• Αναζήτηση
  • Ο κοινοβουλευτικός Κώστας Κάππος

    Ένα βιβλίο για την κοινοβουλευτκή παρουσία του αείμνηστου Κώστα Κάππου είναι έτοιμο να βγει στα ράφια

    Ένα βιβλίο για την κοινοβουλευτκή παρουσία του αείμνηστου Κώστα Κάππου είναι έτοιμο να βγει στα ράφια των βιβλιοπωλείων, ενώ η παρουσίασή του θα γίνει την Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2015 στις 7.00μ.μ. σε ειδική εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής. Τίτλος του βιβλίου, το υλικό του οποίου συνέλεξε και επιμελήθηκε ο γιός του Αθ. Κάππος, είναι: «Ο κοινοβουλευτικός Κώστας Κάππος (πιο επίκαιρος από ποτέ) 1974-1989». Για το βιβλίο θα μιλήσουν ο Κ. Μελαχροινός, πρόεδρος ΔΣ και διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, τα οποία ανέλαβαν και την έκδοσή του, η ηθοποιός και πρώην βουλευτής του ΚΚΕ Αιμιλία Υψηλάντη, οι δημοσιογράφοι Ευγενία Λουπάκη και Κ. Μπετινάκης, καθώς και ο επίκουρος καθηγητής Οδοντιατρικής του Πανεπιστημίου Αθηνών Φ. Προύντζος.

    Προσωπικότητες όπως ο Κ. Παπούλιας, ο Κ. Στεφανόπουλος, ο Κ. Μητσοτάκης, ο Απ. Κακλαμάνης, η Μαρία Δαμανάκη, ο Γ. Σουφλιάς, ο Γ. Αρσένης, ο Μ. Δρεττάκης, ο Στρ. Κόρακας κ.ά., αναφέρονται στην πολιτική προσωπικότητα του κομμουνιστή Κ. Κάππου και την παρουσία του στην Βουλή της μεταπολίτευσης μέχρι το 1989 που διαχώρισε την θέση του από την συγκυβέρνηση Τζαννετάκη ψηφίζοντας «λευκό» στις προγραμματικές δηλώσεις. Από το 1974 μέχρι τότε ο Κ. Κάππος εκλεγόταν με την σημαία του ΚΚΕ αδιαλείπτως και διακρίθηκε για την μαχητικότητά του, την ακούραστη παρουσία του στα κοινοβουλευτικά δρώμενα και το ήθος του από τις θέσεις του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΚΚΕ.

    Πιστός μέχρι τέλους (πέθανε το 2005) στις ιδέες του, υπηρέτησε με συνέπεια και ανιδιοτέλεια την κομμουνιστική κοσμοθεωρία. Παρά την διαγραφή του από το ΚΚΕ το ’89 με τον καιρό οι επαφές του με το κόμμα εν μέρει αποκαταστάθηκαν γι’ αυτό και δραστηριοποιήθηκε στο Κέντρο Μαρξιστικών Ερευνών (ΚΜΕ). Ήταν από τα στελέχη του ΚΚΕ που διακρίθηκαν για το μεγάλο θεωρητικό υπόβαθρο ενώ μέχρι το τέλος της ζωής του έδινε το παρών στους λαϊκούς αγώνες. Το όνομα του Κ. Κάππου έγινε σύμβολο της αντίστασης των κομμουνιστών κατά την επτάχρονη δικτατορία, αν και ο ίδιος δεν περηφανεύτηκε ποτέ γι’ αυτό. Υπήρξε ένας από τους βασικούς μάρτυρες στην δίκη των βασανιστών της χούντας για τα φρικτά βασανιστήρια που υπέστη στο ΕΑΤ-ΕΣΑ.

    Στο βιβλίο μεταξύ των άλλων περιλαμβάνεται και το «Πορτρέτο ενός βασανισμένου» που δημοσίευσε το περιοδικό «ΑΝΤΙ» το 1974 για τον Κ. Κάππο:

    «Ονομάζεται Κώστας Κάππος, είναι 37 ετών πατέρας ενός ανήλικου αγοριού. Στις 25 Απριλίου 1968 το απόγευμα συνελήφθη. Κρατήθηκε στη Γενική Ασφάλεια ένα μήνα και μετά οδηγήθηκε στο Διόνυσο. Βασανίστηκε ένα μήνα εκεί και τον ξανάφεραν στην Ασφάλεια Αθηνών, από όπου οδηγήθηκε στη Λέρο. Καμία κατηγορία δεν απαγγέλθηκε εις βάρος του. Κανένας μάρτυρας δεν τον κατάγγειλε για τίποτα. Η δουλειά του ήταν λογιστής. Αρτιμελής, καλοφτιαγμένος, από τη φύση του….

    Το μόνο που δεν ήξερε ήταν η αντοχή του… Αυτή την δοκίμασε στον Διόνυσο και αργότερα στο Μπογιάτι. Όσοι τον ήξεραν πριν, είδαν ότι τόσο η φυσιογνωμία του, όσο και η διάπλαση του είχαν αλλοιωθεί. Τα βασανιστήρια είχαν αλλοιώσει τη διάπλαση και τη μορφή του. Δεκαέξη βασανιστές, εκτός από εκείνους που έδιναν μόνο ξύλο, όργωσαν κυριολεκτικά το κορμί του. Νοσηρές διάνοιες, σατανικοί εφευρέτες. Τέσσερεις στο Διόνυσο, 12 στο Μπογιάτι. Μετά από 500 περίπου ώρες βασανιστηρίων, που συνολικά πέρασε σε μπουντρούμια, φυλακές, στα κρατητήρια και στις απομονώσεις είναι σε θέση να εξηγήσει ένα λεξικό.

    Το λεξικό των μαρτυρίων του

    · «ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ»: Έτσι έλεγαν οι δεσμοφύλακες κάτι λαμαρίνες που χτυπούσαν επί 12 ώρες συνέχεια πάνω στο κελί του στο Διόνυσο. Άρχιζαν στις 7 το απόγευμα και τελείωναν στις 7 το πρωί. Ο Κάππος λέει ότι γι΄ αυτή τη δουλειά σχηματίζονταν τέσσερεις βάρδιες «χειριστών».

    · «ΠΑΥΛΟΣ»: Φανατικός βασανιστής. Πιθανόν να πρόκειται για ψευδώνυμο. Ο Κάππος τον συνάντησε μόνο για μια βραδυά όταν τον υπέβαλε σε «ειδικά βασανιστήρια». Από τότε, η αναφορά και μόνο στο όνομα αυτό σήμαινε τρόμο. Του έλεγαν «θα φωνάξουμε τον Παύλο». Κατά την άποψη του Κάπου, ο βασανιστής αυτός ήταν «περιοδεύων». Πρέπει να επισκέφτοταν πολλούς κρατουμένους. Ήταν ένα είδος «δασκάλου» για τους «άτσαλους» βασανιστές. Μεθοδικός και προσεχτικός.

    · «ΚΑΡΦΙ»: Ήταν μια από τις μεθόδους του «Παύλου». Του έδεναν με χειροπέδες τα χέρια και τον κρεμούσαν και τον κρεμούσαν για μισή ώρα με ένα καρφί στον τοίχο. Συνέπειες: Αφυδάτωση και συρροή αίματος στα χέρια, αφού το βάρος του σώματος έπεφτε σ΄αυτά.

    · «ΛΑΚΚΟΣ»: Ενας λάκκος στο χώμα όσο το μπόι ενός ανθρώπου. Αυτό έγινε στο Διόνυσο. Τον έκλεισαν μέσα και τον σκέπα-σαν με λαμαρίνες και χώμα. Έξι ώρες έμεινε εκεί και όταν διαπίστωσαν ότι είχε χάσει τις αισθήσεις του, τον έδεσαν, έβαλαν μέσα ένα φαντάρο, που άρχισε να τον χτυπά μέχρι λιποθυμίας.

    · «ΑΚΙΝΗΣΙΑ»: Με ένα σπάγγο έδεσαν το λαιμό με τα γεννητικά του όργανα. Σκυμμένος καθώς ήταν δεν μπορούσε να κάνει καμία κίνηση ούτε μπρός, ούτε πίσω, ούτε στο πλάι.To βασανιστήριο αυτό το εφάρμοζαν στο Μπογιάτι και το έλεγαν «Διαρκή επίκυψη».

    · «ΤΣΙΜΕΝΤΟ»: Από τις 10 το βράδυ του έδεσαν τα χέρια σε μια ζώνη που του φόρεσαν στη μέση. Του έδεσαν τα πόδια και καθώς ήταν μπρούμυτα δεμένος πάνω σ΄ ένα κρεβάτι, έβαλαν στη ράχη του ένα σάκο με τσιμέντο. Κατά τις πρωινές ώρες, είπε ο Κάππος, κόπηκε η αναπνοή του και θα πέθαινε από ασφυξία, αν δεν κατέβαλε μια απεγνωσμένη προ-σπάθεια να φέρει το νύχι του μικρού του δακτύλου στο τσουβάλι και μετά από μια ώρα να αδειάσει το τσιμέντο από το τσουβάλι. Ανάπνευσε, αλλά σε λίγο τον πήραν είδηση οι φρουροί τον έλυσαν και τον χτύπησαν.

    · «ΑΣΒΣΕΣΤΗΣ»: Toν έσκισαν με ξιφολόγχη στην κοιλιά, τον έδεσαν ανάσκελα στο κρεβάτι, έβαλαν επάνω ένα κομμάτι ασβέ-στη ξερό. Το έγκαυμα δεν έχει κλείσει ακόμη.

    · «ΠΕΙΝΑ»: Παροχή νερού.

    · «ΔΙΨΑ»: Παροχή φαγητού.

    Μεθοδευμένες «δουλειές» και λεξικό άψογο. Στην επταετία μπορούσε ο καθένας να το «σπουδάσει», αδιάφορο αν ήταν γυναίκα ή άντρας, παιδί ή μεγάλος, εργάτης ή διανοούμενος, δυνατός ή αδύνατος».

    Πολιτική
    One Channel
    Ο νέος ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ελλάδας
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Κι όλα μοιάζουν… παραμύθι Η λεπτεπίλεπτη μελαχρινή γυναίκα περπατάει με αργά, νωχελικά βήματα. Τα μαύρα πλούσια μαλλιά της μόλις που αγγίζουν το κόκκινο... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk