Συνήθως ακούμε για ξενοδοχειακά brands από το εξωτερικό που επεκτείνουν τη δραστηριότητά τους και στην Ελλάδα. Τα τελευταία χρόνια ωστόσο παρατηρείται και το αντίθετο, τονίζοντας την εξωστρέφεια της ελληνικής φιλοξενίας. Ξενοδοχειακά brands με ελληνική καταγωγή επεκτείνονται στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό.


«Υπάρχει ένα κενό στην ελληνική και στην παγκόσμια αγορά, και πιστεύουμε ότι μπορούμε να το καλύψουμε»
σημειώνει ο γενικός διευθυντής τηςCoco-Mat και διευθύνων σύμβουλος τωνCoco-MatHotels&Resorts κ. Κώστας Μαλτέζος. Ο ίδιος αναφέρεται σε ένα προφίλ φιλοξενίας πιο οικείο και προσιτό, «κατηγορίας 4*+». «Υπάρχουν brands μεγάλων ξενοδοχειακών αλυσίδων, αλλά και boutique ξενοδοχείων πολυτελούς κατηγορίας πέντε αστέρων» εξηγεί. «Το δικό μας concept θα στηριχθεί στην ελληνικότητα» προσθέτει, κάνοντας τη σύνδεση με τη φιλοσοφία των καταστημάτων της φίρμας.
Κρεβάτια και διανυκτερεύσεις


Στόχος της αλυσίδας είναι μέσα στην ερχόμενη διετία-τριετία να αναπτύξει το brand, δημιουργώντας ένα χαρτοφυλάκιο «με 20 αμιγώς Coco-Mat ξενοδοχεία», αγοράζοντας μονάδες ή μέσω απόκτησης του μάνατζμεντ, υπογραμμίζει ο κ. Μαλτέζος. «Θέλουμε να εκμεταλλευθούμε το όνομα της Coco-Mat και μετά να προχωρήσουμε σε cross-selling» συμπληρώνει, εξηγώντας ότι τα ξενοδοχεία θα μπορούν να πουλάνε κρεβάτια της Coco-Mat και αντίστοιχα τα καταστήματα να πουλάνε διανυκτερεύσεις.
Ηδη τα Coco-Mat Hotels and Resorts αριθμούν 20 ξενοδοχεία, από τα οποία τα τέσσερα είναι Coco-Mat Hotels, τρία από τα οποία είναι συμφερόντων της Coco-Mat (στην Κηφισιά, στην Αμβέρσα και στη Σέριφο) και τα υπόλοιπα 16 είναι μέλη του affiliation δικτύου της εταιρείας (Coco-MatHotels&Resorts). Από τα 20, τα οκτώ είναι στο εξωτερικό (Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Ολλανδία) και τα 12 στην Ελλάδα (Αθήνα, Βυτίνα, Σέριφος, Καρπενήσι, Χαλκιδική, Μήλος, Λευκάδα, Ερέτρια, Τρίκαλα Κορινθίας).
Συζητήσεις για νέες μονάδες


Στα σχέδια είναι πρώτα να ξεκινήσει η εξάπλωση από την Ελλάδα και στη συνέχεια το brand να επεκταθεί στο εξωτερικό. Ηδη η εταιρεία έχει εντοπίσει μονάδες σε Αθήνα, Κυκλάδες και Αμστερνταμ, και βρίσκεται σε συζητήσεις για την απόκτησή τους, με τις εξελίξεις να αναμένονται από την άνοιξη του 2014. Στη στρατηγική της φίρμας περιλαμβάνεται η ανάπτυξη αστικών (city hotels) αλλά και resort ξενοδοχείων σε παραθεριστικούς προορισμούς. Η Αθήνα βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, καθώς η εταιρεία αναζητεί ξενοδοχεία στην πρωτεύουσα, ενώ ήδη λειτουργεί το ιδιόκτητο ξενοδοχείο στην Κηφισιά (Coco-Mat Hotel Nafsika) και στα τέλη του 2014 αναμένεται να ανοίξει το Coco-Mat Kolonaki, στο κέντρο της πόλης, σε ένα κτίριο που στεγάζει και κατάστημα της φίρμας. Στις προτεραιότητες επίσης είναι η ανάπτυξη στις Κυκλάδες, με μονάδες resort.
Το «κριτήριο του ύπνου»


Παράλληλα συνεχίζονται οι συζητήσεις για ένταξη ξενοδοχείων στο δίκτυο affiliation της φίρμας, καθώς η ζήτηση είναι μεγάλη. Βασικό είναι το «κριτήριο του ύπνου», καθώς τα ξενοδοχεία θα πρέπει να έχουν ήδη ή να εξοπλίσουν τα δωμάτιά τους με κρεβάτια Coco-Mat, καθώς και το καλό φαγητό. Στην αξιολόγηση σημαντικός είναι ο ρόλος της περιοχής, μια και μία ακόμη παράμετρος που αξιολογείται είναι η διασπορά του δικτύου και όχι η υπερσυγκέντρωση μονάδων σε λίγες περιοχές. Εξάλλου, η ανταπόκριση της αγοράς στο brand είναι πολύ θετική, καθώς με βάση τα στοιχεία για το 2013 το ξενοδοχείο στην Κηφισιά είχε πληρότητα πάνω από 80% και μέση τιμή ανώτερη από τον μέσο όρο των ξενοδοχείων της Αθήνας. Επιτυχημένο ήταν και το «τεστ στη Σέριφο», όπου το ξενοδοχείο άνοιξε στην αρχή της καλοκαιρινής σεζόν του 2013 και σημείωσε πολύ υψηλές πληρότητες.
Aqua Vista Hotels: στόχος οι 40 μονάδες στη διετία
  • Με 20 ακόμα ξενοδοχεία τα επόμενα δύο χρόνια φιλοδοξεί να επεκτείνει το δίκτυό της η AquaVistaHotels, ξεπερνώντας τα 40 σε Ελλάδα και εξωτερικό. Η ελληνική αλυσίδα, η οποία έχει έδρα στο Λονδίνο και θυγατρική στη Σαντορίνη, περιλαμβάνει ήδη 23 μονάδες μέσω διαχείρισης ή affiliation στην Ελλάδα και τη Μεγάλη Βρετανία. Οι περισσότερες μονάδες, 16 συνολικά, βρίσκονται στη Σαντορίνη, ενώ 5 είναι στη Μύκονο, μία στην Κρήτη και μία στη Μεγάλη Βρετανία. Η αλυσίδα, η οποία ιδρύθηκε το 2009, εκπροσωπεί κυρίως μονάδες μικρής δυναμικότητας, κατηγορίας τριών αστέρων, τύπου boutique και ήδη αναπτύσσει συνέργειες στο εξωτερικό για την ένταξη ξενοδοχείων στο δίκτυό της σε Ελλάδα, Μεγάλη Βρετανία και Ιταλία. Παράλληλα, πέρα από τη Μύκονο και τη Σαντορίνη διερευνά συνεργασίες με μονάδες και σε άλλα νησιά των Κυκλάδων (π.χ. Νάξο), αλλά και σε χειμερινούς προορισμούς.
Grace Hotels: ξενοδοχεία σε όλον τον κόσμο
Δώδεκα μονάδες σε λειτουργία και υπό κατασκευή από τον παγκόσμιο ιδιωτικό όμιλο επιχειρήσεων Libra Group

Η περίπτωση των Grace Hotels συνδέεται με τη ναυτιλία. Ο παγκόσμιος ιδιωτικός όμιλος επιχειρήσεων Libra ιδρύθηκε το 2003 και ανήκει στην οικογένεια Λογοθέτη. Το Libra Group, με παρουσία σε 25 περιοχές σε τέσσερις ηπείρους και δραστηριότητα δεκαετιών στη ναυτιλία, στην αεροπλοΐα, στα ακίνητα, στη φιλοξενία και στην ενέργεια, ίδρυσε τη δική του επωνυμία μπουτίκ ξενοδοχείων Grace Hotels το 2007.
Ο πολυτελής ξενοδοχειακός όμιλος αριθμεί 12 ξενοδοχεία σε λειτουργία και υπό κατασκευή σε όλον τον κόσμο. Από αυτά ήδη λειτουργούν τα Grace Mykonos και Grace Santorini (Ελλάδα), το Grace Beijing (Κίνα), το Vanderbilt Grace (ΗΠΑ) και το Grace Cafayate (Αργεντινή), το οποίο εγκαινιάστηκε τον Νοέμβριο του 2013. Μέσα στο 2014 θα λειτουργήσουν άλλες πέντε μονάδες, διευρύνοντας την παρουσία της αλυσίδας σε πέντε ηπείρους. Συγκεκριμένα, το Grace Panama άνοιξε πριν από δύο εβδομάδες περίπου, ενώ μέσα στο 2014 θα ανοίξουν τα ξενοδοχεία The Mayflower Grace (Κονέκτικατ) και The White Barn Grace (Μέιν) στις ΗΠΑ, καθώς επίσης το Grace Marrakech στο Μαρόκο και το Grace St. Moritz στην Ελβετία. Αντίστοιχα, το 2016 θα λειτουργήσει το La Dolfina Grace στην Αργεντινή, ενώ το Grace Kea στην Τζια προγραμματίζεται για το 2016-2017. Η τουριστική επένδυση στην Κέα βρίσκεται στην περιοχή του Κούνδουρου, στη δυτική πλευρά του νησιού, και θα αποτελείται από ξενοδοχείο με 32 δωμάτια και σουίτες, το καθένα με δική του πισίνα. Το ξενοδοχείο θα περιλαμβάνει δύο εστιατόρια, γυμναστήριο και σπα, ενώ στο σύμπλεγμα θα υπάρχουν και 17 αυτόνομες βίλες, οι οποίες θα διατεθούν προς πώληση, καθεμία με δική της πισίνα.
Το πρώτο ξενοδοχείο Grace άνοιξε στη Μύκονο τον Απρίλιο του 2007 της ίδιας χρονιάς και κέρδισε το βραβείο European Hotel Design of the Year. Ακολούθησε η Σαντορίνη. Το 2010 ο όμιλος επεκτάθηκε με τη δημιουργία νέων ξενοδοχείων Grace στην Πόλη του Παναμά, στο Νιούπορτ του Ρόουντ Αϊλαντ, καθώς και στο Καφαγιάτε της Αργεντινής. Μετά την επέκταση στην αμερικανική ήπειρο το 2010 η αλυσίδα εγκαινίασε την πρώτη μονάδα στην Ασία, με το ξενοδοχείο και το εστιατόριο Grace Beijing στην περιοχή 798 Art District. Τον Απρίλιο του 2013 ανακοίνωσε την είσοδό του στη Βόρεια Αφρική, με την εξαγορά του Les Terres M’Barka, ενός πολυτελούς μπουτίκ ξενοδοχείου στα περίχωρα του Μαρακές. Τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς πρόσθεσε το White Barn Inn στο Μέιν, το Mayflower Inn & Spa στο Κονέκτικατ, τα οποία μαζί με το Vanderbilt Grace στο Νιούπορτ συνθέτουν τρία από τα καλύτερα ξενοδοχεία της Νέας Αγγλίας. Τον Οκτώβριο του 2013 απέκτησε το ιστορικό ξενοδοχείο La Margna στο Σεν Μόριτζ της Ελβετίας, το οποίο και θα ανακατασκευαστεί.
Τον περασμένο Νοέμβριο, μετά το άνοιγμα του Grace Cafayate στη Βορειοδυτική Αργεντινή, η Grace έκανε συμφωνία με το brand La Dolfina και ανακοίνωσε τη δημιουργία του La Dolfina Grace, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2016 και θα περιλαμβάνει ξενοδοχείο και βίλες στα περίχωρα του Μπουένος Αϊρες.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ