Η κυρία Αννα Ρίσκα γεννήθηκε στην Αθήνα, σπούδασε οικονομικά και έκανε τις μεταπτυχιακές σπουδές της στο British Institute of Marketing, ενώ παράλληλα μελετούσε ιστορία της τέχνης και τεχνική της μόδας. Για να ασχοληθεί με την επιχείρησή της εγκατέλειψε καριέρα στελέχους σε ναυτιλιακές
εταιρείες. Είναι παντρεμένη με τον κ. Μανώλη Παπαϊωάννου και είναι μητέρα δύο παιδιών. Πέρα όμως από την προσωπική επιχειρηματική δράση της, έχει και πολύ πλούσια κοινωνική δράση. Η κυρία Α. Ρίσκα συμμετέχει ενεργά στους συλλόγους ΙΑΓΜΕ, United Hellenic American National Council και Womens Leadership Forum.
Αφού ολοκλήρωσε τις οικονομικές σπουδές της και έκανε και το master της στο Marketing αποφάσισε ότι την γοήτευε το σχέδιο. Σκίτσαρε μοντέλα και τα έντυνε με τα ρούχα της αρεσκείας της. Πέρα όμως από την ονειροπόλα της διάθεση, διέθετε και ένα καθαρά πρακτικό μυαλό. Ετσι λοιπόν έκανε το χόμπι της επιχείρηση, για να λέει σήμερα ότι, «όταν η ευχαρίστηση συνδυάζεται με τη σκληρή δουλειά, το αποτέλεσμα είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα αποφέρει κέρδη».
Ο λόγος για την κυρία Αννα Ρίσκα, την πρόεδρο και διευθύνουσα σύμβουλο της ομώνυμης επιχείρησης που δραστηριοποιείται στην παραγωγή και στην εμπορία γυναικείων ειδών ένδυσης με την επωνυμία «Anna Riska».
Η ίδια, αρκετά σεμνή αλλά με τη δυναμική του ανθρώπου που έχει επίγνωση της επιτυχίας του, δηλώνει ότι «δεν υπάρχει ούτε εύκολος αλλά ούτε και γρήγορος δρόμος προς την επιτυχία. Κάθε βήμα συνοδεύεται και από ένα εμπόδιο, με αποτέλεσμα η αποτυχία να αποτελεί θέμα απόφασης». Οπως είναι φυσικό, για την κυρία Ρίσκα «τα συστατικά της επιτυχίας είναι το θάρρος, η αποφασιστικότητα, αλλά κυρίως η σκληρή δουλειά».
«Η βασικότερη, ωστόσο, προϋπόθεση» συνεχίζει «για να υπάρξει στο μέλλον η επιτυχία είναι το “όραμα”. Πρέπει να έχεις χτίσει μέσα στο μυαλό σου αυτό που επιθυμείς για να μπορέσεις κάποια στιγμή να το αποκτήσεις».
Η κυρία Ρίσκα ξεκίνησε την επιχειρηματική της δραστηριότητα το 1988 με την απόκτηση ενός μικρού καταστήματος στη Νέα Σμύρνη. «Από τον πρώτο χρόνο» αναφέρει «το καταναλωτικό κοινό μου έδειξε μεγάλη εμπιστοσύνη, γεγονός το οποίο επιβεβαιώθηκε από τα εγκαίνια του δεύτερου καταστήματος στον Πειραιά. Μετά από μερικούς μήνες αποδοτικής πορείας και του δεύτερου καταστήματος, άρχισα να σκέφτομαι σοβαρά την παραγωγή» λέει η ίδια.
Πράγματι, προτού κλείσουν δύο χρόνια συνολικής παρουσίας της κυρίας Ρίσκα στον χώρο του εμπορίου, κατασκευάζονται σε ένα μικρό εργαστήριο στη Νέα Σμύρνη τα πρώτα ρούχα με το όνομα «Anna Riska», τα οποία και διανέμονται σε 60 καταστήματα της Αθήνας. Τότε το εργατικό δυναμικό της εταιρείας δεν ξεπερνούσε τα πέντε άτομα, ενώ ο τζίρος της πλησίαζε αλλά δεν έφθανε το 1 δισ. δραχμές. Τελικά το 1991 η επιχείρηση της κυρίας Ρίσκα γίνεται ανώνυμη εταιρεία και αρχίζει η ταχύρυθμη ανάπτυξη.
Σήμερα η εταιρεία διαθέτει μια αλυσίδα 21 καταστημάτων, τόσο στην Αθήνα όσο και στην περιφέρεια, ενώ ο τζίρος της ξεπερνάει τα 5 δισ. δραχμές. «Οι δυσκολίες που έχω συναντήσει στη διαδρομή και συναντώ ακόμη μέχρι και σήμερα είναι πολλές, η αποφασιστικότητά μου όμως να κάνω πράξη τα όνειρά μου με έχει οδηγήσει ως εδώ σήμερα» συμπληρώνει η ίδια.
Οπως λέει χαρακτηριστικά, μία από τις πηγές άντλησης δύναμης δεν είναι άλλη από την οικογένειά της. Παντρεμένη και μητέρα δύο μικρών κοριτσιών, της Εμμανουέλλας και της Ελβίρας, τονίζει ότι ενδεχομένως η πορεία της να μην ήταν η ίδια αν δεν είχε παιδιά. «Ποτέ η επιχειρηματική μου δραστηριότητα δεν ήταν αποκομμένη από την οικογενειακή μου ζωή». Η επιχείρηση είναι «οικογενειακή», αφού ο σύζυγός της κ. Μανώλης Παπαϊωάννου είναι ο οικονομικός διευθυντής. Μάλιστα, συμπληρώνει, «θα πρέπει να αναφερθεί ότι η συνεργασία μας είναι άψογη. Εγώ δεν ασχολούμαι ιδιαίτερα με τα οικονομικά, προτιμώ να παραμένω προσηλωμένη στον σχεδιαστικό και στον εμπορικό τομέα της επιχείρησης».
Αναφερόμενη στην επιτυχία που γνωρίζει η εταιρεία δίνει έμφαση στη στρατηγική που ακολουθείται. «Απευθυνόμαστε σε όλες της ηλικίες της γυναίκας, προσφέροντας πολυποίκιλες συλλογές, από σπορ μέχρι βραδινά. Στρατηγική της εταιρείας μας είναι ο έλεγχος όλων των σταδίων παραγωγής και διανομής καθώς επίσης και η διατήρηση της καλής σχέσης μεταξύ τιμής και καταναλωτή. Στόχος μας» αναφέρει «είναι να προσφέρουμε στους πελάτες μας την καλύτερη ποιότητα στη χαμηλότερη δυνατή τιμή. Πρόσφατα, μάλιστα που αποφασίσαμε να μπούμε και στην αγορά του νυφικού και της βραδινής τουαλέτας, προσπαθήσαμε και πάλι να καθορίσουμε τη φιλικότερη προς τον πιο απαιτητικό καταναλωτή τιμή.
Η επιτυχής πορεία μιας επιχείρησης» αναφέρει συνεχίζοντας «εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την επιλογή των κινήσεων τη σωστή χρονική στιγμή, καθώς επίσης και από τις σωστές προβλέψεις που κάνει για το μέλλον του κλάδου μέσα στον οποίο κινείται. Η δημιουργία “αλυσίδας” καταστημάτων Anna Riska, για παράδειγμα, έγινε την καταλληλότερη χρονική στιγμή. Η επιχείρησή μας έπιασε την τάση της εποχής, που δεν ήταν άλλη από τη δημιουργία αλυσίδας καταστημάτων».



