Οι καιροί αλλάζουν και η τηλεόραση πρέπει να καταβάλει μεγάλες προσπάθειες για να «κρατήσει» τις νεαρότερες ηλικίες. Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγουν αμερικανοί ειδικοί, ύστερα από μελέτη στοιχείων έρευνας που δόθηκε στη δημοσιότητα την περασμένη εβδομάδα από την εταιρεία Knowledge Networks – Statistical Research. Η συγκεκριμένη έρευνα έχει προβληματίσει ιδιαίτερα τους «εγκεφάλους» της τηλεοπτικής βιομηχανίας, οι οποίοι προσδοκούσαν μια «ανάταση» ύστερα από παρατεταμένη περίοδο ύφεσης της τηλεθέασης στις νεαρότερες ηλικίες των τηλεθεατών.


Τα σύγχρονα παιδιά και οι έφηβοι (ηλικίας 8-17 ετών) προτιμούν τις νέες τεχνολογίες και τις δυνατότητες που τους δίνει το Διαδίκτυο από τις τηλεοπτικές ή τις ραδιοφωνικές εκπομπές. Συγκεκριμένα, η πλειονότητα απάντησε ότι αν θα έπρεπε να επιλέξει μόνο ένα ηλεκτρονικό μέσο, μεταξύ ραδιοφώνου, τηλεφώνου, τηλεόρασης και Διαδικτύου, το τελευταίο θα αποσπούσε πανηγυρικά τις προτιμήσεις. Ενα στα τρία παιδιά επέλεξε το Internet και μόνο το 26% έδωσε «ψήφο» στην τηλεόραση. Πρόκειται, σημειώνουν οι ερευνητές, για μια σοβαρή εξέλιξη, καθώς η τηλεόραση υποχωρεί κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με τις περυσινές επιδόσεις της.


Στις νέες τάσεις, εκτός από τα προγράμματα, συντελεί αποφασιστικά – όπως λένε οι ειδικοί – η προτίμηση των νέων γενεών στις αμφίδρομες υπηρεσίες, οι οποίες επιτρέπουν στον χρήστη να διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο και να μην είναι απλός δέκτης υπηρεσιών ενημέρωσης ή ψυχαγωγίας. Ακόμη, φαίνεται ότι τον δικό της ρόλο διαδραματίζει η σύγχρονη μορφή επικοινωνίας, όπως η ανταλλαγή μηνυμάτων και πληροφοριών. «Για τα παιδιά το Διαδίκτυο είναι πολύ περισσότερο από ένα απλό μέσο. Είναι ένα εργαλείο επικοινωνίας» συμπεραίνουν οι ερευνητές.


Οι νέες τάσεις καταγράφονται και στην Ευρώπη, όπως προκύπτει από τις αναλύσεις των ερευνητών της Eurostat, οι οποίες ολοκληρώθηκαν πριν από λίγες ημέρες. Ειδικότερα, τα στοιχεία δείχνουν ότι ο αριθμός των ηλεκτρονικών υπολογιστών αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Παρόμοιες τάσεις καταγράφονται και στη χρήση της κινητής τηλεφωνίας.


Περίπου το 35% του πληθυσμού της Ευρωπαϊκής Ενωσης, από 15 ετών και άνω, διαθέτει πλέον κομπιούτερ στο σπίτι.