Η Σίβυλλα αποκαλύπτει τις προμήθειες τηλεπαρουσιάστριας από κοσμικό κηροπωλείο, τη σύνθεση του καλαθιού μιας επώνυμης… νοικοκυράς και τις εναλλακτικές δυνατότητες μιας θεατρικής διανομής


* «Happy birthday to you, happy birthday dear…» σιγοψιθυρίζει απ’ το πρωί η Νάταλι μες στην καλή χαρά. Η Μαντώ την λοξοκοίταξε και ρώτησε: «Ποιος ο τυχερός;». Αλλά απάντηση δεν έλαβε και η Νάταλι συνέχισε το βιολί της. Διέκρινα μια οριακή κατάσταση στη σχέση των δύο φιλενάδων και αποφάσισα να υποδυθώ τον… Κόφι Αναν. «Θα το έλεγα, αλλά με έχει πληγώσει με τη συμπεριφορά της» είπε η Νάταλι, και πρόσθεσε: «Αλλωστε δεν είναι fun ούτε καν τηλεθεατής». Η Μαντώ γέλασε και προτού καν προλάβει η Νάταλι να αντιδράσει, της είπε: «Ε, όχι και για τη Ρούλα όλος αυτός ο σαματάς». Η Νάταλι αισθάνθηκε για μία ακόμη φορά προδομένη. Η καλύτερη, αλλά τόσο διαφορετική, φίλη της είχε ­ άγνωστον πώς ­ μαντέψει το μικρό, αθώο μυστικό της: τα αυριανά ­ δευτεριάτικα ­ γενέθλια της Ρούλας Κορομηλά.


* Η Νάταλι με εύκολο ριμπάουντ βγήκε με μια μπαλιά στον αιφνιδιασμό και κατάφερε να βρεθεί κάτω ακριβώς από το καλάθι: «Δεν ξέρω αν ο πληροφοριοδότης σου από τα τηλεοπτικά παρασκήνια σου μίλησε και για τα κεράκια που θα αναγκασθεί εφέτος να σβήσει το φωτεινό σου είδωλο». Τα λόγια της δεν ήταν τίποτε παραπάνω από ένα ράπισμα στις μαλακές παρειές της Μαντώς που θεωρεί ότι η ηλικία των τηλεοπτικών σταρ δεν υπερβαίνει ποτέ τα 35 χρόνια. «Αν θέλεις να μάθεις, η Ρούλα, εάν και εφόσον δεν τρομάξει, θα σβήσει εφέτος 41 κεράκια ­ ζωή να ‘χει». Η Μαντώ είχε βάλει «καλάθι» και στα αφτιά της ήταν σαν να ηχούσαν ήδη οι ζωηρές επιδοκιμασίες των «θεατών».


* Η Νάταλι είχε φαντασθεί διαφορετικά την εξέλιξη των γεγονότων αλλά δεν… πρόκανε. Αλλωστε ήθελε να γιορτάσει με τον δικό της τρόπο τα γενέθλια της Ρούλας. Μάλιστα, όπως αποκάλυψε εκ των υστέρων, είχε σκοπό να ρωτήσει και τη Μαντώ για το δώρο που θα έστελνε στο είδωλό της. «Κρίμα, και είχα κατά νου μια ωραία ιδέα» είπε η Μαντώ, που διάβασε και πάλι τη σκέψη της φιλενάδας της. Το πρόσωπο της Νάταλι φωτίστηκε, αλλά για λίγα μόνο δευτερόλεπτα, ώσπου η Μαντώ να εξαπολύσει το επόμενο φαρμακερό καρφί της: «Τι θα έλεγες για την καμένη χαίτη του αγαπημένου της;».


* Η Νάταλι ανατρίχιασε. «Ελπίζω ότι η Ρούλα θα ακολουθήσει τον κανόνα και τα πηγαινέλα της Θεσσαλονίκης θα αποτελούν μια μικρή παρένθεση» παρατήρησε με νόημα η Μαντώ, που γνωρίζει από πρώτο χέρι ότι η Ρούλα Κορομηλά μετά την παρέλευση του πάθους των πρώτων ημερών ­ έστω, των πρώτων εβδομάδων ­ επιστρέφει πάντοτε στη… νομιμότητα, δηλαδή στον ιταλό τηλεσκηνοθέτη Στέφανο Σαρντίνι. «Οι αερολιμενικοί σ’ το κάρφωσαν» πέταξε η Νάταλι, η οποία δεν μπορούσε να πιστέψει ότι η φίλη της γνώριζε τα δρομολόγια της Ρούλας που δεν ήταν τίποτε παραπάνω από την προβολή στην πραγματικότητα του τηλεοπτικού σίριαλ «Αθήνα – Θεσσαλονίκη», όπου τον ρόλο του Σπύρου Παπαδόπουλου παίζει ο τραγουδιστής τού «μπουκάλια, τσιγάρα και γίνομαι χάλια» Στέλιος Ρόκος και εκείνον της Φιλαρέτης Κομνηνού η συμπαθεστάτη κυρία Θεοδώρα.


* Δεν ξέρω μέσα σε πόσο χρόνο καλύπτουν τη διαδρομή των 500 περίπου χιλιομέτρων οι δύο ηθοποιοί του σίριαλ, αλλά η Ρούλα στο μίνι-σίριαλ της ζωής της σπάει κάθε προηγούμενο ρεκόρ. Φεύγει Παρασκευή μετά τα γυρίσματα του σόου «Ε, ναι, λοιπόν» από το στούντιο, πηγαίνει στο αεροδρόμιο με την ψυχή στο στόμα για να προλάβει την τελευταία πτήση, φθάνει Θεσσαλονίκη λίγο πριν από τα μεσάνυχτα, μπαίνει στο αυτοκίνητο ενός από τους ιδιοκτήτες του κέντρου που φιλοξενεί τον Στέλιο Ρόκο, επισκέπτεται τον καλό της προτού κάνει την πρώτη του έξοδο στη σκηνή και στη συνέχεια τα πάντα καλύπτονται από το απόρρητο των τηλεφωνικών συνδιαλέξεων μέσω κινητών. Το πρωί του Σαββάτου η Ρούλα «πετάγεται» στην Αθήνα για τις τελευταίες λεπτομέρειες του κυριακάτικου σόου της και ξανά πίσω για να ζήσει τη Θεσσαλονίκη τη νύχτα. Ολα αυτά τα πηγαινέλα έχουν αποτέλεσμα να φθάνει στο στούντιο την Κυριακή λίγη ώρα προτού αρχίσει το σόου. «Ουφ! Αυτό δεν είναι σχέση. Το δρομολόγιο του τρόμου είναι» αναστέναξε η Νάταλι, που παρακολουθούσε με θρησκευτική ευλάβεια την εξιστόρηση των διαδρομών του τηλεοπτικού ειδώλου της.


* «Αθήνα – Θεσσαλονίκη» επανέλαβε η Μαντώ, και πρόσθεσε: «Οπως ακριβώς στο σίριαλ, έτσι και στη ζωή». Η Νάταλι εξανέστη: «Δεν ξέρω τι γίνεται στη ζωή, αλλά μπορώ να σου πω τι γίνεται στο θέατρο». Η καλή μας φίλη πριν από λίγες ημέρες αποδεχόμενη την πρόσκληση γνωστού και μη εξαιρετέου καλλιτεχνικού παράγοντα πήγε στο Εθνικό Θέατρο για τη βαλκανική εκδοχή της «Λυσσασμένης γάτας» του Τενεσί Ουίλιαμς. Η Νάταλι μετά τη λήξη της παράστασης, όπου πρωταγωνιστεί στον βασικό γυναικείο ρόλο η εκ Θεσσαλονίκης και των παρασκηνίων του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος ορμωμένη Φιλαρέτη Κομνηνού, ήταν απαρηγόρητη. Ο λόγος της συναισθηματικής έκρηξής της ένας και μόνον: είχε πλάσει στο μυαλό της μια διαφορετική διανομή ρόλων. «Και εγώ η καλή σου βλέποντας ότι σκηνοθέτης είναι ο Ανδρέας Βουτσινάς και πρωταγωνίστρια η Φιλαρέτη πίστευα ότι τον βασικό ανδρικό ρόλο θα παίζει ο Νίκος Σεργιανόπουλος».


* Αλλά ο Ανδρέας Βουτσινάς δεν έκανε το χατίρι της Νάταλι, που περιορίστηκε έτσι να δει επί σκηνής τον Δάνη Κατρανίδη με πατερίτσα και μ’ ένα άδειο μπουκάλι ουίσκι στο άλλο χέρι. «Ο Σεργιανόπουλος θα ήταν πολύ πιο πειστικός» αναγκάστηκε να ομολογήσει η Μαντώ, που γνώριζε τις ιδιαιτερότητες του ρόλου ενός καταπιεσμένου αρσενικού στις απέραντες φάρμες του αμερικανικού Νότου.


* «Η Φιλαρέτη μπροστά στον Σεργιανόπουλο θα λειτουργούσε τουλάχιστον ως… γάτα» σημείωσε η Μαντώ, και συνέχισε: «Για το “λυσσασμένη”, παίζεται». Το θέμα της… γάτας επανήλθε στην κουβέντα των δύο φιλενάδων με αφορμή την πληροφορία που μετέφερε η Μαντώ και αφορούσε τη νέα ταινία της Λουκίας Ρικάκη που γυρίζεται αυτή την περίοδο σε δάση της Πελοποννήσου με την κεφαλαιακή υποστήριξη της εταιρείας του γερμανού σκηνοθέτη Βιμ Βέντερς. Η πρωταγωνίστρια της ταινίας, ονόματι Κατερίνα Λυπηρίδου, προέρχεται και εκείνη από το έμψυχο δυναμικό του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και μάλλον θα αποδειχθεί… γάτα, καθώς διαθέτει το ταλέντο και την τεχνική συγκρότηση να γράφει στίχους και μουσική σε τραγούδια. Μάλιστα δύο από αυτά έχουν ηχογραφηθεί ήδη σε μεγάλη δισκογραφική εταιρεία με την επιμέλεια του Θύμιου Παπαδόπουλου και θα ακουστούν στην ταινία της Ρικάκη «Συμφωνία χαρακτήρων». Η Μαντώ ένιωθε ικανοποιημένη από την καινούργια ανακάλυψη: «Η Κρατική Σκηνή της Θεσσαλονίκης είναι όλο εκπλήξεις» είπε, και άρχισε να αναπτύσσει τα προσόντα της νεαρής πρωταγωνίστριας.


* Αλλες κατέρχονται στην πρωτεύουσα και άλλοι, όπως διατείνονται, σκοπεύουν να «την κάνουν» για τα χωριά τους. Πρόσφατο παράδειγμα ο δυναμικός Απόστολος Γκλέτσος, που αποκάλυψε ότι το όνειρό του είναι να εγκατασταθεί στη γενέτειρά του ­ τη Στυλίδα, αν συγκράτησα καλά το όνομα. Πάντως, όπως ο ίδιος δήλωσε σε τηλεοπτική συνέντευξή του, το ταξίδι της επιστροφής στην οικογενειακή εστία θα γίνει με τη συνοδεία της μελλοντικής νόμιμης συζύγου του. Αλλωστε καλομελέτα κι έρχεται, καθώς ο ίδιος αποκάλυψε ότι έχει βρει «καλό κορίτσι», αναφερόμενος προφανώς στη Γωγώ Μαστροκώστα.


* «Δηλαδή θα φύγει προτού παντρευτεί την Ερατώ;» αναρωτήθηκε η Νάταλι, που τρόμαξε στην ιδέα να μην ολοκληρωθούν οι τηλεοπτικοί «Ψίθυροι καρδιάς». Η Μαντώ παρενέβη για να αποκαταστήσει τις ευαίσθητες συναισθηματικές ισορροπίες: «Προς Θεού, δεν είπε ότι φεύγει αύριο». Αλλωστε κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατόν καθώς ο Απόστολος των τσιγγάνων φιλοδοξεί να φορέσει επί σκηνής το άσπρο μακό φανελάκι – σήμα κατατεθέν του ρόλου του Στάνλεϊ Κοβάλσκι στο θεατρικό έργο «Λεωφορείον ο Πόθος» του Τενεσί Ουίλιαμς. «Αλλωστε γιατί σκας; Μπορεί άνετα να παίζει στο ΔΗΠΕΘΕ της Ρούμελης» συμπλήρωσε η Νάταλι, που έτσι κι αλλιώς αγνοούσε κάθε τι το «δημοτικό» και πάνω απ’ όλα «περιφερειακό».


* «Τι κρύβει κάτω απ’ το πουκάμισό του ο Απόστολος;» αναρωτήθηκε η Νάταλι, που κάτι είχε πάρει τ’ αφτί της από την τελευταία μεγάλη τηλεοπτική αναμέτρηση ανάμεσα στον Στέλιο Καζαντζίδη και τον Χρήστο Νικολόπουλο. «Το τι κρύβει δεν ξέρω και δεν φιλοδοξώ να μάθω, αλλά εκείνο που γνωρίζω είναι ότι ο Απόστολος θα χρειασθεί να κουμπωθεί ως επάνω, σαν τους παλαιοημερολογίτες, μετά τον παραλληλισμό που έκανε ο Στέλιος για τη φωνή του και το σφύριγμα της μπουρούς» είπε εξοργισμένη η Μαντώ, λες και είχε θιχθεί ανεπανόρθωτα ο «εκσυγχρονιστικός» ιδεολογικός πυρήνας της. Και έτσι ήταν. Ο ορθολογισμός της Μαντώς δεν μπορούσε να χωρέσει τις πρόσφατες δηλώσεις του Αποστόλου για το ποτάμι της εξέγερσης που θα πνίξει τους κυβερνώντες των Αθηνών και στο οποίο μεταξύ άλλων συμμετέχουν οι «τσιγγάνοι» του Δήμου Ιλίου (και πρώην Ανω Λιοσίων), οι «αγρότες του θεσσαλικού κάμπου» και άλλες καταπιεσμένες μειονότητες αγνώστων λοιπών στοιχείων. «Ούτε ο πολύς Φελίξ Γκαταρί δεν έλεγε τέτοια πράγματα την περίοδο του γαλλικού Μάη. Ισως ο Απόστολος να έχει εντρυφήσει στις μειονότητες και να γνωρίζει από πρώτο χέρι» είπε η Μαντώ.


* Αλλά στα «μπλόκα της αγροτιάς» δεν αποκλείεται να βρεθεί και ο Λάκης Λαζόπουλος. Γέννημα – θρέμμα του θεσσαλικού κάμπου ο δημιουργός των τηλεοπτικών «Μήτσων» ούτε λίγο ούτε πολύ μιλώντας στην κυριακάτικη εκπομπή του Νίκου Χασαπόπουλου δεν αρνήθηκε ότι τουλάχιστον η «ψυχή» υπερίπταται του μπλόκου των τρακτέρ στο θρυλικό μπλόκο της Βιοκαρπέτ. (Η αναφορά στο ομώνυμο εργοστάσιο ταπήτων της θεσσαλικής πρωτεύουσας ας μη θεωρηθεί «γκρίζα διαφήμιση», ανάλογη εκείνων που «παίχθηκαν» στο τελευταίο επεισόδιο των «Μήτσων»).


* Η Μαντώ, ως άλλη ένοικος της γκαρσονιέρας της οδού Μανδηλαρά, πήρε φόρα και όρμησε: «Τελικά τα επεισόδια με τους Μήτσους χρειάζεται να αλλάξουν όνομα. Κάλλιστα θα μπορούσαν να ονομάζονται “το καλάθι της νοικοκυράς”». Η Μαντώ πάντως δεν διευκρίνισε αν στο περιώνυμο καλάθι θα συνυπάρχουν προϊόντα private label ή μόνον σινιέ. «Ευτυχώς που υπάρχει και ο Μαρτσέλο και ρίχνει προσευχές από το πρωί ως το βράδυ συν γυναιξί και τέκνοις» ανεφώνησε η Μαντώ. «Μα, πιάνουν οι προσευχές των Πεντηκοστιανών ή τσάμπα ο κόπος;» αναρωτήθηκε η Νάταλι, που ­ άγνωστον πώς ­ γνώριζε ότι ο συμπαθής βραζιλιανός σκόρερ της ΑΕΚ ανήκει στην Εκκλησία των Πεντηκοστιανών.