• Αναζήτηση
  • Αλλαγές στην όδευση της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης – Πελοποννήσου

    Νέα τροποποίηση στην όδευση του καλωδίου που θα φτάνει στην Πελοπόννησο _ τμήμα του έργου της μικρής ηλεκτρικής διασύνδεσης με την Κρήτη

    Νέα τροποποίηση στην όδευση του καλωδίου που θα φτάνει στην Πελοπόννησο – τμήμα του έργου της μικρής ηλεκτρικής διασύνδεσης με την Κρήτη – σχεδιάζει ο ΑΔΜΗΕ (Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας). Λαμβάνοντας υπόψη τις ενστάσεις των κατοίκων της Λακωνίας, η διοίκηση του Διαχειριστή δρομολογεί την υπογειοποίηση τεσσάρων χιλιομέτρων, προκειμένου να κατευνάσει τις αντιδράσεις των κατοίκων στη χερσόνησο του Μαλέα, όπου προβλέπεται να καταλήγει το καλώδιο.

    Επιπλέον, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε την Πέμπτη ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ κ. Μανούσος Μανουσάκης, στο περιθώριο του συνεδρίου «Ενέργεια και Ανάπτυξη 2017» του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (ΙΕΝΕ), μελετάται η βέλτιστη τοποθέτηση των πυλώνων σε σχέση με την απόστασή τους από μικρές ορεινές κοινότητες και οικισμούς. Μάλιστα δρομολογείται η αντικατάστασή τους – για όσους από αυτούς είναι τεχνικά εφικτό – με ειδικούς μικρότερους στύλους, ώστε να περιοριστεί η όχληση των κατοίκων στον μέγιστο δυνατό βαθμό.
    Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζουν στελέχη του Διαχειριστή, τυχόν υιοθέτηση μιας λύσης με αμιγώς υπόγειες καλωδιακές γραμμές (χωρίς εναέρια τμήματα) θα επέφερε καθυστέρηση δύο ετών στην υλοποίηση του έργου, λόγω των πρόσθετων τεχνικών απαιτήσεων, αλλά και των επιπλέον χρονοβόρων προπαρασκευαστικών εργασιών _ όπως εκπόνηση νέων μελετών, ανεύρεση νέων χώρων, πρόσθετες χρονοβόρες αδειοδοτήσεις, επανεξέταση του έργου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων κλπ.
    Ως αποτέλεσμα η ηλεκτρική ενέργεια της Κρήτης από το 2020 και μετά θα ετίθετο σε κίνδυνο και όλοι οι πολίτες της χώρας θα συνέχιζαν, για δύο επιπλέον έτη, να πληρώνουν, μέσω των λογαριασμών ρεύματος, το επιπλέον κόστος των χρεώσεων ΥΚΩ (Υπηρεσίες Κοινής Ωφελείας), επωμιζόμενοι το βάρος της κοινωνικής πολιτικής των εκάστοτε κυβερνήσεων για επιδότηση της μείωσης του κόστους ηλεκτροδότησης των μη διασυνδεδεμένων νησιών.
    Η όδευση του έργου της διασύνδεσης Κρήτης – Πελοποννήσου έχει ήδη τροποποιηθεί μία φορά με υπογειοποίηση περίπου του 30% του καλωδίου, μια τροποποίηση που έχει ανεβάσει σημαντικά το κόστος του έργου. «Είμαστε έτοιμοι να καταθέσουμε τη νέα τροποποιημένη μελέτη για τη Λακωνία, η οποία όμως δεν αλλάζει το χρονοδιάγραμμα του έργου», τόνισε κ. Μανουσάκης.
    Προτεραιότητα του ΑΔΜΗΕ, ωστόσο, παραμένει η έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου που είναι απολύτως απαραίτητο για το ΕΣΜΗΕ (Ελληνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας) και για το συνολικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα της χώρας, καθώς θα συμβάλει σημαντικά στον περιορισμό της ρύπανσης από την καύση άνθρακα στους συμβατικούς σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής.
    Επιπλέον, η ολοκλήρωση του έργου το 2020 θα οδηγήσει άμεσα σε περιορισμό των χρεώσεων ΥΚΩ κατά 150 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Το συγκεκριμένο ποσό αντιστοιχεί στο 50% των ΥΚΩ που χρεώνονται λόγω της μη διασύνδεσης της Κρήτης με το ηπειρωτικό σύστημα ηλεκτρισμού και ανέρχονται σήμερα σε 300 εκατ. ευρώ.
    Τα κοινωνικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη από το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Πελοποννήσου – Κρήτης θα μεγιστοποιηθούν με την υλοποίηση της μεγάλης διασύνδεσης Κρήτης – Αττικής, για την οποία η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ καταβάλλει προσπάθειες προκειμένου να ολοκληρωθεί το 2023.
    Όσον αφορά στη διασύνδεση των Κυκλάδων ο κ. Μανουσάκης από το βήμα του συνεδρίου του ΙΕΝΕ ανέφερε ότι έως τις αρχές του 2018 θα έχει περατωθεί η πρώτη φάση. Αναφερόμενος στα διεθνή σχέδια του Διαχειριστή, επεσήμανε ότι βρίσκονται σε συζητήσεις για τον Euroasia Interconnector ώστε να προχωρήσει.
    Κοινωνία