Ατολμη εμφανίζεται η Ελλάδα σε καινοτομίες οι οποίες θα μπορούσαν να βελτιώσουν το περιεχόμενο της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών στα δημόσια σχολεία! Οπως προκύπτει από την τελευταία έρευνα του ευρωπαϊκού δικτύου για την εκπαίδευση στην Ευρώπη «Ευρυδίκη» με τίτλο «Αριθμοί-“κλειδιά” για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών στα σχολεία στην Ευρώπη», η χώρα μας υστερεί σε μια σειρά από δείκτες που θα μπορούσαν να αναβαθμίσουν το μάθημα των ξένων γλωσσών ώστε να μην καταφεύγουν οι μαθητές στα φροντιστήρια.
Ετσι, ενώ στις περισσότερες χώρες οι μαθητές από την αρχή σχεδόν της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δηλαδή στην ηλικία των έξι ετών που αντιστοιχεί στην Α΄ Δημοτικού, αρχίζουν να μαθαίνουν μια ξένη γλώσσα στη χώρα μας, οι μαθητές των δημοσίων σχολείων αρχίζουν να μαθαίνουν αγγλικά στην Γ΄ Δημοτικού. Ταυτοχρόνως, δεν υπάρχει στη χώρα μας κάποιο πιλοτικό πρόγραμμα που να προετοιμάζει την καθιέρωση της διδασκαλίας ξένων γλωσσών σε πιο μικρές ηλικίες, όπως συμβαίνει σε άλλες δέκα χώρες της Ευρώπης μεταξύ των οποίων η Ιταλία, η Γερμανία κτλ. Επίσης, σε πολλές χώρες της Ευρώπης οι ξένες γλώσσες χρησιμοποιούνται και για τη διδασκαλία βασικών μαθημάτων όπως για παράδειγμα τα Μαθηματικά, κάτι το οποίο δεν συμβαίνει στα ελληνικά δημόσια σχολεία. Τέλος, η χώρα μας διαθέτει λίγες ώρες τον χρόνο για το μάθημα σε σχέση με ορισμένες άλλες χώρες, ενώ δεν έχει διαμορφώσει ειδικές προδιαγραφές για το μέγεθος της τάξης κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας μιας ξένης γλώσσας, απαιτώντας μικρότερο αριθμό μαθητών από εκείνον που διαθέτει ένα τμήμα όταν διδάσκονται τα υπόλοιπα μαθήματα.



