• Αναζήτηση
  • Εκστρατεία σε νέες αγορές για την προώθηση των ελληνικών προϊόντων

    Εκστρατεία εξωστρέφειας για τις ελληνικές επιχειρήσεις εξελίσσεται σε νέες αγορές, όπως η Κίνα, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα, το Μαρόκο, η Τυνησία, η Υποσαχάρια Αφρική, η Ιορδανία, το Καζακστάν.

    Εκστρατεία εξωστρέφειας για τις ελληνικές επιχειρήσεις εξελίσσεται σε νέες αγορές, όπως η Κίνα, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα, το Μαρόκο, η Τυνησία, η Υποσαχάρια Αφρική, η Ιορδανία, το Καζακστάν. Παραδοσιακοί αλλά και καινοτόμοι κλάδοι της οικονομίας μπαίνουν στο κάδρο με στόχο την ενίσχυση των εξαγωγών καθώς η συρρίκνωση της εγχώριας αγοράς και ο εντεινόμενος διεθνής ανταγωνισμός οδηγούν όλο και περισσότερες επιχειρήσεις στην αναζήτηση διεξόδου στο εξωτερικό.
    Οι ελληνικές εξαγωγές τον Μάρτιο του 2017, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, αυξήθηκαν κατά 31% ως προς τον ίδιο μήνα του 2016 ενώ μη συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοειδών και των πλοίων αυξήθηκαν κατά 6,3%. Συνολικά, η αύξηση το πρώτο τρίμηνο του έτους ανήλθε σε 20,3% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι ενώ φθάνει το 5,9%, εξαιρουμένων πετρελαιοειδών και πλοίων. Η συνολική τους αξία το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου 2017 διαμορφώθηκε σε 6,9 δισ. ευρώ έναντι 5,7 δισ. ευρώ το 2016. Για τους τομείς τροφίμων, ποτών και βιομηχανικού εξοπλισμού, η αύξηση των εξαγωγών το 2016 κινήθηκε στο 10%.

    Πρωτοβουλίες
    Για τις νέες αγορές, τους κλάδους που μπαίνουν στρατηγικά στο «παιχνίδι» και τις πρόσφατες πρωτοβουλίες για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων σε παραδοσιακούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας μιλά στο «Βήμα» ο κ. Χρήστος Στάικος, πρόεδρος του Enterprise Greece. Η αύξηση κατά 20% του αριθμού των επιχειρήσεων που συμμετέχουν το 2017 στις δράσεις του οργανισμού είναι χαρακτηριστική της τάσης που διαμορφώνεται.
    «Πιλότος» το κρασί
    Βαδίζοντας στα χνάρια της στρατηγικής που οικοδομήθηκε σε συμμαχία με τον κλάδο για τη διείσδυση του ελληνικού κρασιού σε νέες, δυναμικές αγορές, το Enterprise Greece αξιοποιεί πλήθος εργαλείων. Χαρακτηριστικά, η αξία των εξαγωγών ελληνικών οίνων προς την Ιαπωνία για το διάστημα 2012-2016 παρουσίασε αύξηση 226%, ξεπερνώντας τις 450.000 ευρώ. Αντίστοιχα, στη Νότια Κορέα η αξία από 5.000 δολάρια το 2013 εκτοξεύθηκε στα 147.000 σε μια τριετία.

    «Σημαντικό ρόλο στον σχεδιασμό μας έχει η αξιοποίηση του αγροτοδιατροφικού κλάδου η οποία μπορεί να φέρει πλούτο στη χώρα και νέες θέσεις εργασίας
    » επισημαίνει ο κ. Στάικος. Σε αυτό το πλαίσιο, περισσότερες από 1.200 επιχειρηματικές συναντήσεις διοργανώθηκαν στα μέσα Μαΐου, με συμμετοχή 144 ελληνικών επιχειρήσεων και 40 αγοραστών από την Απω Ανατολή, τον αραβικό κόσμο και την Ευρώπη.
    Παράλληλα, γύρω από το μήνυμα «Invest in Taste», που εστιάζει στην ποιότητα των ελληνικών προϊόντων, διαμορφώνεται ένα εθνικό brand. Για το 2017, οι συμμετοχές εθνικών περιπτέρων σε διεθνείς εκθέσεις ανέρχονται σε 45 έναντι 33 κατά το 2016, τάση που ακολουθούν και οι συμμετοχές εξαγωγέων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η αύξηση σε 160 από 120 των εταιρειών που θα συμμετάσχουν εφέτος στην ANUGA, εκ των σημαντικοτέρων εκθέσεων παγκοσμίως στον τομέα της διατροφής.

    Στρατηγική
    Οι «in situ» επιχειρηματικές επισκέψεις έχουν μπει στο μενού της προώθησης των τοπικών οικονομιών. Μέσα στα δύο τελευταία χρόνια, 27 ξένοι διπλωμάτες έχουν επισκεφθεί περιοχές της χώρας στις οποίες όχι απλώς ξεναγούνται αλλά «βιώνουν» τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και το επιχειρηματικό τους προφίλ. Μέσα από 1.100 κατ’ ιδίαν συναντήσεις με τοπικές επιχειρήσεις, ελληνικά σαλιγκάρια έχουν φθάσει στη Νότια Αφρική και ελληνικοί χυμοί ως το Αζερμπαϊτζάν.
    Οπως εξηγεί στο «Βήμα» ο κ. Στάικος, διαμορφώνεται στη βάση της γενικότερης αναπτυξιακής στρατηγικής της χώρας μια θεσμική συμμαχία περιφερειών, δήμων, επιμελητηρίων, πανεπιστημίων και άλλων φορέων που επιδεικνύουν πια ενδιαφέρον για τη διαμόρφωση ελκυστικού περιβάλλοντος για επενδύσεις και εξαγωγές. Η ανατροπή της αρνητικής εικόνας που έχει διαμορφωθεί για την ελληνική επιχειρηματικότητα αποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους των δράσεων, που ως σήμερα έχουν υλοποιηθεί σε Αττική, Στερεά Ελλάδα, Χίο και Κέρκυρα.

    Καινοτομία παντού
    Η ανάπτυξη οικοσυστημάτων καινοτομίας ως εργαλείο για την επίτευξη αειφόρου οικονομικής ανάπτυξης αποτελεί, σύμφωνα με τον επικεφαλής του Enterprise Greece, προτεραιότητα, προκειμένου «οι νεοσύστατες επιχειρήσεις να αναπτύσσουν και να παράγουν προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας». Προς τούτο, συγκεντρώθηκαν στην Αθήνα άνω των 150 συνέδρων από Αίγυπτο, Ιορδανία, Μαρόκο, Τυνησία, Γαλλία, Βέλγιο, Τουρκία κ.α., για να εξετάσουν τις σύγχρονες προκλήσεις στη Μεσογειακή Λεκάνη και να δικτυωθούν.

    «Αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες σε συνεργασία με το ευρωμεσογειακό δίκτυο ΑΝΙΜΑ, ώστε να προωθήσουμε την περιοχή ως πόλο παραγόμενης καινοτομίας και ως προορισμό κατάλληλο για επιχειρηματική δραστηριότητα»
    λέει ο κ. Στάικος. Εξάλλου, για την ευρύτερη περιοχή η Ελλάδα θεωρείται, παρά τις οικονομικές δυσκολίες, πυλώνας σταθερότητας. Επιπλέον, νέοι κλάδοι κάνουν τα πρώτα βήματα για να μπουν στο κάδρο μη παραδοσιακών αγορών αλλά και να προσελκύσουν επενδύσεις, όπως αυτός του ναυτιλιακού εξοπλισμού. Με σύνθημα «Smart Ship Solutions», 14 ελληνικές εταιρείες ταξίδεψαν στη Σιγκαπούρη, ακολουθούν Μαϊάμι και Νότια Κορέα, ενώ στο μικροσκόπιο μπαίνουν και χώρες της Υποσαχάριας Αφρικής. Επίσης, τα δομικά υλικά που αποτελούν παραδοσιακά εξαγώγιμο προϊόν πέρυσι πήγαν στην Κένυα, όπου μάλιστα ελληνική εταιρεία του κλάδου των ηλιακών συστημάτων δέχθηκε παραγγελία ύψους 20.000 ευρώ. Εφέτος προστέθηκαν το Μαρόκο και η Τζακάρτα.
    Επόμενος στόχος είναι η ενίσχυση της εξωστρέφειας του κλάδου της δημιουργικής βιομηχανίας, με πρώτο το κόσμημα. Τέλος, στην κατεύθυνση υλοποίησης της εθνικής στρατηγικής, υπό την ομπρέλα του Enterprise Greece, συνασπίστηκαν ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), ο Σύνδεσμος Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδας (ΣEKEE) και η Ελληνική Πρωτοβουλία Τεχνολογικών Συνεργατικών Σχηματισμών Corallia σε μια ομάδα εργασίας για τη στρατηγική της εξωστρέφειας του κλάδου της ψηφιακής τεχνολογίας, με στόχο οι δράσεις να μην γίνονται πια αποσπασματικά.

    Σημαντική βράβευση της GLOBAL LINK

    Το Board of Directors του Mystery Shopping Professionals Association Europe (MSPA) απένειμε στην εταιρεία GLOBAL LINK την τιμητική διάκριση ELITE MEMBER 2017 σε αναγνώριση της ποιοτικής δουλειάς της, της συνεισφοράς της στην ανάπτυξη μεθοδολογιών mystery shopping και στην προώθηση των σκοπών του MSPA.
    «Η βράβευση αυτή αποτελεί μεγάλη τιμή για την εταιρεία μας και οφείλεται στην πολύπλευρη προσπάθεια όλων των στελεχών μας καθώς και στη διαχρονική υποστήριξη των πελατών μας» δήλωσε σχετικά ο Κώστας Σιγαλός, CEO της GLOBAL LINK.

    «Ερχεται σαν επιβράβευση της αδιάκοπης προσπάθειάς μας να προσφέρουμε τη βέλτιστη εξυπηρέτηση και μας ενθαρρύνει να συνεχίσουμε τη στρατηγική ανάπτυξης νέων υπηρεσιών που προσθέτουν αξία στους πελάτες μας».
    Η βράβευση έγινε σε ειδική τελετή στο πλαίσιο του 18ου συνεδρίου που διεξήχθη στο Βελιγράδι από 23 ως 25 Μαΐου με θέμα «How can Mystery Shopping help organisations to improve customer experience».

    Το συνέδριο αυτό αποτελεί κάθε χρόνο την κορυφαία εκδήλωση του κλάδου και εφέτος το παρακολούθησαν 250 ανώτερα στελέχη από 52 χώρες. Το MSPA είναι ο παγκόσμιος σύνδεσμος των εταιρειών που παρέχουν υπηρεσίες mystery shopping. Στόχοι του οργανισμού είναι η τήρηση των στάνταρ ποιότητας και του κώδικα επαγγελματικής ηθικής, η συνεχής εκπαίδευση των μελών του και η βελτίωση της εικόνας του κλάδου.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Οικονομία
    One Channel
    Ο νέος ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ελλάδας
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Γύρω από 10 τραπέζια… Το γλυπτό της Yinka Snonibare παριστάνει ένα μικρό κορίτσι το οποίο έχει φτερά στους ώμους. Ενα έργο τέχνης με... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk