Το 1968 ο Τομ Γουλφ εξέδωσε το «The Electric Kool-Aid Acid Test» το οποίο αμέσως θεωρήθηκε από τα αντιπροσωπευτικότερα δείγματα της λεγόμενης «Νέας Δημοσιογραφίας».
Η ιστορική μεταμόρφωση του Μπομπ Ντίλαν από άσημο τροβαδούρο της φολκ σε ροκ είδωλο αναβιώνει σε ένα νέο, πολυτελές λεύκωμα. Ο Ντάνιελ Κρέιμερ άφησε εποχή ως ο φωτογράφος που κατέγραψε την πολυσυζητημένη μετάβαση του Μπομπ Ντίλαν από την ακουστική περίοδο στην ηλεκτρική. Σημείο καμπής ήταν το θρυλικό έτος 1964-1965, όπου ο αφανής ήρωας της φολκ […]
Είτε φωτογράφιζε έγχρωμα είτε ασπρόμαυρα, κύριος σκοπός του Μπρους Ντέιβιντσον παρέμενε να συλλάβει το κυρίαρχο «mood», όπως έχει δηλώσει.
Πρόκειται για τον φωτογράφο μόδας που συνέβαλε καθοριστικά στην καθιέρωση και μυθοποίηση των λεγόμενων σούπερ μόντελ στις αρχές της δεκαετίας του 1990.
Greetings from Retro Design:Vintage Graphics Decade by Decade by Tony Seddon, Thames & Hudson Το ντιζάιν κάνει κύκλους. Το παρελθόν διαρκώς «γονιμοποιεί» το παρόν. Τα δάνεια και η ανακύκλωση των πρώτων υλών του παρελθόντος (διεθνής τάση των τελευταίων ετών) θεωρούνται θεμιτά – αρκεί να αποτελούν σύγχρονη ανάγνωσή του και όχι απλώς αναπαραγωγή χωρίς φαντασία. Χρήσιμο […]
© Motorcycle Passion, edited by Michael Köckritz, published by teNeues, € 49,90, www.teneues.com. Photo © Scott G. Toepfer Ο τόμος, ο οποίος κυκλοφορεί από τον εκδοτικό οίκο teNeues που ειδικεύεται στα ιλουστρασιόν «coffee table books», δεν καταθέτει μία συγκεκριμένη φωτογραφική πρόταση. Ωστόσο, αποτελεί όμως πληθωρικό ταξίδι στην κουλτούρα και την αισθητική του δίτροχου κόσμου. Ηδη […]
Ο διαφωτιστής Ρουσό θεωρούσε πολυτέλεια οτιδήποτε δεν αποτελεί ζωτική ανθρώπινη ανάγκη και υποστήριζε ότι οι πολυτέλειες δημιουργούν εξαρτήσεις στις κοινωνίες, οι οποίες αργότερα επιζητούν εναγωνίως να τις πολλαπλασιάσουν. Αν πολυτέλεια σημαίνει οτιδήποτε ακριβό που δεν είναι αναγκαίο, τότε το iPhone μάλλον εμπίπτει σε αυτή την κατηγορία. Ωστόσο ο μέσος χρήστης επιλέγει το iPhone ως προσωπική […]
Η παρόρμηση του φωτογράφου να σταματήσει το αυτοκίνητο, να βγει έξω, να περιπλανηθεί και να τραβήξει φωτογραφίες δεν ξαφνιάζει.
Η έννοια και το ζητούμενο της δημιουργικότητας είναι κάτι που διαφεύγει διαρκώς. Στα πανεπιστήμια διδάσκεται κανείς την επιστημονική μέθοδο, αλλά όχι το πώς να εφευρίσκει πράγματα. Η δύναμη της δημιουργίας προέρχεται κυρίως από τη συνένωση σημείων που είναι φαινομενικά ανόμοια μεταξύ τους, όπως είχαν υποστηρίξει ο Αλμπερτ Αϊνστάιν και ο Στιβ Τζομπς (για να επαληθευτούν από τις σύγχρονες θεωρίες των νευροεπιστημών).
Εστέτ λευκώματα όπως το «Angels» (εκδ. teNeues) του Ράσελ Τζέιμς εμφανίζονται κάθε τόσο για να αποθεώνουν τα κορυφαία μοντέλα της υφηλίου σε γυμνές πόζες, θρέφοντας και το πιο απαιτητικό μάτι. Η λίστα των ονομάτων που απλώνονται στις σελίδες του νέου τόμου προκαλεί ίλιγγο: Ζιζέλ Μπούντχεν, Αντριάνα Λίμα, Ριάνα, Μιράντα Κερ και Αλεσάντρα Αμπρόσιο, μεταξύ πολλών […]
Μετά την πρόσφατη δημοσίευση στον «Guardian» ότι το 30% της κίνησης στο Διαδίκτυο αποδίδεται στη διακίνηση πορνογραφικού υλικού, η πορνογραφία δεν μπορούσε πλέον να παραμείνει απλώς μια κρυφή ερωμένη – κάποιος έπρεπε να ασχοληθεί μαζί της σοβαρά. Μόνο στην Αμερική υπάρχουν 4,2 εκατομμύρια πορνογραφικά σάιτ τα οποία κάθε μήνα προσελκύουν περισσότερους επισκέπτες από ό,τι οι […]
Η νέα εκδοτική ρετροσπεκτίβα της Λίμποβιτς έχει τόσο μεγάλο όγκο που διατίθεται με βάση στήριξης. Ο τόμος με διαστάσεις 50 x 67 εκατοστά δεν μπορεί με ακρίβεια να χαρακτηριστεί βιβλίο. Παραπέμπει σε γλυπτική εγκατάσταση, ακόμη περισσότερο σε «εικονοστάσι». Μπορεί κανείς να το ξεφυλλίσει όρθιος και να το αφήσει ανοιχτό σε όποια φωτογραφία επιθυμεί. Η έκδοση […]
«Παραιτούμαι από το σινεμά, δεν θα σκηνοθετήσω κινηματογραφική ταινία ποτέ ξανά» δήλωνε ευθαρσώς ο Στίβεν Σόντερμπεργκ πριν από έναν χρόνο. Στη διαβόητη ομιλία του στο Φεστιβάλ του Σαν Φρανσίσκο αποκήρυσσε την κινηματογραφική βιομηχανία του Χόλιγουντ ισχυριζόμενος ότι «τα στούντιο σκοτώνουν την τέχνη του σινεμά» παράγοντας στείρα μπλοκμπάστερ με φαστ φουντ θεματολογία. Οταν το Χόλιγουντ αρνήθηκε […]
Η πρώτη επαφή του Τζόελ Μεγέροβιτς με τη φωτογραφία πήρε τη μορφή του αιφνίδιου έρωτα. Μια τυχαία συνάντηση με τον Ρόμπερτ Φρανκ το 1962 στάθηκε καθοριστική. Ο Μεγέροβιτς εργαζόταν τότε ως καλλιτεχνικός διευθυντής σε διαφημιστική εταιρεία, ενώ ο Φρανκ είχε κληθεί να φωτογραφίσει κατάλογο ρούχων. Παρατηρούσε τον φωτογράφο του θρυλικού «The Americans» να κινείται διαρκώς […]
Το διηπειρωτικό ταξίδι που μαρτυρά ο τίτλος της έκδοσης αφορμάται από την Αμερική και την Ανταρκτική (τόμος 1), διασχίζει τον Ατλαντικό οδεύοντας προς την Ευρώπη και την Αφρική (τόμος 2) και καταλήγει στον Ινδικό Ωκεανό, την Ασία και την Ωκεανία (τόμος 3). Περιλαμβάνει 1.500 φωτογραφίες και εικονογραφήσεις, μεταξύ των οποίων και διάσημες λήψεις των Στιβ […]
Η ομορφάσχημη Παθ ντε λα Χουέρτα μοιραία οδηγήθηκε στο γυμνό. Το μεγαλείο της ανέδειξε ο νονός του αμερικανικού ανεξάρτητου κινηματογράφου Τζιμ Τζάρμους στην ταινία «Στα όρια του ελέγχου» (2009). Εκεί, ολόγυμνη, με ένα όπλο στο χέρι και ενίοτε φορώντας ένα διαφανές αδιάβροχο, στοίχειωσε τα όνειρα των θεατών της. Στους τίτλους του έργου αναφερόταν ως η […]