Τα πρώτα στοιχεία για τις αφίξεις τουριστών τον μήνα Απρίλιο, στους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς της χώρας, επιβεβαιώνουν την ανακοπή του ανοδικού ρεύματος στον τομέα του τουρισμού. Οι προσδοκίες για μια καλή τουριστική χρονιά, καλύτερη από την περσινή, δεν φαίνεται να επιβεβαιώνονται. Οι υποστηρικτές της εκτίμησης ότι στην χειρότερη των περιπτώσεων θα κινηθούμε στα περσινά επίπεδα, βρίσκονται, ήδη αντιμέτωποι με τα στοιχεία που δείχνουν ότι υπάρχει υποχώρηση.

Σε διεθνές Συνέδριο για τον τουρισμό, που έγινε πριν λίγες μέρες στην Κω, η υπουργός Τουρισμού Ελενα Κουντουρά, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Ανδρέας Ανδρέαδης καθώς και προσωπικότητες του ελληνικού και ευρωπαϊκού τουρισμού, συμφώνησαν ότι η μεγαλύτερη βιομηχανίας της χώρας πλήττεται από την οικονομική και πολιτική αβεβαιότητα και τα κάθε λογής σενάρια για επιβολή φόρων. Αντίδραση από τους παρευρισκόμενους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ δεν υπήρξε. Οι τοπικοί φορείς, στην προσπάθεια τους να ενισχύσουν την «χαμηλή περίοδο» προσελκύοντας εταιρίες χαμηλού κόστους σκοντάφτουν και στην εκκρεμότητα του διαγωνισμού για τα περιφερειακά αεροδρόμια. Τα βασικά εξ αυτών, αφορούν βασικούς τουριστικούς προορισμούς της χώρας όπως τα Χανιά, η Ρόδος η Κέρκυρα και η Κως.

Όμως η υποχώρηση που εμφανίζει η γερμανική αγορά, ένας από τους μεγαλύτερους τροφοδότες του ελληνικού τουρισμού, δεν οφείλεται μόνο στην περιρρέουσα αβεβαιότητα. Είναι φανερό ότι οι Γερμανοί έχουν επηρεαστεί σε βαθμό αξιοπρόσεχτο από το κλίμα αντιπαράθεσης ανάμεσα στις δύο χώρες, το οποίο έχει αποτυπωθεί με τρόπο υπερβολικό και αφοριστικούς χαρακτηρισμούς και στα δικά τους μέσα ενημέρωσης.

Κατά την επίσκεψη του, στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας, στη Ρόδο και στην Κω, ο πρόεδρος τηςTUI, εμφανίστηκε καθησυχαστικός για την εξέλιξη της τουριστικής περιόδου, δήλωσε μάλιστα ότι ο σχεδιασμός της εταιρίας του φιλοδοξεί να συμβάλλει σε μία τουριστική περίοδο επτά μηνών. Φεύγοντας από το αεροδρόμιο της Κω, ο Φρίντριχ Γιούσεν, ενδεχομένως να έριξε μια ματιά στα στοιχεία των αφίξεων στο νησί του Ιπποκράτη. Πτώση κατά περίπου 25% με καθίζηση της γερμανικής αγοράς κατά περίπου 60% .

Συμπέρασμα; Δεν πας διακοπές σε ένα μέρος που δεν θεωρείς φιλικό. Και δεν έχουν όλοι οι Γερμανοί τουρίστες το χιούμορ να τυπώσουν στην μπλούζα τους : «Είμαι Γερμανός. Σας παρακαλώ μη με σκοτώσετε». Προτιμούν, αν δεν καθοδηγούνται, άλλους τουριστικούς προορισμούς.