Παρά τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες, η ελληνόκτητη ναυτιλία παραμένει στην πρώτη θέση της διεθνούς κατάταξης, εκπροσωπώντας με 3.669 πλοία (μεγαλύτερα των 1.000 gt) το 16,16% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt, απολαμβάνοντας την αναγνώριση του στρατηγικού της ρόλου στο διεθνές εμπόριο και της συνεισφορά της στην ελληνική οικονομία.
Αυτό τονίζει σε μήνυμά του ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) κ. Θεόδωρος Βενιάμης με αφορμή τη διεθνής ναυτιλιακή έκθεση «Ποσειδώνια» που θα διεξαχθεί στην Αθήνα από τις 2 ως τις 6 Ιουνίου 2014.
Ειδικότερα ο κ. Βενιάμης σημείωσε: «Τα τελευταία χρόνια η ναυτιλία αντιμετωπίζει σημαντική υπερπροσφορά χωρητικότητας στους περισσότερους τομείς της, μειωμένη χρηματοδότηση από το διεθνές τραπεζικό σύστημα, μη κερδοφόρο ναυλαγορά και άνευ προηγουμένου νομοθετικές προκλήσεις στα θέματα ασφάλειας και προστασίας του περιβάλλοντος. Παρά τις αντίξοες αυτές συνθήκες, η ναυτιλία συνεχίζει σταθερά ανοδική πορεία με πλοία τελευταίας τεχνολογίας σύμφωνα με τις αυστηρές προδιαγραφές που υπαγορεύονται από την αναγκαιότητα προστασίας του πλανήτη μας από κάθε μορφής ρύπανση. Παράλληλα όμως, πολλές είναι οι προκλήσεις και ευκαιρίες από τη διαμόρφωση νέων δεδομένων στη διεθνή σκηνή όπως η ανάπτυξη της Αρκτικής Οδού και η κατασκευή της νέας Διώρυγας του Παναμά».
Ο πρόεδρος της ΕΕ πρόσθεσε ακόμη: «Στα πλαίσια των προαναφερόμενων, η ελληνόκτητη ναυτιλία παραμένει στην πρώτη θέση της διεθνούς κατάταξης, εκπροσωπώντας με 3.669 πλοία (μεγαλύτερα των 1.000 gt) το 16,16% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt και απολαμβάνει την αναγνώριση του στρατηγικού της ρόλου στο διεθνές εμπόριο».

Και συμπλήρωσε: «Η σημασία της ελληνόκτητης ναυτιλίας, το συντριπτικό ποσοστό της οποίας διαχειρίζεται από την Ελλάδα, είναι εξίσου σημαντική για την ελληνική οικονομία, συνεισφέροντας ποσοστό άνω του 7% του ΑΕΠ και παρέχοντας άμεσα χιλιάδες θέσεις εργασίας αλλά και έμμεσα μέσω των παραναυτιλιακών δραστηριοτήτων. Ανάλογη είναι η συνεισφορά της στην οικονομία της Ευρώπης, αφού εκπροσωπεί ποσοστό 46,72% (σε dwt) της κοινοτικής χωρητικότητας. Είναι αξιοσημείωτο επίσης ότι για κάθε € 1 εκατομμύριο που συνεισφέρει η ευρωπαϊκή ναυτιλία στο ΑΕΠ, δημιουργούνται επαγωγικά € 1,6 εκατομμύρια σε άλλους τομείς της ευρωπαϊκής οικονομίας. Οι αριθμοί αυτοί επιβεβαιώνουν το γεγονός ότι η ανταγωνιστική εμπορική ναυτιλία αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο του ευρύτερου πλέγματος ναυτιλιακών δραστηριοτήτων».
Τόνισε ότι τα φετινά Ποσειδώνια συμπίπτουν με την ελληνική προεδρία στην Ευρωπαϊκή Ένωση «και δίνουν την ευκαιρία στη χώρα μας, ως παραδοσιακή ναυτιλιακή δύναμη, να τονίσει στους εταίρους της την αναγκαιότητα για μία ναυτιλιακή πολιτική της Ευρώπης που θα δίνει προτεραιότητα στη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας του στόλου της στα πλαίσια των οξύτατων συνθηκών του διεθνούς ανταγωνισμού. Επιπροσθέτως, η ύπαρξη ενός σταθερού θεσμικού πλαισίου για τη ναυτιλία αποτελεί προϋπόθεση για την ασφάλεια των επενδύσεων και επομένως, για τη βιωσιμότητά τους».
Σημαντικός αριθμός εκθετών στη φετινή έκθεση
Οι διοργανωτές της έκθεσης των Ποσειδωνίων, που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα στο Athens Metropolitan Expo δίπλα στο διεθνές αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», ανακοίνωσαν ότι φέτος θα υπάρχει πιο μεγάλη συμμετοχή ναυπηγείων, κατασκευαστών ναυτιλιακού εξοπλισμού και παρόχων υπηρεσιών.
Στην έκθεση θα συμμετέχουν τρία νέα εθνικά περίπτερα χωρών, του Χονγκ Κονγκ, που επιστρέφει έπειτα από απουσία 10 ετών, της Τουρκίας, που επιστρέφει μετά το 2006, και επιπλέον μία πρωτοεμφανιζόμενη χώρα στη διοργάνωση, η Γεωργία, η οποία σκοπεύει να προωθήσει τις ναυτιλιακές υπηρεσίες της.
Εκτός από τους τακτικούς και παραδοσιακούς τομείς που κάλυπτε η έκθεση, η βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου θα προκαλέσει μεγάλη αίσθηση μέσα από τη δυναμική παρουσία που θα έχει η συμμετοχή των μεγαλύτερων εταιρειών πετρελαίου, εταιρειών εξειδικευμένων σε ανεφοδιασμό καυσίμων και προμηθευτών λιπαντικών.
Η εφετινή διοργάνωση αναμένεται να προσελκύσει περισσότερους από 1.870 εκθέτες από 85 χώρες.
Τα Ποσειδώνια 2014 τελούν υπό την αιγίδα του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, του Δήμου Πειραιώς, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας, της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.