Κουράστηκες να πέφτεις πάνω σε κάδους σκουπιδιών που ξεχειλίζουν; Θες να αναφέρεις μια λακκούβα ή ελαττωματική φωταγώγηση σε συγκεκριμένο σημείο της πόλης; Θέλεις να ανταλλάξεις θέση πάρκινγκ με άλλον οδηγό γλιτώνοντας χρόνο και κόπο ή χρησιμοποιείς τα μέσα μεταφοράς και χρειάζεσαι άμεση ενημέρωση για όλες τις αλλαγές στην κυκλοφορία;
Σε αυτά και πολλά ακόμη ζητήματα που απασχολούν τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης στη καθημερινότητά τους, καθώς και τους επισκέπτες της πόλης, φιλοδοξούν να δώσουν λύσεις οι νέες ιδέες καινοτόμων εφαρμογών που συμμετέχουν στον διαγωνισμό «Εφαρμογές για τη Θεσσαλονίκη: APPS4Thessaloniki».

Στην πλατφόρμα APPS4Thessaloniki κατέθεσαν τις ιδέες τους 220 άτομα και άλλα 3.000 ψήφισαν αυτές που θεώρησαν καλύτερες

Η μοναδική αυτή διοργάνωση, που πραγματοποιείται για πρώτη φορά στη χώρα μας στα πρότυπα αντίστοιχων διαγωνισμών του εξωτερικού, έχει στόχο την προώθηση της ανάπτυξης, της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας μέσα από ιδέες των ίδιων των πολιτών της Θεσσαλονίκης για τη βελτίωση της λειτουργίας της πόλης σε ποικίλους τομείς.

Για έναν διαγωνισμό που «προωθεί τη διαχείριση και τη διαμόρφωση της πόλης από τους ίδιους τους πολίτες και ενθαρρύνει την εξωστρέφεια προσαρμόζοντας διεθνείς καινοτομίες στα τοπικά χαρακτηριστικά της Θεσσαλονίκης» έκανε λόγο ο δήμαρχος της πόλης κ. Γιάννης Μπουτάρης στην εναρκτήρια εκδήλωση που έγινε τον περασμένο Νοέμβριο.

«Για τη δημοτική αρχή που πήρε την πρωτοβουλία υλοποίησης του APPS4Thessaloniki ο διαγωνισμός αυτός είναι ένα εργαλείο κινητοποίησης του δυναμικού της πόλης. Κάθε πρόβλημα που επιθυμούμε να λύσουμε μπορεί να αποκτήσει εμπορεύσιμη αξία»
εξηγεί μιλώντας στο «Βήμα» ο κ. Αντώνης Καμάρας, σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης.
Ενδεικτικό και επιτυχημένο παράδειγμα αποτελεί το γνωστό Taxibeat, μια εφαρμογή που έδωσε νέα διάσταση στις μετακινήσεις με ταξί στην Αθήνα, ένα μέσο που οι περισσότεροι κάτοικοι θεωρούσαν «αναγκαίο κακό».
Ελπίδα των διοργανωτών είναι οι λύσεις που προωθούνται στη Θεσσαλονίκη να χρησιμοποιηθούν και σε άλλες πόλεις. Το εγχείρημα στηρίζεται σε δύο σύγχρονες τάσεις ανάπτυξης εφαρμογών έξυπνων πόλεων: το Crowdsourcing (ανάθεση μιας εργασίας που παραδοσιακά εκτελούνταν από υπάλληλο ή εργολάβο σε μια μεγάλη ομάδα ανθρώπων ή μια κοινότητα μέσω ανοικτής πρόσκλησης) και τα Ανοιχτά Δεδομένα (δημόσιοι φορείς και οργανισμοί παρέχουν πρόσβαση σε δεδομένα ώστε να είναι δυνατή η επαναχρησιμοποίησή τους για τη δημιουργία εφαρμογών προστιθέμενης αξίας).
Η ψήφος των Θεσσαλονικέων μετράει


Μέσα στον περίπου ενάμιση μήνα που η πλατφόρμα APPS4Thessaloniki διατέθηκε στους ενδιαφερομένους συνολικά 220 άτομα κατέθεσαν τις ιδέες τους και περίπου 3.000 άτομα ψήφισαν αυτές που θεώρησαν καλύτερες και πιο καινοτόμες.
Ως σήμερα περισσότερα από 920 άτομα έχουν ψηφίσει τη δημοφιλέστερη εφαρμογή, ενώ ο ιστότοπος αριθμεί πάνω από 70.000 επισκέπτες. Οι επιλογές των Θεσσαλονικέων σε συνδυασμό με την αξιολόγηση της κριτικής επιτροπής, η οποία αποτελείται από έμπειρα στελέχη του δήμου, πανεπιστημιακούς, ερευνητές και επιχειρηματίες, κατέληξαν σε 14 εφαρμογές στο πεδίο των νέων εφαρμογών, οι οποίες και υποβλήθηκαν στον διαγωνισμό.
Η αυλαία του διαγωνισμού θα πέσει την Πέμπτη 3 Απριλίου 2014 με τη βράβευση των εννέα καλύτερων εφαρμογών. Τα έπαθλα των πρώτων αγγίζουν τις 3.000 ευρώ και προσφέρονται από τους χορηγούς της διοργάνωσης.
Για τη δημοτική αρχή της Θεσσαλονίκης η προσπάθεια δεν σταματάει στην ημέρα των βραβεύσεων καθώς απώτερος στόχος είναι η δημιουργία μιας κοινότητας με τη συμμετοχή οργανισμών, φορέων, εταιρειών και πολιτών η οποία θα βρίσκει νέες λύσεις σε προβλήματα αξιοποιώντας τις δυνατότητες νέων τεχνολογιών.

«Δεσμευόμαστε ως δήμος να διαθέτουμε όσο περισσότερα δεδομένα έχουμε στον δημόσιο χώρο για να προωθήσουμε τον δημόσιο διάλογο, τη λογοδοσία, την ερευνητική δημοσιογραφία, την επιστημονική έρευνα και την αναβάθμιση της ποιότητας στη ζωή της πόλης»
αναφέρει ο κ. Καμάρας.
Κάν’ το όπως η Νέα Υόρκη


Ο εν λόγω διαγωνισμός μπορεί να είναι κάτι καινούργιο και πρωτοποριακό για τη Θεσσαλονίκη και την Ελλάδα εν γένει, ωστόσο «τρέχει» επιτυχημένα εδώ και χρόνια στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, από όπου ξεκίνησε, αλλά και σε όποια πόλη της υφηλίου εφαρμόστηκε.
Το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι εκείνο της Νέας Υόρκης (μάθετε περισσότερα στην ιστοσελίδα https://nycbigapps.com/), όπου το μεγάλο βραβείο στο πλαίσιο της καμπάνιας «NYC BigApps 2013» κατέκτησε η εφαρμογή «HealthyOut». Αυτή ενημερώνει τους Νεοϋορκέζους για υγιεινές επιλογές διατροφής σε γειτονικά τους εστιατόρια, προσαρμοσμένες στις διαιτητικές τους ανάγκες και προτιμήσεις.
Από το 2009 χάρη στον συγκεκριμένο διαγωνισμό αναπτύχθηκαν τουλάχιστον 300 εφαρμογές που βελτίωσαν τις ζωές κατοίκων, επισκεπτών και επιχειρηματιών της πόλης. Μία ακόμη επιτυχία του ήταν ότι άνοιξε 1.000 datasets σε προγραμματιστές από όλον τον κόσμο.
Δημοσιεύτηκε στο Helios Plus την 1η Απριλίου 2014

HeliosPlus