Προσπάθεια ανάκτησης των ξένων αγορών και βελτίωσης των εξαγωγικών της επιδόσεων καταβάλλει η εταιρεία Καλλιμάνης ΑΕ, μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου των κατεψυγμένων αλιευμάτων στην ελληνική αγορά. Παράλληλα φαίνεται ότι έχει ανακοπεί η συρρίκνωση της κατανάλωσης τουλάχιστον στον κλάδο των σουπερμάρκετ και πέρυσι, το 2014, η χρονιά έκλεισε με θετικό πρόσημο, τόσο ως προς την αξία όσο και ως προς τους όγκους των πωλήσεων.Οι συνολικές πωλήσεις του κλάδου ανέρχονται ετησίως στα 205 εκατ. ευρώ, ενώ οι πωλήσεις στον κλάδο των σουπερμάρκετ στα περίπου 60 εκατ. ευρώ. Πέρυσι οι πωλήσεις των κατεψυγμένων αλιευμάτων στα σουπερμάρκετ σημείωσαν αύξηση κατά 4% ως προς την αξία και κατά 5% ως προς τον όγκο –αντιθέτως η κατάρρευση που έχει υποστεί η αγορά της μαζικής εστίασης έχει συμπαρασύρει, όπως είναι φυσικό, και τα κατεψυγμένα αλιεύματα. Υπολογίζεται ότι η ετήσια συρρίκνωση είναι περίπου 15%.
Από την άλλη πλευρά, η εταιρεία έχει κατορθώσει να περιορίσει τις πωλήσεις που πραγματοποιεί στην περίοδο της Σαρακοστής και να τις διευρύνει στο σύνολο του έτους –παλαιότερα πλησίαζαν ακόμη και το 50%. Ωστόσο αυτή η περίοδος των 40 ημερών αποτελεί τη σημαντικότερη περίοδο όλου του χρόνου για τη δραστηριότητά της, αφού πραγματοποιεί το 36% των ετήσιων πωλήσεων. Και βεβαίως το χταπόδι και το καλαμάρι είναι τα προϊόντα που πραγματοποιούν περίπου το 50% των πωλήσεων αυτής της περιόδου –18% το χταπόδι και 31% το καλαμάρι.
Ειδικότερα, όπως ανέφερε μιλώντας προς «Το Βήμα» η κυρία Ντίνα Καλλιμάνη, εντεταλμένη σύμβουλος της εταιρείας, οι πωλήσεις της πέρυσι κινήθηκαν στα επίπεδα του 2013, σημειώνοντας ελαφρά κάμψη, διαμορφώθηκαν δηλαδή περί τα 41 εκατ. ευρώ, ενώ αντιθέτως συρρικνώθηκαν οι ζημιές της οικονομικής χρήσης. Εχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον το γεγονός ότι οι εξαγωγές της το 2014 αυξήθηκαν κατά 20% και αντιστοιχούν πλέον στο 10% των συνολικών της πωλήσεων.
Ακόμη η εταιρεία δεν έχει κατορθώσει να αναπληρώσει τις απώλειες που είχε από την εκδήλωση της οικονομικής κρίσης στην Κύπρο, η οποία ήταν μία από τις καλύτερες ξένες αγορές της, αλλά όπως ανέφερε η κυρία Καλλιμάνη εφέτος εκτιμά πως οι εξαγωγές της θα αυξηθούν κατά περίπου 30% και θα αντιστοιχούν στο 15% των πωλήσεών της –όσο ήταν δηλαδή προ της κυπριακής κρίσης. Εξάγει τα προϊόντα της σε δέκα ξένες αγορές.
Η εταιρεία συνεχίζει να διατηρεί την πρωτοκαθεδρία της στην αγορά του κλάδου, ελέγχοντας το 25% της αγοράς του σουπερμάρκετ –παράγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για σχεδόν όλες τις μεγάλες αλυσίδες –και το 21% της συνολικής αγοράς των κατεψυγμένων αλιευμάτων στην Ελλάδα.
HeliosPlus



