολικής απόδοσης 475 kW (ή 646 ίππων), μέγεθος που επιτρέπει με τη συνδρομή του συστήματος Launch Control την επιτάχυνση από στάση σε 3,8 δευτερόλεπτα (και μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ./ώρα) ενώ η λειτουργία BRABUS παρέχει προσομοιωμένους ήχους θερμικού κινητήρα.

Για πρώτη φορά σε μοντέλο smart συναντάμε ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V, η οποία επιτρέπει την υπερ-ταχεία φόρτιση σε σταθμό συνεχούς DC ρεύματος έως και 400 kW που διαρκεί λιγότερο από 18 λεπτά για την ανάκτηση ενέργειας έως το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας (94 kWh), η οποία με πλήρη φόρτιση (που απαιτεί λιγότερο από 5,5 ώρες σε wallbox 22 kW) εξασφαλίζει αυτονομία 540 χλμ. Αυτό από μόνο του καθιστά το #5 BRABUS τη ναυαρχίδα της μάρκας, που στη χώρα μας θα διατίθεται από το καλοκαίρι.
