Στα χαμηλότερα επίπεδα της τελευταίας πενταετίας περιορίστηκαν κατά το 2002, σύμφωνα με στοιχεία εταιρειών μετρήσεων αγοράς, οι πωλήσεις αναψυκτικών και άλλων μη οινοπνευματωδών ποτών στην Ελλάδα και η Pepsico-ΗΒΗ, δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία του τομέα, δεν κατάφερε να εκπληρώσει τους στόχους που είχε θέσει για τη χρονιά όσον αφορά τις πωλήσεις. Η τελική αύξηση των πωλήσεων, που ανήλθαν σε 104 εκατ. ευρώ περίπου, ήταν 5%. Παρά ταύτα, όπως πληροφορεί ο γενικός διευθυντής της κ. Απ. Πεταλάς, η εταιρεία μπόρεσε να βελτιώσει κατά 1,75 εκατ. ευρώ περίπου τα οικονομικά της αποτελέσματα, αναπτυσσόμενη ιδιαίτερα στις κατηγορίες των μη ανθρακούχων ποτών.


Οι επιδόσεις της εταιρείας παρουσίασαν κάμψη κυρίως τη θερινή περίοδο του 2002, γεγονός πάντως που αποδίδεται κυρίως σε συγκυριακούς παράγοντες.


«Πράγματι η συγκεκριμένη περίοδος υπήρξε εξαιρετικά δύσκολη για όλη την αγορά και φυσικά και για εμάς» αναφέρει ο κ. Πεταλάς, προσθέτοντας: «Οι κύριοι παράγοντες που μας επηρέασαν ήταν τρεις: Πρώτος η τουριστική κίνηση, η οποία ήταν πολύ χαμηλότερη ποσοτικά και ποιοτικά από τις προηγούμενες χρονιές. Σε ορισμένες μάλιστα περιοχές η μείωση έφθασε και το 20% σε σχέση με πέρυσι. Δεύτερος παράγοντας ήταν ο καιρός, που ήταν ασυνήθιστα κακός το περασμένο καλοκαίρι. Η εισαγωγή εξάλλου του ευρώ, σε συνδυασμό με την αισχροκέρδεια που παρατηρήθηκε, επηρέασε αρνητικά τους καταναλωτές. Διατηρήσαμε όμως τον όγκο των πωλήσεων».


Τον χρόνο που πέρασε η Pepsico-ΗΒΗ λανσάρισε σειρά νέων προϊόντων, όπως την cola με λεμόνι pepsi twist, το energy red και ανθρακούχο νερό, ενώ κατέβαλε μεγάλες προσπάθειες προκειμένου να βελτιώσει την εικόνα της στα ράφια των μεγάλων αλυσίδων, να αξιοποιήσει καλύτερα τα ψυγεία της και να αυξήσει την αξιοπιστία της στην αγορά. Προετοιμάστηκε, εξάλλου, όπως αναφέρει εκπρόσωπός της, ώστε να διεκδικήσει υψηλότερα μερίδια στις αγορές των χυμών, του ice tea, των sport drinks και του εμφιαλωμένου νερού, λαμβάνοντας υπόψη της ότι διεθνώς την τελευταία πενταετία σημειώνεται μια στροφή των καταναλωτών από τα ανθρακούχα προς τα μη ανθρακούχα ποτά. «Το λανσάρισμα επιτυχημένων νέων προϊόντων και συσκευασιών μάς επιτρέπει να δημιουργούμε σε συνεχή βάση ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά» αναφέρεται.


Η βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων σε σύγκριση με το 2001, οπότε είχαν επιτευχθεί κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων ύψους 7,9 εκατ. ευρώ, συνδέεται με την επικέντρωση σε προϊόντα με υψηλή κερδοφορία, καθώς και με οφέλη παραγωγικότητας. «Ακολουθούμε πολιτική διαρκούς συγκράτησης του κόστους, έτσι ώστε να μπορούμε να απορροφούμε έκτακτες καταστάσεις, όπως αυτές του 2002» εξηγεί ο γενικός διευθυντής της εταιρείας. Ο όγκος των συνολικών πωλήσεων σημείωσε οριακή θετική μεταβολή. Το αποτέλεσμα προ φόρων θα είναι αρνητικό λόγω υψηλών αποσβέσεων, αλλά σημαντικά βελτιωμένο έναντι του 2001.


Νέα βήματα έγιναν, εξάλλου, προς την κατεύθυνση της εξαγωγικής επέκτασης. Ειδικότερα προς τη Ρουμανία οι εξαγωγές περιλαμβάνουν πλέον και τους χυμούς ΗΒΗ.


Οι προβλέψεις της εταιρείας για το 2003 είναι συγκρατημένες, ωστόσο αναμένεται περαιτέρω βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας.