«Μαύρες προβλέψεις» κάνουν οι καταναλωτές για το άμεσο μέλλον, προσγειώνοντας την καταναλωτική εμπιστοσύνη στη γραμμή εδάφους και απογειώνοντας τις προβλέψεις για την ανεργία σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.

Σύμφωνα με τη μηνιαία έρευνα του ΙΟΒΕ για τον Απρίλιο, η καταναλωτική εμπιστοσύνη σημειώνει νέο ιστορικό χαμηλό ρεκόρ, γεγονός ενδεικτικό του διάχυτου φόβου των καταναλωτών για τις εξελίξεις στην οικονομία. Η μείωση του εισοδήματός τους, οι δυσμενείς προοπτικές για την εξέλιξη της ανεργίας και τα επιπρόσθετα φορολογικά μέτρα εντείνουν την αβεβαιότητα από την πλευρά των νοικοκυριών, που ως αντανακλαστική κίνηση μειώνουν τη ζήτηση.

Τον Απρίλιο δεν είχε ακόμη αποσαφηνιστεί η υιοθέτηση ή μη της επιλογής πρόσβασης στον ευρωπαϊκό «μηχανισμό διάσωσης» και τα οποία αναμένεται να επηρεάσουν ακόμη περισσότερο την καταναλωτική εμπιστοσύνη τον Μάιο.

Και οι προβλέψεις για την οικονομική κατάσταση της χώρας επιδεινώνονται σημαντικά. Η πρόθεση για αποταμίευση στο επόμενο 12μηνο σχεδόν… εκμηδενίζεται λόγω ελλείψεως ρευστότητας.

Ο δείκτης οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα τον Απρίλιο για τρίτο συνεχή μήνα υποχώρησε και διαμορφώθηκε στις 69,1 μονάδες.

Παρ΄ όλα αυτά αμβλύνονται οι πολύ απαισιόδοξες επιχειρηματικές προσδοκίες, με το κλίμα να βελτιώνεται ελαφρά στη Βιομηχανία και στις Υπηρεσίες.

Στη Βιομηχανία καταγράφεται έντονη άνοδος στις προβλέψεις της παραγωγής, η οποία συνοδεύεται από αντίστοιχη αύξηση των εκτιμήσεων για τη ζήτηση. Στις Υπηρεσίες οι εκτιμήσεις καταγράφουν οριακή επιδείνωση.

Στο Λιανικό Εμπόριο καταγράφηκε ανάκαμψη στις εκτιμήσεις για τις πωλήσεις, ίσως λόγω του Πάσχα.